בישראל ובמרוקו: עצרת תפילה בעקבות האסון בהרי האטלס סחפה רבים

רעידת האדמה שפקדה את אזור מרקש שבמרוקו היכתה בתדהמה על הקהילה המרוקנית בארץ ישראל. בעקבות כך יזמו באיגוד חכמי המערב תפילה מיוחדת שנערכה בבית הכנסת "שירי דוד" בירושלים, בראשות הרב חיים אמסלם.

באירוע השתתפו, נציגים ממרוקו ורבנים מהארץ, אשר נשאו יחד תפילה משותפת שכללה סליחות, תקיעות שופר ותפילות לשלומם של תושבי מרוקו, ולרפואתם ולהצלתם של נפגעי רעידת האדמה.

הכנס זכה להתעניינות בקרב אנשי תקשורת צרפתית שהגיעו לסקר במיוחד את המחזה הנדיר של נציגי מדינה מוסלמית העומדים יחד עם רבנים בתפילה משותפת בבית כנסת.

בתפילה המיוחדת נכחו אישי ציבור בכירים ממרוקו שכיבדו את המעמד וניתן היה לראות את הרושם העז שהותירה תפילה זו. המשלחת המרוקנית הביעה את התרגשותה במילים חמות וניכר היה על פניהם של הנציגים המוסלמים ממרוקו את ההתרשמות העמוקה מההזדהות והסולידריות שגילו כאן.

הנציגים עמדו במשך למעלה מחצי שעה ליד ההיכל הפתוח והשתתפו בתפילה. "אנו מאמינים שהאחדות הזו, שבה התפילה והאמונה באל אחד, עומדים במרכזם של הסכמי אברהם, יכולה להוות כר לשיתוף פעולה ולכבוד הדדי בין העמים, ואנו קוראים לראשי המדינה בישראל, לחזק את השיח הבין דתי עם העולם הערבי בכלל ועם מרוקו בפרט שבה תופסת הדת מקום של כבוד ומצע לחיבור הדוק בין שני העמים," אמרו חברי המשלחת.

- פרסומת -

הרב רפאל דלויה, מראשי איגוד חכמי המערב, הוסיף: "איגוד חכמי המערב העומד בחזית הסובלנות והחיבור בין הדתות והמדינות מתפלל לתשועה בקרוב ובשעת צרה זו אנו שותפים לכאב ולטרגדיה שפקדה את מדינת מרוקו. תפילתנו לבורא עולם ערב ראש השנה שידון את העולם בכלל ומרוקו בפרט ברחמים ובחסד ויזכו לצאת מצרה לרווחה במהרה"

הרב יהודה שלוש, גם הוא מראשי איגוד חכמי המערב אמר: "הקשר בין יהודי מרוקו למלך ולהעם הוא קשר ארוך שנים וייחודי שמתבטא בשותפות גורל המבוסס על כבוד הדדי לדת וידיעה שכולנו בני אברהם ומאמינים באל אחד. יהי רצון שהשנה הקרובה תביא עימה בשורות טובות לעם במרוקו."