ברנז'ה: שטרית והחמור ומה הקשר בין הרב אליהו לגברת נתניהו?

שרה. שיחת טלפון מפתיעה (צילום: מוזיאון ארצות המקרא בירושלים)

שמעון שטרית פדה חמור, חברי הכנסת פצחו בשיר, העוזרים פתחו שולחן, הרב אליהו קיבל שיחת טלפון מפתיעה העיתונאים מקבלים פרסים ומי מונו לחברי המשלחת מטעם הארגון העולמי של בתי הכנסת לקונגרס הציוני העולמי? סיכום שבוע בברנז'ה הדתית.

רז קיל 02/05/2010

מאירועי השבוע:

איש העסקים שמעון שטרית ורעיתו אליס ערכו אירוע מצוות פדיון פטר חמור  ברמלה בהשתתפות מאות מוזמנים, ובראשם סגן שר האוצר, יצחק כהן. שטרית עוסק רבות בנושאים הקשורים לתורה ויהדות בדגש על יהדות מרוקו ורבניה ובין תרומותיו הידועות פתיחת שערי קברו של האדמו"ר רבי יעקב אביחצירא בדמנהור שבמצרים בשנת 1976 , השתתפות בהקמת ישיבת הבבא סאלי בעיר נתיבות והכנסת ספרי תורה בבתי כנסת בישראל, מרוקו וארה"ב.לפני כ 7 שנים ערך אירוע דומה של פדיון פטר חמור בקזבלנקה שבמרוקו.

ביוזמת תנועת "אם תרצו", התקיימה במרכז תל אביב, מסיבת תמיכה בצה‘‘ל ובציונות. את המסיבה הפיקו ראשי תנועת "אם תרצו": ארז תדמור, רונן שובל ועמית ברק. במסיבה נצפו חבר הכנסת זבולון אורלב שלמרות כישוריו המוסיקליים (חבר מקהלת הכנסת) וההפצרות הרבות, נמנע מלשיר עם חברי הכנסת האחרים בגלל "ספירת העומר" אך אמר למתעניינים שלמרות ספירת העומר החליט להשתתף במסיבה בגלל הכבוד הרב שהוא רוכש לחיילים, סגן השר איוב קרא, חברי הכנסת מוץ מטלון, אופיר אקוניס, רונית תירוש, יוליה שמאלוב-ברקוביץ, זאב ביילסקי, ואנסטסיה מיכאלי וסגן הרמטכ"ל לשעבר עוזי דיין. עוד סרוגים שבלטו במסיבה, היועצים הפרלמנטרים שוקי זוהר (זבולון אורלב), מוטי עובדיה (מוץ מטלון), נעמה כהן, רועי וולף (אריה אלדד) ונגה רפפורט (אופיר אקוניס) ואנשי התקשורת הסרוגים צביקה ברוט (ידיעות) ועמיחי אתאלי (מעריב) ודוד פורת (המסרגה). 

- פרסומת -

 החגיגות נמשכות. לאחר סיום המסיבה, המשיכו חלק מהמשתתפים: שמוליק ויליאן, משה קלוגהפט, צביקה ברוט, עמיחי אתאלי, דוד פורת, נעמה כהן ורועי וולף למסעדה באבן גבירול. שם פגשו בשרה ב"ק הכתבת של ערוץ 2 ומזכיר הממשלה צבי האוזר שבדיוק חגגו את סיום הקלטת תוכנית הרדיו שלהם.

בפ"ת, התקיימה ההתכנסות השבועית של חברי "נקודה טובה". זהו מפגש שבועי לצעירי וצעירות הציונות הדתית. הכינוס היה במועדון יוכלמן והופיע בו ח"כ אריה אלדד שהגיע עם עוזרו רועי וולף. את המפגשים מארגנת כבר שנים חני ברלינר העוזרת של ח"כ זבולון אורלב יחד עם שי יאסו. בדבריו, מתח ח"כ אלדד ביקורת על הציבור הדתי- לאומי: '‘הציונות הדתית יודעת ללמוד תורה, להקים ישובים ולהיות חיילים טובים אך עליה ללכת למערכת המשפטית ולהשתלט עליה, ללכת למערכת התקשורת וללכת לעשות כסף – כי אם היה לנו כסף, היינו יכולים לעשות הרבה יותר." אשרי המאמין!

ח"כ ציפי חוטובלי סוגרת כמעט חודשיים עם בנצי פייגלסון, עו"ד צעיר ממודיעין. ממתינים לבשורות.

פוליטיקה

בישראל ביתנו, מאוד מעונינים להעביר את "חוק הגיור" עוד בקיץ הזה. לצורך כך טס השבוע ח"כ דודו רותם יחד עם סגן השר דני איילון, לקהילות הרפורמים והקונסרבטיבים בארה"ב, כדי לשכנע אותם לתמוך בחוק.

תקשורת

שיחת טלפון מפתיעה. השבוע זכה הרב שמואל אליהו מצפת לשיחת טלפון אישית מאשת ראש הממשלה, שרה נתניהו. גב' נתניהו צלצלה להודות לרב על המאמר שפרסם, לאחר זכייתו של בנו של ראש הממשלה, אבנר נתניהו, במקום השלישי בחידון התנ"ך העולמי. במאמר כתב הרב אליהו שנתניהו הצעיר לא היה יכול לזכות בפרס זה ללא החינוך הטוב והמסור של הגב‘ נתניהו ושל בעלה בנימין נתניהו. ולאחר הישג זה, הוא כבר לא מאמין יותר לביקורת המושמעת במשך שנים בתקשורת.

המרכז העולמי של "בני ברית" בירושלים הכריז על הזוכים בפרס לעיתונאות למצוינות בסקירת התפוצות בתקשורת הישראלית לשנת 2010 . השנה, ארבעה מתוך חמשת הזוכים, במקרה או שלא במקרה מזוהים עם הציונות הדתית. זוכי הפרס הם אנשיל פפר כתב הארץ בתחום העיתונות המודפסת, הבמאי והמפיק שאול מייזליש, שהפיק השנה שני סרטים ששודרו בערוץ 1, שלומי גולדברג מערוץ 1 קיבל תעודת הצטיינות ואות מפעל חיים הוענק לאברהם תירוש ממעריב.

מינויים

שליחי מצווה. השבוע נבחרו חברי המשלחת מטעם הארגון העולמי של בתי הכנסת והקהילות האורתודוקסיות לקונגרס הציוני העולמי הל"ו שמתכנס בירושלים בחודש תמוז תש"ע (יוני 2010 ) המשלחת כוללת את פרופ‘ דניאל שפרבר, פרופ‘ שלום רוזנברג, פרופ‘ חיים וקסמן, הרב יוסף מנדלביץ, הרב מעלה גלינסקי, הרב ד"ר מרדכי מערבי, הרב דב קפלן, הרב חיים וסרמן, הרב אברהם גיסר, הרב ג‘פרי ביננפלד, הרב קלוד זעפרן, הרב רוג‘ר טוויטו, ד"ר מיכאל ויגודה, ד"ר יעקב הדני, ד"ר מיכאל בן אדמון, מר משה מושקוביץ, מר שמאי קינן, מר יצחק דהן, עו"ד בן ציון דל ומר דוד בן נאה, וכן נציגות נבחרת של מנהיגות צעירה הכוללת את:יונתן שטבון – יו"ר תנועת "רעננים" – תנועת צעירי הציונות הדתית, יחיאל לאוב – האוניברסיטה העברית ירושלים, איש התקשורת עמיעד טאוב, גלעד ברגיל – יו"ר אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת בר אילן ועוד. בראש המשלחת לקונגרס עומד מר אליעזר שפר, ובראש משלחת הצירים מחו"ל עומד הד"ר יואל מרגי – נשיא מועצת הקהילות היהודיות "הקונסיסטואר" בצרפת. הבקיאים בקונגרסים הציוניים בדקו ומצאו שאין משלחת אחרת הכוללת מספר כה גדול של אנשי אקדמיה ורבנים.

פרסים

בשבוע שעבר, חולק בת"א פרס יצחק פישלר לפעילות מצטיינת במסגרת תורה ועבודה. הפרס הוענק למשה אישון, מי שהיה במשך שש עשרה שנים עורך היומון "הצופה", ונחשב לאחד ממתווי דרכה של הציונות הדתית במאות המאמרים שכתב כעורך וכעיתונאי. בין המשתתפים באירוע היו: הרב איסר פרנקל, רב בצפון ת"א, אליעזר אבטבי, מזכ"ל הסתדרות הפועל המזרחי, העיתונאים יהושע שמש, שאול שיף וחיים פיקרש, מוותיקי "הצופה", חנה מלמד, שהוכתרה ביום העצמאות האחרון כיקירת תל אביב, השופט ד"ר גרשון גרמן, ד"ר יצחק אלפסי סופר החסידות, מנחם לאבל, מראשי החינוך הממלכתי דתי, ושאול יהלום יו"ר השבועון מצב הרוח, שנשא דברים לדמותו של חתן הפרס. הנחה את האירוע יוסף (ספי) פישלר, בנו של יצחק פישלר, שהיה מראשי הסתדרות הפועל המזרחי ושלזכרו הונהג הפרס.

באלקנה חולקו, לראשונה, ביום העצמאות אותות יקיר המקום על פועלם של תושבים בתחומים שונים. בין מקבלי האות: ח"כ לשעבר וראש המועצה במשך 22 שנה, ניסן סלומינסקי שקביל את אות יקיר אלקנה על פועלו בתחום ההתיישבות והתורה. הרב יהודה פליקס לשעבר ראש ישיבת נחלים וראש מכללת אורות, על פועלו בתחום החינוך והתורה ליאור אלעד יו"ר אליצור אלקנה, שעלתה לליגה הארצית, על תרומתו בתחום הספורט והנוער. אותות נוספים קיבלו גם רחל אייזנברג בתחום הבריאות, אליהו והדסה שפר בתחום התרומה לקהילה והרב ד"ר הושע רבינוביץ בתחום העשייה התורנית.

תלמידת אולפנית ת"א, יעל מדמון, נבחרה השנה לקבל את פרס "הפעיל המצטיין" הארצי לשנת תש"ע מטעם משרד החינוך, את מועמדותה של יעל לפרס המחולק מדי שנה על ידי מינהל חברה ונוער של משרד החינוך הגיש הצוות החינוכי באולפנית ללא ידיעתה של יעל שהופתעה לשמוע על זכייתה. "בכל שלושים השנים בהן אני עוסקת בחינוך לא ראיתי תלמידה כל כך מלאת חסד כמו יעל." אמרה הרבנית יפה מגנס, ראש אולפנית ת"א. התפוח לא נפל רחוק מהעץ, יעל מדמון היא בתו של משה מדמון, מהפעילים הבולטים של הציונות הדתית בדרום – תל אביב.

מזל טוב

מזל טוב למנכ"ל משרד ראש הממשלה אייל גבאי, ממודיעין, להולדת הבן, אלון. לברית שנערכה ב"נאות קדומים", הגיעו בין היתר: ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר יובל שטייניץ, סגנו איציק כהן, שר המשפטים יעקב נאמן, השר לאיכות הסביבה, גלעד ארדן, שר התחבורה ישראל כץ, סגנית השר לאה נס, , יו"ר הכנסת רובי ריבלין, הנגיד סטנלי פישר, איש העסקים משה לאון ועוד. בקרב אנשי הלשכה של ראש הממשלה, בלטו בנוכחותם, הסרוגים, נתן אשל, גיל שפר ופרח לרנר.

לנעמי ואיזי ליבלר תושבי שכונת טלביה בירושלים ולמתפללי בית הכנסת "חובבי ציון" לרגל אירוסי הנכדה של ליבלר, עדינה בתם של תמרה והרי גרינברג עם אלירון אקשטיין. ליבלר הוא אחד מ 500- העשירים בארץ לפי הדרוג האחרון של דה – מרקר.

לעו"ד אלמוג ורבקה וננו ולעו"ד נסים וננו מהפעילים הוותיקים של הציונות הדתית בקרית-שמונה להולדת הבן-הנכד. הברית התקיימה בנתיבות, הסנדק המאושר היה הסבא ניסים וננו, והרב בוסו נכדו של באבא סאלי זצ"ל שבחתונה קידש את הזוג, היה גם המוהל בברית.

לעו"ד שמואל לינצר ואשתו רו"ח נעמי להולדת הנכדה.

לרב צחי הרשקוביץ, לרגל קבלת הדוקטורט בפילוסופיה יהודית.

לשחקנים, המאמן וראשי קבוצת הנערים אליצור אלדד פ"ת, לרגל זכייתכם באליפות מחוז פ"ת ועלייתכם לליגה הארצית.