בחירות 2022 | תוצאות האמת: ניצחון ענק לימין ולציונות הדתית (מתעדכן)

מפלגת הציונות הדתית קיבלה את אמון הציבור הדתי לאומי בקלפיות באופן גורף עם הצלחה אדירה בישובים הדתיים ובמעוזי מצביעי ימינה בבחירות הקודמות. התחזקות משמעותית לציונות הדתית גם במקומות המזוהים עם מתמודדים ממפלגות אחרות כמו בגבעת שמואל עירו של ראש העיר יוסי ברודני מהבית היהודי, במושב בית גמליאל בו מתגורר מתן כהנא מהמחנה הממלכתי וביישובי גוש עציון שם מתגורר אמיתי פורת מהבית היהודי

בצלאל סמוטריץ
צילום: דוברות מפלגת הציונות הדתית

לראשונה אחרי הרבה מאוד שנים הציונות הדתית הופכת לבית של כל המגזר הדתי לאומי על כל גווניו. במפלגת הציונות הדתית מביעים שביעות רצון מההישג הגדול של המפלגה בבחירות, ומכך שעשתה היסטוריה והגיעה לשיא כוח של מפלגה דתית לאומית שהפכה לשלישית בגודלה בישראל עם ייצוג שיא בכנסת. בנוסף במפלגה מרוצים מכך שעמדו ביעד המרכזי שהציבו לעקוף את גנץ בתוצאות האמת ובכך להבטיח הקמת ממשלת ימין.

במפלגה מציינים שבניגוד לפרסומים בתקשורת על כך ש"לציבור הדתי לאומי אין למי להצביע" הוכח בתוצאות האמת שהמפלגה קיבלה אמון מכריע וגורף מכל המגזר הדתי לאומי על כל גווניו. אם בעבר היו מספר מפלגות רבות שייצגו את הציבור הדתי לאומי (מפד"ל/איחוד לאומי, הבית היהודי, ימינה), היום הציונות הדתית בראשות ח"כ בצלאל סמוטריץ' היא המפלגה הבלעדית שמייצגת את כל גווני הציונות הדתית.

במהלך מערכת הבחירות כולה סמוטריץ' קיים חוגי בית רבים והשקיע מאמץ רב באותם מעוזים של ציבור דתי לאומי ליברלי שבבחירות הקודמות הצביעו באחוזים גבוהים לימינה, וגם אתמול הגיע עם פעילי המפלגה להמרצת מצביעים במוקדים כמו שכונת כפר גנים (פתח תקוה), מודיעין, גבעת שמואל וירושלים.

- פרסומת -

ההתחזקות של המפלגה ניכרת בתוצאות האמת בקלפיות בישובים של הציבור הדתי לאומי ובעיקר באותם מעוזים בהם בבחירות הקודמות ימינה הייתה דומיננטית.

ברעננה המפלגה צמחה ב-120%, ובפתח תקווה המפלגה הכפילה את כוחה. באפרת ובנווה דניאל קרוב לחצי מהמצביעים הצביעו למפלגה, כאשר באפרת מדובר על צמיחה של כ-90% בתמיכה, מ-25.50% בבחירות הקודמות ל-48.24% אמש. בגבעת שמואל המפלגה צמחה ב-65.22%. בעופרה המפלגה המפלגה צמחה בכ-50%, ובאלקנה ב-40%.

בציונות הדתית מדגישים שהמפלגה מהווה בית לכל הציבור הדתי לאומי, לכל הקשת הדתית וגם לציבור המסורתי, והמפלגה פועלת למען הציבור הישראלי כולו. מנכ"ל הציונות הדתית יהודה ולד אמר: "הבחירות האלו הוכיחו שהציונות הדתית קיבלה אמון מכריע וגורף מהציבור הדתי לאומי על כל גווניו בניגוד לרושם שניסו לצייר שאנחנו מייצגים רק פלח מסוים. זוהי הבעת אמון מוחלטת במנהיגות של בצלאל סמוטריץ' יחד עם חברי הכנסת שלנו. אנחנו מחויבים לשרת את כלל הציבור הדתי לאומי יחד עם כלל החברה הישראלית".