תלמידי הישיבה התיכונית יצאו לתרגל ערבית ברחובות ירושלים

מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא פתח השנה מגמת ערבית וירטואלית. לכבוד סיום המחצית, הגיעו התלמידים למפגש ייחודי שכלל חידות ואתגרים בשוק מחנה יהודה ושיחה מעוררת השראה של הפעיל החברתי יוסף חדאד.

מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא פתח השנה מגמה וירטואלית המוצעת לתלמידי הרשת ללימוד השפה הערבית ברמה 5 יחידות לימוד לבגרות, במטרה לאפשר ליותר תלמידים נגישות אל השפה החשובה. במגמה שנפתחה באישור פיקוח משרד החינוך לומדים מעל 20 תלמידים ממוסדות שונים של הרשת ברחבי הארץ. היום נערך לכבוד סיום המחצית, אחד מכמה מפגשים פרונטליים שתלמידי המגמה חווים במהלך השנה.

התלמידים סיירו בשוק מחנה יהודה, אך לא למטרות קניות אלא לתרגל את השפה הערבית באמצעות המרחב הציבורי. הן האנושי כגון שיח בלתי אמצעי עם רוכלים והן הדומם באמצעות פתירת חידות שקשורות לשילוט שנמצא באזור.
לאחר החוויה הייחודית בשוק זכו התלמידים לשמוע שיחה מעוררת השראה מהפעיל החברתי ומנכ"ל עמותת "ביחד ערבים זה בזה". חדאד סיפר על האתגרים בהיותו ערבי-ישראלי ועל הגאווה לשרת בצה"ל ולהיות חלק מהמדינה.

צילום: דוברות מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא

המורה אורלי זימרן שמובילה את המגמה סיכמה – "היה יום חוויתי ועוצמתי. אני גאה בתלמידים שניכר שהפיקו את המירב מהיום הזה ומחכה למחצית השנייה שתביא עימה התקדמות נוספת בלמידת השפה הערבית"

הרכזת הפדגוגית במרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא פנינה קינדרמן שמלווה את המגמה מסכמת-"אנו שוקדים כל העת להעשיר את התלמידים שלנו בתכנים שיעצימו את הלמידה. המפגש היום בשוק ולאחר מכן עם יוסף חדאד הוא דוגמא מצוינת לכך."

צילום: דוברות מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא