מה? לא שמעתי! הכל על בחירת מכשירי שמיעה

מכשירי שמיעה. תמונה: pixabay

לאחרונה, שמתם לב שמשהו אינו כשורה; אתם מוצאים את עצמכם מתאמצים יותר כדי לשמוע את מה שנאמר לכם, הטלוויזיה נשמעת רחוקה יותר על אף שאתם יושבים בדיוק מולה, ובאופן כללי נראה שאם אינכם מתרכזים אתם פשוט לא שומעים טוב את הסביבה. פורטל חדשות חושבים שאולי הגיע הזמן לבדיקת שמיעה להתאמת מכשירי שמיעה בהתאם למצבכם.

אין ספק שמדובר בשלב לא פשוט; ההבנה וההכרה בכך שהשמיעה מידרדרת אינן פשוטות. בדומה להכרה בכך שאדם זקוק למשקפיים, לוקח זמן עד שבאמת מקבלים את העובדה שבאופן בלתי נמנע (ולעתים גם לא בשליטתנו), גם השמיעה מידרדרת. בזמנים עברו מכשירי השמיעה היו גדולים, מסורבלים ואי אפשר היה להתעלם מהם, מה הפלא שרבים היו נמנעים מהם? עם זאת, כיום הטכנולוגיה התקדמה והמכשירים קטנו, ולקויי השמיעה יכולים לנהל את חייהם כרגיל בלי לדאוג לכך שמישהו ישים לב.

מהם הגורמים המשפיעים על התאמת מכשירי שמיעה

כשמתאימים מכשירי שמיעה יש לקחת בחשבון דגשים שונים הקשורים בסוג המכשיר, נוחות המטופל וצרכיו, תפעול המכשיר ועוד. כלומר, יש לקחת בחשבון את מבנה האוזן של המטופל, חומרת הירידה בשמיעה ואלמנטים נוספים המשפיעים על בחירת המכשיר. כדי לוודא שנעשית הבחירה הטובה ביותר, יש כמה צעדים שיש לבצע:

  • תקופת ניסיון – במכשיר השמיעה משתמשים בכל יום באופן קבוע, כך שכדאי מאוד לוודא שהדגם שנבחר אכן מתאים ונוח למבנה האוזן של לקוי השמיעה. השתמשו במכשיר לתקופת ניסיון במסגרתה תבחנו את נוחות השימוש, איכות הסאונד ואת יכולתו הכללית של המכשיר לשפר את איכות החיים. תוך כדי תנועה, המטרה היא גם להתרגל אליו וליכולת החדשה לשמוע צלילים וקולות שחשבתם שנעלמו!
  • התאמה לאורח החיים – אחד הפרמטרים החשובים ביותר בבחירת מכשיר שמיעה היא הוא התאמת המכשיר לצרכי האדם ולאורח חייו. לדוגמא, אם אנו עובדים במקום הומה אדם כדאי לבחור במכשיר בעל יכולת לסנן רעשי רקע. אם ליקוי השמיעה נובע מאבדן יכולת השמיעה של תדרים גבוהים, ישנם מכשירים שיוכלו להגביר אותם.
  • מכשיר מתוחכם? – כזו היא, הטכנולוגיה; בזכותה נוצרים מכשירי שמיעה מופלאים בעלי יכולות רבות ומרשימות במיוחד. העניין הוא, שלא לכולם יתאים מכשיר בעל כל כך הרבה פיצ'רים ואפשרויות, שכן לא כולם אנשים טכנולוגיים. מסיבה זו, יש לבחור במכשיר התואם את היכולות הטכנולוגיות של האדם על מנת להבטיח לו נוחות שימוש מרבית.
    - פרסומת -

    מכשירי שמיעה. תמונה: pixabay

להתייעץ עם גורם מקצועי

מדובר בשמיעה שלכם, אחד מחמשת החושים בלעדיהם החיים שלנו לא ייראו לעולם אותו דבר. בשורה התחתונה, יש להתחיל את התהליך בהתייעצות עם רופא מומחה, שיבדוק ממה נובע ליקוי השמיעה ובמה הוא מתבטא. בהתבסס על המסקנות, יוכל להתאים מכשירי שמיעה באופן נכון ויעיל יותר, בהתאמה מלאה לצרכיו של המטופל ומצב השמיעה שלו. בדרך זו, מובטח שבקרוב מאוד – יוכל המטופל לחזור ולנהל שגרת חיים רגילה, מלאה בצלילים וקולות.