בן דודם של הלל ויגל יניב ז"ל נהרג בקרבות בעזה

יהונתן לובר (24) מהישוב יצהר, לוחם חרמ"ש בגדוד 8104 בחטיבה 197, בן דודם של הלל ויגל יניב נפל בקרבות בעזה.

צילום: דובר צה"ל

יהונתן היה רכז נוער בישוב יצהר. אברך בישיבת 'רועה ישראל' ביצהר, היה עובד מועצה אזורית שומרון, הותיר אחריו אשה, תינוק בן 10 חודשים הורים ו-8 אחים. לפני נפילתו כתב לנוער יצהר: "מבסוט מכם על ההתנדבות, חולה עליכם. והוסיף: "תתפללו עלי".

אביו העלה פוסט בפייסבוק שעתיים לפני נפילת בנו וכתב: "בני הוא בן הציונות הדתית הבוזזת והמשתמטת (תושב יצהר!) והוא עדיין לא הושעה מלחימה בעזה)". לאחר מותו זה עתה ביקש אביו: "יום אחד של אחדות לעילוי נשמתו אנא אל תכתבו ואל תשדרו שום דבר של מחלוקת"

יהונתן לובר, תושב יצהר, הותיר אחריו הורים אחים אשה ותינוק בן 10 חודשים.

יהונתן גדל בבית אל, היה אברך בישיבת "רועה ישראל" בישוב יצהר, רכז נוער בישוב בעברו ועובד מועצה אזורית שומרון כסייע.

יהונתן לובר הי"ד
- פרסומת -

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן ספד לו: "יהונתן היה מתפארת גידולי ההתיישבות בשומרון, נפל מות גיבורים בהגנה על עם ישראל ומדינת ישראל. היה מתנדב, בן למשפחה מפוארת מבית אל, ורק החל את חייו הצעירים עם אשתו אביה ביצהר. הלב נשבר לחשוב על המשפחה הצעירה. שרק החלה את חייה. על הבן שלא יכיר את אביו. מועצה אזורית שומרון תחבק את משפחת לובר היקרה ותסייע לה בכל שניתן".

לפני מותו כתב יהונתן לנוער הישוב יצהר אותו הדריך בעבר: "אנחנו פה עדיין מתאמנים, עכשיו בשבת זה הזמן לנשום תורה, להתאפס מה ה' רוצה ממני. מבסוט מכם אש על ההתנדבות. חולה עליכם, בטוח שאתם מתגעגעים אלי. והוסיף: "תתפללו עלי".

חיילי צה"ל
חיילי צה"ל בפעילות מבצעית בדרום הרצועה, אמש. צילום: דובר צה"ל

אביו חגי לובר, מייסד תיאטרון אספקלריה, כתב לאחר הוודע לו דבר נפילתו: "אנחנו מחבקים את כל עם ישראל ומבקשים מהתקשורת ומכל אחד בעם שלנו אנא , יום אחד של אחדות לעילוי נשמתו אנא אל תכתבו ואל תשדרו שום דבר של מחלוקת , אנא , דברו טוב הבליטו את הטוב במקבלי ההחלטות ובעם הנפלא שלנו שיהונתן היה גאה להלחם בשבילו .
אנא יום אחד של אחדות ודיבורים טובים . יהונתן כל כך יהיה שמח למעלה".

שעתיים לפני שנהרג כתב עליו אביו חגי בפוסט בפייסבוק: תראו מה קורה כשהנכד,שלי רואה את אבא שלו בטלפון, לאחר שלא ראה אותו שבועות ארוכים שאביו נלחם בעזה" והוסיף: "לא בלתי רלוונטי לציין שבני הוא בן הציונות הדתית הבוזזת והמשתמטת (תושב יצהר!) והוא עדיין לא הושעה מלחימה בעזה).