דרכון פורטוגלי למגזר הדתי

תמונה: freepik

בשנת 2015 בצעד יוצא דופן החליטה ממשלת פורטוגל להעניק לצאצאי גירוש יהודי ספרד אזרחות פורטוגלית מתוך הכרה עמוקה בעוול ההיסטוריה שנעשה לאבות אבותיהם באירוע הידוע והמכונה גירוש יהודי ספרד. החלטת ממשלת פורטוגל באה בעקבות החלטה דומה שנקטה ממשלת ספרד אשר נכון לימים אלו באה לסיומה.

החלטות חשובות אלו ללא ספק מהוות אבן דרך בהכרה ההיסטוריה ארוכת השנים בעוול ההיסטוריה שצאצאי יהודי גירוש יהודי ספרד נושאים על גבם. המורשת היהודית הספרדית לא נסה או נעלמה ועד לימנו שלנו יהודים רבים בני עדות ספרד משמרים את מורשת זו ופועלים לפיה.

ניתן למצוא קהילות יהודיות רבות ברחבי העולם אשר עדין עושים שימוש בשפת הלדינו, שפת יהודי ספרד ומשתמשים בה כשפת אם. אמנם, עתיד שפה זו לוט בערפל ובסכנת הכחדה אך למרבה השמחה קיימים חוגים שונים הפועלים לשמרה ולהנציחה לדורות ההמשך.

אזרחות פורטוגלית ללא צורך לעזוב את תחומי מדינת ישראל

- פרסומת -

אחת מהבעיות ההלכתיות בהוצאת אזרחות היא הצורך לצאת את תחומי ארץ ישראל לצורך הנפקת דרכון פורטוגלי או קבלת האזרחות. כידוע, ההלכה היהודית מתירה את עזיבת תחומי ארץ ישראל אך ורק לצורך מטרות ברורות ומדויקות כגון ביצוע הליך רפואי. קבלת אזרחות נוספת אינה בין תנאים אלו כך שלכאורה לאדם השומר תורה ומצוות אין כל דרך לקבל אזרחות נוספת.

היתרון בדרכון פורטוגלי הוא כי לצורך קבלת האזרחות אין כל צורך לעזוב את תחומי המדינה וכי ניתן לקבל את תעודת הלידה הפורטוגלית (טופס האזרחות) באמצעות המייל וללא כל צורך בנסיעה לפורטוגל. כמו כן, את הנפקת הדרכון הפורטוגלי ניתן לבצע בשגרירות פורטוגל בתל אביב כך שהאזרח הפורטוגלי הטרי אינו צריך לצאת את תחומי המדינה.

אין ספק כי בהשוואה לאזרחויות אירופאיות אחרות דרכון פורטוגלי מתאים בהחלט לבני המגזר הדתי והם יכולים להנות מהאפשרות שהעניקה להם ממשלת פורטוגל גם מבלי לעזוב את תחומי שטח המדינה.

תהליך הוצאת הדרכון הפורטוגלי אינו פוגע בזמן לימוד תורה

שלבי הוצאת דרכון פורטוגלי בהשוואה לאזרחויות אחרות נחשבים להליך נוח ופשוט יחסית. כאשר עורך דין מטפל בבקשת האזרחות על המבקש עצמו כמעט ואין כל אחריות לטיפול בבקשה ואין הוא צריך לבצע כמעט דבר לצורך קידום הבקשה.

עורך הדין המטפל בבקשה יעשה את כל הפעולות הנדרשות עבור המבקש עצמו לרבות תרגום המסמכים לשפה הפורטוגזית, הנפקת תעודת יושר, אימות המסמכים הנדרשים במשרד החוץ ותשלום האגרות לגופים הממשלתיים הרלוונטיים. עורך הדין כמובן אף יגיש את בקשת האזרחות לממשלת פורטוגל ויוודא כי יונפק מספר מעקב באמצעותו תוכלו לעקוב אחרי הבקשה שלכם עד השלב בו תינתן לכם האזרחות.

דרכון פורטוגלי באמצעות עורך דין המתמחה בהליך זה יעניק לבן התורה שקט תעשייתי ויאפשר לו להמשיך בלימודיו ללא כל הפרעה. ללא ספק, הוצאת דרכון פורטוגלי והתנאים הנוחים שלו מאפשרים לבן התורה להמשיך בדרכו ללא כל הפרעה ופעולה אקטיבית מצדו.

דרכון פורטוגלי לצורך חיזוק המסורת היהודית

באמצעות דרכון פורטוגלי יוכל בן הישיבה לבקר במוסדות יהודים הפזורים ברחבי העולם ולחזק את הקשר עם הקהילות היהודיות השונות. בן ישיבה אשר ירצה להעתיק את מקום לימודיו לאחת מהישיבות הפזורות ברחבי יבשת אירופה יוכל לעשות כן ללא צורך בקבלת אשרת כניסה ליבשת או כל צורך אחר במסמך שהייה בה.

העמקת הקשר של בן הישיבה עם העולם היהודי הקיים בתפוצות יסייע לו לחזק את אמונתו ולהכיר מנהגים והלכות אשר אולי טרם נחשף להם קודם לכן. אין ספק כי כיום בעקבות התנאים שנוצרו, הוצאת דרכון פורטוגלי עבור בן ישיבה היא אחת הדברים האפשריים והמתבקשים.

היתרון הגדול ביותר בהנפקת אזרחות זו כי בן הישיבה אינו צריך להקריב מזמן לימוד התורה שלו עבור הוצאת אזרחות זו. ניתן לשלב בין השניים מבלי שאלו יפגעו אחד בשני.

 

 

 

הערה 1

Comments are closed.