בעקבות עומסים חריגים: צעדים ארגוניים במשרד לשירותי דת

עשרות עובדי המשרד מוחים על כך שמגיפת הקורונה הגדילה משמעותית את עומס העבודה המוטל עליהם, אך שכרם הנמוך ממילא לא עלה ♦ משרד האוצר מסרב לדון בנושא עם נציגות העובדים ♦ יו"ר הוועד, קרן שירוני: "קבלת האחריות על מערך הקבורה בחירום מדגישה כעת עוד יותר את הצורך בתגמול הולם לעובדי המשרד לשירותי דת. הגיע הזמן שישמעו את הקול שלנו"

המשרד לשירותי דת. צילום: גוגל סטריט ויו

עובדי המשרד לשירותי דת החלו לנקוט בצעדים ארגוניים, נוכח עומסי עבודה חריגים הנובעים בין היתר מהתפרצות נגיף הקורונה, וסירוב האוצר לתגמל את העובדים בהתאם.

ברקע למחאת העובדים, החלטה שהתקבלה לפני כחמש שנים להעביר את מערך הקבורה בחירום של מדינת ישראל ממשרד הפנים למשרד לשירותי דת. ועד עובדי המשרד, בליווי יו"ר הסתדרות עובדי המדינה אריאל יעקובי ומזכיר החטיבה הארצי דורון קרני, ניהל מאז מו"מ ממושך במטרה להגיע להסכמות מול האוצר, הנוגעות לתגמול העובדים בעקבות קבלת האחריות על המערך והמטלות הכרוכות בכך. נוכח המשבר הכלכלי אליו נקלעה המדינה, המו"מ הוקפא.

במקביל, פרוץ מגיפת הקורונה והעלייה במספר הנפטרים, לצד העובדה שעובדי המשרד החלו לטפל גם בקבורת חירום של בני דתות אחרות מלבד הדת היהודית, הביאו לעומסים חריגים במשרד ולמטלות חדשות נוספות רבות.

נזכיר כי עובדי המשרד לשירותי דת אמונים בין היתר על כל השלבים המנהליים מרגע פטירת אדם בישראל, לרבות טופס אישור קבורה, אחריות על פעילות חברות קדישא והמועצות הדתיות, ובחירום – כמו כעת בתקופת הקורונה – גם על העברת התשלומים למרכזי טהרה מיוחדים למתים.

- פרסומת -

בעוד שעובדים רבים אחרים במגזר הציבורי זכאים לתוספות חדשות מיוחדות ולתנאים ההולמים את עומס העבודה המוגבר שהביאה עמה מגיפת הקורונה, תנאי שכרם של עובדי המשרד לשירותי דת לא השתנו, ובפועל נמצאים העובדים בתחתית דירוג מקבלי השכר במגזר הציבורי.

כעת, ולאחר שהוכרז ביוני 2019 סכסוך עבודה במשרד לשירותי דת, מבקשים העובדים – הנמצאים בחזית ההתמודדות עם השלכות מגיפת הקורונה, ממשרד האוצר לחזור ולנהל עמם מו"מ, וכחלק מהצעדים הארגוניים הם עוצרים בשלב זה העברת תשלומים למרכזי הטהרה ולא מבצעים מטלות חדשות בעקבות מצב החירום.

יו"ר ועד עובדי המשרד לשירותי דת, קרן שירוני: "עובדי המשרד לשירותי לדת סובלים שנים ארוכות מאפליה מחפירה, מתנאי שכר ירודים ומחוסר בתקנים. קבלת האחריות על מערך הקבורה בחירום ומגיפת הקורונה מדגישים כעת עוד יותר את החוסר בתגמול הולם לעובדים. אנו דורשים לנהל מו"מ, הגיע הזמן שישמעו את הקול שלנו".