"קטינים כלל לא מחפשים את התוכן הפורנוגרפי והפוגעני – אלא הוא זה שמחפש אותם"

קרדיט צילום: לוקחים אחריות

אתמול (שני) התקיים בכנסת דיון מיוחד בועדה לזכויות הילד שעסק במוגנות ילדים ברשת, בהשתתפות יו"ר הועדה, ח"כ אלי דלל (הליכוד) ונציגי ארגונים שונים שעוסקים בתחום.

אחד מהארגונים הבולטים שעוסקים בתחום הפגיעות ברשת הוא "לוקחים אחריות" שמבקש לקדם שימוש נכון ברשתות החברתיות ובמדיה עבור ילדים, בני נוער וצעירים ומקדם כלים עבור צעירים, הורים ומחנכים להתמודדות עם האתגרים השונים שקיימים בשימוש באינטרנט, במדיה וברשתות החברתיות.

נחמיה כהן, ממייסדי ומנהלי הארגון ויוסף בר דוד, סמנכ"ל הארגון שהשתתפו בדיון והציגו ליו"ר נתונים שונים שמוכיחים מדוע נדרשת פעולה חקיקתית וממשלתית להגנה על ילדים ברשת.
"אפשר לראות שהפגיעות המיניות שקורות בעולם האמיתי, מתחילות בעצם מחשיפה ממושכת של קטינים לפורנוגרפיה", אמר בדיון נחמיה כהן, "נתון חשוב הוא ש-73% מבני הנוער שנחשפים לראשונה לתכנים פורנוגרפיים ותכנים פוגעניים עושים זאת באקראי, מה שאומר שהם כלל לא מחפשים בצורה אקטיבית אלא נתקלים בו במקרה. התוכן הפוגעני מוצא אותם" מדגיש כהן.

"אנחנו הגענו לכאן כדי להציג פיתרון מוכח עם יעילות מוכחת בעולם שכבר פועל במספר מדינות, ויש בו יעילות מוכחת של מעל 90% שחוסם כניסה אקראית לפורנוגרפיה ותכנים פוגעניים שונים", אמר כהן.
צבי רדלר מנהל וממייסדי ארגון "גלגל הצלה" הציג את הפיתרון שכולל למעשה את חוק אימות גיל, שיחייב את הספקיות לשים מעין "שומר" בכניסה לאתרים שבני נוער לא אמורים לגלוש אליהם: פורנוגרפיה, אלימות, הימורים ועוד, ויחייב אותם לאמת את הגיל שלהם.
"כמו שילד לא יכול לנסוע בקורקינט בלי להציג תעודה באפליקציה – ככה לא יתאפשר לו להיכנס לאתרי הימורים ופורנו", אמר כהן.