במחאה על הרעבת ההתישבות הצעירה: ראש מועצת שומרון פתח בשביתת רעב

ראש מועצת שומרון יוסי דגן פתח היום בשביתת רעב והצטרף לשובתי הרעב באוהל ההתיישבות הצעירה הדורשים מראש הממשלה לאפשר חיבור 25,000 בני אדם למים וחשמל: יוסי דגן: "הלב נשבר לראות ילדים שצריכים בחורף להמנע מחימום. אי אפשר להשאר אדיש. הצטרפתי לשובתי הרעב, נתניהו אל תמנע חשמל ומים מילדים"

יוסי דגן
צילום:: רועי חדי

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן הודיע היום על כך שהוא פותח בשביתת רעב, זאת 3 ימים לאחר שהעביר את לשכתו למאהל המחאה של ההתיישבות הצעירה מול משרד ראש הממשלה בירושלים.

ראש מועצת שומרון דגן דורש מנתניהו לאפשר חיבור מים וחשמל ל 46 הישובים הצעירים ביו"ש בהם מתגוררים למעלה מ 25,000 בני אדם נשים ילדים וטף. ועל אף שהם מתגוררים בישובים בשליחות המדינה למעלה מ 20 שנה הם לא מחוברים למים וחשמל באופן סדיר

"הלב נשבר לראות ילד שצריך להמנע מחימום בחורף כדי לא להפיל את החשמל בבית או אמא שנמנעת מלחמם בקבוק לתינוק שלה מפני שילד אחר שלה זקוק לבגדים יבשים, אי אפשר להשאר אדיש אל מול העוול הזה. 18,000 ילדים ברגע זה נמצאים בסגר כמו כל עם ישראל אולם להם אין אינטרנט סדיר, ולא תנאי מחייה בסיסיים. לכן בחרתי לפתוח בשביתת רעב ובכך להצטרף לשובתי הרעב במאהל. חלקם שובתים רעב מזה שבועיים. אני קורא לראש הממשלה בנימין נתניהו, אני דורש ממנו: אשר עכשיו את הסדרת ההתיישבות הצעירה ואספקת תנאי חיים בסיסיים לאנשים הללו. לאף אחד לא מגיע לחיות כך בטח לא לחלוצים שבונים את הארץ שהלכו בשליחות המדינה לבנות עשרות ישובים".

ראש מועצת שומרון מצטרף לשובתי הרעב במאהל ההתיישבות הצעירה, תושבי הישובים בהם: איתי זר ממקימי חוות גלעד, יגאל דילמוני מנכל מועצת ישע, יעל שבח אלמנתו של הרב רזיאל שבח הי"ד שנרצח בפיגוע ירי תושבת חוות גלעד, אליהו עטיה מנהל פורום ההתיישבות הצעירה, אוריה לוברבאום שדה בועז ונוספים על שולחן הממשלה ממתינה הצעת החלטה להסדרת ההתיישבות הצעירה, מזה כחודש דוחה נתניהו את העלאתה לדיון ואישורה ובכך את חיבור המים והחשמל לישובים, ואת אספקת מרכיבי הבטחון.

- פרסומת -

אליהו עטיה מנהל פורום ההתיישבות הצעירה ושובת רעב: "יוסי דגן מגדולי הלוחמים למען ההתיישבות, שמחים וגאים בהצטרפות שלו לשביתת הרעב שלנו, דורשים מראש הממשלה להביא ביום ראשון לכל המאוחר את החלטת הממשלה להסדרת ההתיישבות הצעירה, החרפה של מתיישבים נטולי זכויות בסיסיות צריך להסיר"

אורי ברטפלד שובת רעב מהישוב עשהאל: "אנחנו מקבלים היום חיזוק נוסף מראש מועצה יוסי דגן ראש מועצת השומרון מצטרף אלינו לשביתת הרעב, זה מזעזע שבימים כאלו שיש ככ הרבה קרבות וחזיתות להלחם בהן, ראש מועצה צריך לעזוב את הלשכה שלו ולעלות איתנו לירושלים ולשבות איתנו רעב רק בכדי לקבל זכויות בסיסיות"