ביהמ"ש קבע: מח"ט בנימין שיקר

בימ"ש המחוזי והשלום בירושלים שחררו את המתיישבים וקבעו: מח"ט בנימין מסר גירסה לא אמינה

מח"ט בנימין עצר שני מתיישבים שמחו אתמול כנגד הפיגוע בבנימין. היום קבעו בתי המשפט השלום והמחוזי בירושלים כי גרסתו אינה אמינה והורו על שחרורם. עורכי דינם "מח"ט הגיזרה התנהל בצורה אלימה ואימפולסיבית, התסיס את השטח לשווא ומסר גרסאות סותרות ושקריות"

בתי המשפט השלום והמחוזי בירושלים קבעו היום כי מח"ט בנימין אל"מ אליאב אלבז מסר גירסה לא אמינה והורו על שחרורם של מתיישבים שהשתתפו אתמול במחאה לאחר הפיגוע בבנימין. את העצורים ייצגו עו"ד נתי רום ועדי קידר מארגון חוננו.

תחילה קבע שופט בית משפט השלום עמיר שקד כי סרטון שהוצג בפניו "אינו עולה בקנה אחד (בלשון המעטה) עם גרסתו/תלונתו של המח"ט" ודחה את בקשת המשטרה להאריך את מעצר המתיישבים ב-5 ימים והורה על שחרורם בתנאים מגבילים. המשטרה הגישה ערר כנגד ההחלטה לבימ"ש המחוזי.

- פרסומת -

בבימ"ש המחוזי קבעה השופטת מרים לומפ כי הראיות שהוצגו בפניה, הכוללים עדויות של שוטרי מג"ב מהאירוע "לא עומדים בהלימה עם תאור האירוע כפי שתואר ע"י המח"ט… כך שמעבר לסרט שהוצג לי, שגם לא עומד בהלימה עם האמור, עומדות גם עדויות אלו". השופטת דחתה את ערר המשטרה והמתיישבים משתחררים בשעה זו מהמעצר.

עו"ד נתי רום ועו"ד עדי קידר מארגון חוננו ייצגו את המתיישבים. עו"ד קידר מסר "‏משטרת ישראל לא השלימה עם החלטת בימ"ש שהורה על שחרורם של החשודים לאור כרסומים בראיות. אולם כשהגענו לבית המשפט המחוזי התברר כי חלק מהחומרים לא היו בפניו, ומסתבר כי מחומר חקירה נוסף עולה כי הראיות החדשות חלשות עוד יותר וכי קיימות ראיות אובקטיביות אשר שוללות את גרסתו של המח"ט, ועל כן לאור חולשת הראיות דחה בית המשפט וחופשת הראיות דחה בית המשפט את ערר המשטרה והורה על שחרורם של המתיישבים.

‏במקרה זה אנו מבקשים לחזק את ידיהם של אנשי מג"ב אשר התנהלו בצורה מעוררת כבוד באירוע, ולעומתם מח"ט הגיזרה התנהל בצורה אלימה ואימפולסיבית, התסיס את השטח לשווא ומסר גרסאות סותרות ושקריות".

עו"ד נתי רום הוסיף ״לשמחתי גם בית משפט השלום וגם בית משפט המחוזי החליטו לשחרר את מרשיי למעצר בית לאחר שקבעו כי טענת המחט אינה עומד בהלימה לממצאים מהשטח כולל סרטון מהאירוע עצמו שהצגנו. בשעה שהטרור משתולל מצופה מכוחות הביטחון להבחין בין אוהב לאויב ולהשיב את הביטחון לתושבי האזור״.