גידול הידרופוני – איך זה קורה בפועל?

הליך של גידול הידרופוני מביא כמה וכמה שיטות ומעבר לבחירת חומר סופח לחות, נורות לגידול צמחים או תאורה לגידול צמחים צריך להיערך אף יותר מכך. אז במה זה מתחיל ואיך אפשר לקדם גידול הידרופוני מוצלח במיוחד?

השאלה הראשונה שיידרש מכם לשאול זה מה אתם מגדלים? האם יהיו אלה ירקות רגילים או עלים ירוקים? איפה תרצו לגדל וכמה מקום יש לכם במרחב הפתוח? האם אפשר לגדל בחממה פרטית ומה תהיה כמות האור המבוקשת?

על כל השאלות נענה לכם כאן במאמר הבא.

איך מגדלים גינת ירק פרטית?

שיטות גידול הידרופוני הקשורה לסופח לחות משתנות מאחד לשני אבל רובן מדברות על גידול ללא צורך במצע של אדמה ובאמצעות מים ודשנים נוזליים שהופכים תמיסה הידרופונית ויחד מזינים את הצמחים או השורשים אותם תרצו לשתול.

- פרסומת -

בנוסף, השיטה מדברת על אוורור של התמיסה וכך להעביר אותה ולצמחים ולשורשים ולספק לצמחים את התשובה הראויה לגידול מושלם.

איזה שיטות גידול קיימות?

את השיטה של גידול הידרופוני בוחרים על פי הדרך של אספקת הנוזלים המדושנים וכך גם החמצן לשורשי הצמח. כמו כן, נלקחים בחשבון סוג הקרקע מצע האדמה, ההרכב של המים וכמובן, נלקחים בחשבון עניינים כמו קלות תפעול וכן יציבות מערכת לרבות הצלחת תהליך גידול בסופו של דבר.

השיטה הראשונה מתייחסת גידול תעלות עם הזנה פחותה, השיטה שנייה מדברת על הצפות בשיטת הרפסודות ואילו השיטה הנוספת היא עניין של ריקון והצפה חוזרים ונשנים.

אלו דברים נוספים חשוב לקחת בחשבון לפני שמתחילים לגדל גידולים פרטיים?

נורות לד לגידול – חשוב להבין מה אתם עומדים לגדל? יש ירקות ירוקים ויש עלים ירוקים וכאן יש הבדל משמעותי שחשוב לדבר עליו. מן הסתם, עלים ידרשו גידול קצר ואילו גידול של ירקות ופירותיהם ידרשו זמן ארוך יותר ולכן חשוב לקחת את זה בחשבון לפני שמתחילים את הגידול עצמו.

כמו כן, יש לקחת בחשבון את עניין החשמל ואספקתו ובכדי שלא להיות תלויים באספקת חשמל באופן קבוע, חשוב לבחור מערכות שיכולות להזין את השורשים ללא שום צורך במשאבות הפועלות על חשמל.

המאמר בחסות חדשות תל אביב BN