סערת הגשמים הביאה לקריסתו של קיר תמך וסחף של עפר בהר המנוחות

החורף רק התחיל, אבל בהר המנוחות בירושלים כבר נוצרו נזקים משמעותיים כתוצאה מירידת הגשמים. מנהל האגף למבני דת בעיריית ירושלים הרב יצחק הנאו: "משקיעים את כל המשאבים על מנת לאפשר עלייה לקברים גם בימות החורף". מנכ"ל מועצת בתי העלמין הרב צוריאל קריספל: "נבצע בדיקות סקר בהר כדי לחזק את הטעון תיקון בהר המנוחות"

קיר התמך שקרס וכמעט מוטט את הקברים שמעליו. צילום: ללא קרדיט

סערת הגשמים הראשונה של החורף, נתנה את אותותיה גם בהר המנוחות. הכמות האדירה של הגשמים שירדה בתוך זמן קצר, הביאה לקריסתו של קיר תמך לא גדול באחת החלקות בהר. בנוסף הגשם גרם לסחף של אבנים ועפר בחלקות שונות בהר.

בהנחיית ראש העיר הגיע למקום בשעות הבוקר מנכ"ל מועצת בתי העלמין הרב צוריאל קריספל, שעדכן את הגורמים הרשמיים בעיריית ירושלים בתמונת המצב בהר. למקום הוזעקו אנשי חברה קדשא מהנדסים ומהנדס מבנים מסוכנים, שבדקו את הקיר. העובדים ביצעו עבודות שיקום ראשוניות לקיר ובימים הקרובים הוא צפוי להיבנות מחדש באופן מסודר. בד בבד, הגיעו למקום מנהל רובע מערב העיר ששון שבו ועובדי עירייה, על מנת לפנות את האבנים והעפר שנסחפו מחלקות שונות בהר בעקבות הגשמים.

בשנה האחרונה מתחוללת מהפכת תשתיות בדרכים העולות להר המנוחות. מהפכת התשתית מתבצעת בשיתוף פעולה של ראש עיריית ירושלים מר משה ליאון, מנהל האגף למבני דת בעיריית ירושלים הרב יצחק הנאו ומנכ"ל מועצת בתי העלמין הרב צוריאל קריספל.

החזון שמאחורי הפעילות הוא להפוך את הדרכים וסביבת ההר לנגישה יותר, באמצעות סלילת כביש גישה חדש בעלות של מילוני שקלים, שיפור החניה והמדרכות והקמת סככות לטובת המשפחות שעורכות טקסי אזכרה בהר ועוד פרויקטים נוספים שנועדו לשדרג באופן משמעותי את דרכי הגישה להר.

- פרסומת -

מנהל האגף למבני דת בעיריית ירושלים הרב יצחק הנאו: "אנחנו משקיעים את כל המשאבים, על מנת לשמור על כבוד הנפטרים והתשתיות בהר גם בימות החורף וגם בימות הקיץ, על מנת שעם ישראל יוכל לעלות ולהתפלל על קברי הצדיקים וקברי יקיריהם גם בתקופה זו".

מנכ"ל מועצת בתי העלמין הרב צוריאל קריספל: "יש לנו את הזכות לשפר את הדרכים להר המנוחות ולדאוג לעלייה מסודרת ונגישה של כולם לקברי הצדיקים וקברי היקרים להם הטמונים בהר. אנחנו נבצע בדיקת סקר מעמיקה על מנת לאתר את כל המקומות שבהם עלולים חלילה להתרחש מקרים דומים ונמנע זאת בעתיד".