דברים שכדאי לדעת על ניקוי של מערכות סולאריות

מערכת סולארית
מערכת סולארית

אחרי שהיום לכם אל מעט דילמות החלטתם, בסופו של דבר, להשקיע ולהתקין מערכת סולארית על גג ביתכם? אם כך, ברור מדוע אתם רוצים להפיק ממנה את המקסימום האפשרי. חשוב להבין שבין אם מדובר על גג של מבנה גדול במיוחד ובין אם מדובר על גג ביתכם הפרטי, יש לתחזק בצורה שוטפת את המערכת. מערכות סולאריות עובדות בצורה הכי טובה שאפשר כאשר הן נקיות. לכן, אם חשבתם לרגע שאתם מתקינים את המערכת הסולאריות ושוכחים מהעניין, דעו שבפועל צריך לעשות עוד צעד קטן אך משמעותי. הצעד הנדרש הוא לרכוש גם מערכת לניקיון הפאנלים הסולאריים, ויפה שעה אחת קודם.

החשיבות של ניקוי הפאנלים הסולאריים

היום זה כבר ברור יותר מאי פעם שללא ניקוי מערכות סולאריות המערכת לא מצליחה לעבודה בצורה מושלמת. זו בדיוק הסיבה שבגללה יש היום חברות שפיתחו מערכות לניקוי פאנלים סולאריים. העניין הוא שאם העבודה תתבצע באופן פיזי על ידי עובדים, זה יהיה יקר ומסוכן יותר, שכן העובדים יצטרכו לעלות על הגג בכל פעם מחדש לצורך הניקיון. לעומת זאת, אם המערכת אוטומטית, הניקיון מתבצע באופן שגרתי והוא לא כולל סיכון או סרבול מיותר. חשוב לשטוף את אותן מערכות של פאנלים סולאריים כדי להימנע מהצטברות של אבנית, שכן כאשר מצטברת אבנית על הפאנלים ועל גופי החימום, הפעילות שלהם פחות יעילה.

מערכת עם אחריות

ממש כפי שתוכלו לקבל שירותי תיקון מערכות סולאריות, יש  משמעות גם לתיקון ולאחריות שתקבלו על מערכת הניקוי שאתם קונים. כאשר בוחרים באופציה של מערכת שכל מרכיביה הם עם תו תקן ישראלי, זה גם אומר שכאשר יש צורך בחלקי חילוף, יהיה מאוד פשוט להשיג אותם כי הכול נמצא כבר בארץ. לכן, אם אתם מתלבטים לגבי מערכת הניקיון לפאנלים הסולאריים שלכם, רצוי לבדוק גם את הנקודה הזאת. כמה זה עולה, האם תקבלו אחריות והאם יהיה לכם לאן לפנות לצורך תיקונים שאולי ידרשו בעתיד. התקנת מערכת לניקוי הפאנלים זו בחירה נהדרת שלא כדאי לוותר עליה כי כך הפאנלים ימלאו בצורה טובה יותר את ייעודם.