יוסי, ילד שלי מוצלח

בתואר המתנדב המצטיין של מד"א, זכה יוסי רוזנברג איש סייבר בבנק הפועלים, תושב פתח תקווה שהיה מהראשונים להגיע לאסון במירון לסייע לנפגעים הרבים. "להציל חיים זה סיפוק אדיר, לראות אחר כך אדם שאתה יודע שבזכותך הוא חי, זה המון".

מתנדב מצטיין
מתנדב מצטיין של מד"א . צילום: אלבום פרטי

יוסי רוזנברג (52) נשוי וסבא לחמישה נכדים, תושב פתח תקוה, מנתח מערכות במערך הגנת הסייבר בחטיבת הטכנולוגיה בבנק הפועלים, משלב בצורה יוצאת דופן בין העבודה בבנק להתנדבות במד"א על  חשבון  זמנו הפרטי. השבוע, זכה בתואר המתנדב המצטיין במד"א וגם היה בן הראשונים שהגיעו לחלץ את נפגעי האסון במירון.

יוסי חובש רפואת חירום ונהג אמבולנס, מפעיל כיום מערך של למעלה מ-100 מתנדבים המשתייכים לארגון "מד"א – הצלה בעיר פתח תקווה. "אני רק הגפרור שמצית", ציין יוסי, "פעילות ההצלה נעשית בהרמוניה של המון אנשים שנותנים מעצמם, ובעיקר בשנה האחרונה שהיתה שנת שיא בפעילות 24 שעות ביממה, פשוטו כמשמעו".

השבוע נוכח משבר הקורונה, נערך הטקס המסורתי במתכונת שונה, כל מצטיין קיבל את תעודת ההוקרה בתחנת מד"א בה הוא פועל, בנוכחות מנהלי המרחבים, בני משפחה וחברים. יוסי זכה לקבל תעודת הוקרה על פועלו בסיוע לראש צוות המתנדבים בנושא ריכוז וניהול משמרות המתנדבים, ועל כך שביצע כל משימה במקצועיות יתרה.

בין המקרים הקשים בהם לקח חלק היה גם אסון מירון, בחגיגות ליל ל"ג בעומר השנה, בו נספו 45 גברים וילדים, ונפצעו 102 בני אדם. "הייתי בין שלושת המתנדבים הראשונים שהגיעו לנפגעים. פיניתי שני פצועים על ג'יפ בכלל, כי לא היה לי אמבולנס פנוי. אחד ישב לידי עם פגיעת ראש והשני שכב מאחורה עם רגל מרוסקת ובתוך הטירוף של הפינוי, שמעתי בקשר על עוד נפגע ועוד הרוג. זו תחושה מאוד קשה, ותמונות לא פשוטות שמלוות אותי מאז. אבל 'ההצגה חייבת להמשיך', מה שעוזר לי להתקדם זו המחשבה שאם אני לא אהיה שם, יהיה יותר גרוע". ציין יוסי.

- פרסומת -

המנהלים של יוסי בבנק הפועלים מאד מעריכים  את פעילותו והבנק מאד תומך ומעריך בהכרת תודה עד לרמת הנהלה הבכירה ביותר. כידוע, בנק הפועלים מוביל את דירוג 'מעלה' לאחריות תאגידית זוהי השנה הרביעית. מעלה הוא ארגון גג של 120 חברות מהמובילות במשק הישראלי, הפועל לקידום נושאים של אחריות תאגידית ולפיתוח הסטנדרטים של ניהול אחראי בישראל.

עבור רוזנברג ההתנדבות במד"א היא שליחות. "קודם כל להציל חיי אדם זה סיפוק אדיר, לראות אחר כך אדם שאתה יודע שבזכותך הוא חי, זה המון", רוזנברג מציין שיש משפט שהוא לוקח עימו לדרך, משפט הסיכום ששמע בהרצאה של הרב חנניה צ'ולק, מייסד ארגון "עזר מציון": "אני לא מבקש מכם להתנדב או לתרום. אני מבקש שכל אחד יעשה מעשה טוב אחד וככה יהיה לנו עולם טוב יותר", הוא מצטט את צ'ולק ומסכם: "אני חושב שכל אחד צריך לקחת את זה למקום ההתנדבות שהוא שייך אליו ופשוט לתת. יש לנו חברה מאוד משוסעת ומפולגת וכל מעשה טוב שאתה נותן בלי חשבון, בסוף קצת יקטין את הלהבות". סיכם רוזנברג.