בתזמון מצמרר, מחר יצוין יום גוש קטיף במערכת החינוך

מרכז מורשת גוש קטיף וצפון השומרון יציין מחר במשדר מיוחד את יום גוש קטיף במערכת החינוך, בהתאמה למציאות הישראלית המורכבת של ימים אלו: "לא האמנו שנמצא עצמנו במציאות בה הדיון סביב גוש קטיף ורצועת עזה נמצא במקום בו הוא נמצא"

מלחמת אחים
ההתנתקות מרצועת עזה. פינוי נוה דקלים. (למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה). צילום: דובר צה"ל

20 שנה בדיוק לאחר הקמת מטה המאבק נגד ההתנתקות, השנה יתקיים יום גוש קטיף במערכת החינוך, החל מחר – יום חמישי כב' בשבט – באווירה ובתחושה שונות משנים עברו. מלחמת 'חרבות ברזל' מציבה את השאלות על ההתנתקות והאירועים שחלפו מאז ועד ימים אלו באור אחר, אשר אף אחד לא ציפה לו עד לפני האירועים הקשים בשמחת תורה.

בעד או נגד, עבר, הווה או עתיד. שאלת גוש קטיף שבה לציבוריות הישראלית ואי אפשר להתעלם מהדיון שהולך ומחלחל לכותרות העיתונים ולשאלות הנוגעות לעתידה הלאומי של מדינת ישראל.

מרכז מורשת גוש קטיף וצפון השומרון יציין מחר את יום גוש קטיף במערכת החינוך, במשדר מיוחד לבתי ספר בהובלת 'הצייסר' איתי הרמן, תחת הכותרת 'אתגר עוטף ישראל 2024'. מאות בתי ספר כבר נרשמו לפעילות האינטראקטיבית שתכיל חידות, אתגרים ורכישת ידע רב.

הגג בכפר דרום
הפינוי מהגג בכפר דרום. צילום: דובר צה"ל

בשל המציאות הישראלית המורכבת, עשו במרכז התאמה לתוכניות החינוכיות. המשדר המיוחד בהנחיית הצ'ייסר, יעסוק בנושא "אתגר עוטף ישראל 2024" המדבר על ההתיישבות בנגב המערבי לשלביה השונים ומסיים בשליחת ברכת צמיחה מחודשת ליישובי העוטף. מערכי השיעורים יעסקו בהיסטוריה היהודית העשירה של חבל עזה, בערכי ההתיישבות והאחריות הלאומית. מערכי השיעורים מחולקים לפי נושאים ולפי שכבות גיל. הכיתות המעוניינות לקחת חלק בפעילות יכולות להיכנס לאתר של מרכז מורשת גוש קטיף וצפון השומרון ולבחור לפי הנושא והכיתה את המערך הרלוונטי.

- פרסומת -

הלימוד הינו חוויתי ומלמד, המעביר ערכים חשובים ואת ההיסטוריה של העם היהודי. הילדים בעצמם מעלים את ההצגות בכיתה ובכך נחשפים לדמויות המיוחדות שפעלו באותה התקופה ולומדים על ההיסטוריה היהודית בעזה.

צילום: מרכז מורשת גוש קטיף וצפון השומרון

מנכ"ל מרכז מורשת גוש קטיף וצפון השומרון מוכי בטר: "אין ספק שביום גוש קטיף במערכת החינוך בשנה שעברה, לא האמנו ששנה לאחר מכן נמצא עצמנו במציאות בה כל הדיון סביב נושא גוש קטיף ורצועת עזה נמצא במקום בו הוא נמצא".

"כמי שמבקשים להציג את עברה המפואר של ההתיישבות היהודית ברצועת עזה כאן במרכז מורשת גוש קטיף, כמי שהתיישבו והפריחו את שממת האדמות החוליות, אנו עומדים אל מול הדילמות המורכבות המחכות להכרעה על גורלו של חבל ארץ זה ומבקשים רק לוודא כי הדור הצעיר והוותיק כאחד יוכלו להיות אחראים לגורלם מתוך ידע והבנה ולא מתוך בורות וניתוק. בסיומו של יום גוש קטיף במערכת החינוך תשפ"ד, 2024 אנו מקווים להתקדם עוד צעד להשגת מטרה צנועה זאת".