בחירת חברת התחדשות עירונית לצורך התחדשות עירונית בתל אביב

קרדיט תמונה Shutterstock
התחדשות עירונית בדמוי תמ"א 38 או פרויקט של פינוי בנוי תפסה תאוצה בשנים האחרונות בכל הארץ, אך בעיקר במרכז. התחדשות עירונית בתל אביב מאפשרת לחדש את סביבת המגורים הישנה יותר ולהתאים אותה לצרכים של האוכלוסייה הגדלה והמתפתחת וכל זאת תוך שמירה על צביון העיר. לצורך כך יש לבחור חברת התחדשות עירונית שתבצע את העבודה.

התחדשות עירונית בתל אביב מאפשרת חידוש של פני העיר:

במקביל לשכונות החדשות שנבנות בעיר ולבתים חדשים שנבנים מהיסוד, ישנם רחובות ובנייני מגורים ישנים יחסית שבמקום להרוס ולבנות במקומם משדרגים אותם וכך משפרים את איכות החיים של מי שגר בהם ומשפרים את נראות הסביבה. שיפוץ בניינים מהיסוד בשביל לבטח אותם, הקמה של מרכזים מסחריים בקרבת שכונות מגורים וגם נטיעה של יותר ריאות ירוקות בתוך העיר וגני שעשועים- כל אלה הם חלק מתהליך התחדשות העירונית שמתבצע בעיר. התחדשות עירונית מהווה פתרון מעולה לשיפור בנייני מגורים קיימים- להרחבה והגדלה שלהם תוך פגיעה מינימלית בסביבה וכך לטפל במצוקת הדיור.

שלושת האפשרויות של התחדשות עירונית בתל אביב:

התחדשות עירונית תל אביב או בכל עיר אחרת לצורך העניין יכולה להתבצע באחת מהדרכים הבאות:

- פרסומת -

פינוי בינוי- חברת התחדשות עירונית מפנה דיירים מבניין מגורים קיים לתקופה זמנית על חשבון היזם. הבניין נהרס לגמרי ובונים במקומו בניין חדש ומשודרג. הדיירים חוזרים לגור בדירה חדשה ומושקעת ללא ששילמו על כך והיזם מקבל דירות חדשות נוספות למכירה לקהל חיצוני.

עיבוי פינוי- חברת התחדשות עירונית מאפשרת לדיירי בניין המגורים להמשיך להתגורר בדירה שלהם בזמן שהבניין עובר שיפוץ תיקון ושדרוג של התשתיות הקיימות ושיפור הנראות של הבניין והדירות מבפנים ומבחוץ.

תמ"א 38- חברת התחדשות עירונית  מבצעת חיזוק של המבנים תוך חידוש הנראות של הבניין תחת תוכנית המתאר המתייחסת למבני מגורים שהוקמו לפני שנת 1980 ומטרתה למגן את אותם מבנים מפני הסכנה של רעידת אדמה. 

קרדיט תמונה Shutterstock

השלבים בביצוע תהליך של התחדשות עירונית בתל אביב:

כל הפעולות תחת הכותרת 'התחדשות עירונית תל אביב' מבוצעות על ידי עיריית תל אביב. עיריית תל אביב מפעילה חברת התחדשות עירונית בשם עזרה וביצרון בכדי לבצע פיקוח על כל התהליכים המתבצעים בעיר. כל פרויקט של התחדשות עירונית בעיר יוצא לפועל תחת תוכנית מנהלית מסודרת שמחולקת לפי השכונות בעיר ולפי היתרי הבנייה שמספקת עיריית תל אביב.בעת ביצוע תהליך של התחדשות עירונית על חברת התחדשות עירונית להיצמד לתוכנית של העירייה:

-לקבל את כל הרישיונות והאישורים הנדרשים לצורך התחדשות עירונית בתל אביב בצורה יעילה ומהירה

-ביצוע התהליך תוך שמירה והגנה על אזורים מסוימים וספציפיים אשר צוינו על ידי העירייה.

-שמירה על האחדות של הבנייה ועל הנראות החיצונית של הבניינים החדשים מבחינה אדריכלית כך שתתאים לפני העיר

-שמירה על צביון העיר הייחודי לתל אביב בכל שכונה באופן פרטני בהתאם למאפייני השכונה ובעיר תל אביב באופן כללי.