ביטוח משאית – כל הדרך בראש שקט

transportation, freight transport and vehicle concept - close up of truck on parking

ביטוח משאית – כל הדרך בראש שקט

ביטוח משאית מספק מענה במקרה של נזק או גניבת של המשאית, אך עבור מי שמעוניין בכך רבים מהביטוחים מספקים הגנה מקיפה אף יותר. על-פי החוק נהגי משאית מחויבים בביטוח משאיות בסיסי, אבל חשוב לדאוג לביטוח מקיף ולביטוח צד שלישי למקרה של פגיעה ברכוש או בגוף של אדם אחר.

למה אני צריך ביטוח למשאית?

אם יש לכם משאית אתם חייבים לדאוג לביטוח משאית. לא רק בגלל החובה החוקית אלא משום שמשאית היא כלי רב גדול ומורכב ובמקרה שתצטרכו תיקון, המחירים יכולים להיות גבוהים מאד. נוסף על כך, משאיות מהוות יעד לגניבות בגלל ערכן הכספי הגבוה. משאיות רבות סובלות משחיקה גבוהה, בעיקר משאיות הנוסעות בדרכי עפר או נמצאות זמן רב מהיום על הכביש.

איזה סוגי ביטוח קיימים בשוק?

 סוגי הביטוחים למשאיות נחלקים לשלושה סוגים:

  • ביטוח חובה – הביטוח הבסיסי ביותר, הביטוח שהחוק מחייב בעלי משאיות לעשות. תחום הביטוח חובה מכסה נזקים שנגרמים לגוף לכל הצדדים המעורבים במקרה של תאונת דרכים, אך לא מבטח רכוש או נזקים למשאית עצמה.
  • ביטוח מקיף – מכסה גם נזקים שנגרמים למשאית עצמה.
  • ביטוח צד ג' – ביטוח כזה מכסה נזקים הנגרמים לצד שלישי כתוצאה מתאונה.

נוסף על ביטוח משאית, קיים גם ביטוח נגרר. נגרר הוא כל כלי רכב שאינו ממונע באופן עצמאי אלא נגרר באמצעות כלי רכב אחר, לרוב משאית. ביטוח נגרר מבטח את הנגרר עצמו ויכול לבטח גם את הרכוש שהנגרר נושא.

מהן עלויות הביטוח למשאיות ונגררים?

- פרסומת -

עלויות הביטוחים נקבעות בהסתמך על פרמטרים שונים – גודל המשאית, סוג המשאית, מצב המשאית ומאפייני הנהג העצמו. נהג וותיק ובעל וותק ביטוחי נקי ישלם פחות. ביטוח משאית קלה (עד 16 טון) זול יותר מביטוח משאית כבדה. ביטוח לנגרר זול משמעותית מביטוח משאית. כמו כן, משאיות שמותקנים עליהן אביזרים נוספים דוגמת מנוף, מערבל וכד' מייקרות את הביטוח.

כיצד לבחור ביטוח למשאית?

את הביטוח כדאי לבחור בהתאם לאופי השימוש במשאית, אך בכל מקרה פורטל חדשות ממליץ לא להסתפק בביטוח חובה בלבד. ביטוח מקיף וביטוח צד ג' מגנים עליכם גם במקרה של תאונה או נזק העלולים להיגרם למשאית או לרכוש וגוף של אחרים. חשוב לבחור בחברת ביטוח וותיקה עם התמחות בביטוח משאיות ונגררים. כמו כן יש עוד הרבה סוגי ביטוח. כמו ביטוח טרקטורים, ביטוח מנופים, ביטוח נגררים ועוד.