דשא סינתטי – למי שלא אוהב להתאמץ יתר על המידה…

תמונה: יחצ

ידועה האמירה הנוקבת והכל כך נכונה "הדשא של השכן הרבה יותר ירוק". בעוד אתם מטיילים ברחבי השכונה שלכם, ונדהמים למראה של הדשא בגינה של השכנים, ולא מצליחים להבין איך הוא בכלל עושה זאת? איך הדשא של השכן שלכם כה מטופח, כה ירוק עד, כה מושלם. אכן, תעלומה. אתם יכולים לעמול קשה, לטפח ולדשן את הדשא שלכם במשך הרבה זמן, ולקוות לקבל את אותן התוצאות שמוצגות אצל גינת השכן שלכם. אבל זאת השקעה אינטנסיבית וממושכת, שלא בטוח שתיראו חיר במאמצים שלכם. מאידך, אתם יכולים פשוט להתקין דשא סינתטי. בקלי קלות, לא להמתין יותר מדי זמן, בלי מאמצים עילאיים, ולראות ברכה בעמל שלכם. תמשיכו לקרוא עד הסוף, ותבינו בדיוק על מה אנו מדברים.

האם דשא סינתטי מאיר את פניו לכדור הארץ?

מיותר להגיד, כי טיפוח דשא טבעי מחייב הוצאות כספיות אדירות על הוצאות מים, השקעה של זמן רב בתחזוקה יום יומית, על מנת לשוות לו את הנראות המתאימה. ואם לא די בכך, התחזוקה של הדשא הרגיל מסבה נזקים לכדור הארץ. כאשר מביאים בחשבון את כמות המים הנדרשת, זיהום של כימיקלים לדשא הטבעי, כמו גם פליטה של פחמן כתוצאה מהפעלה של מכסחת דשא, כי אז הדשא הקונבנציונלי ממש לא ידידותי לסביבה. לעומת זאת, אם תבחרו באופציה של דשא סינתטי, תוכלו ליהנות מסביבה ירוקה ומאירה את פניה לקיומו של כדור הארץ.

האם דשא סינתטי מחייב הרבה תחזוקה?

ההפך הוא הנכון, לעומת הדשא הטבעי, דשא סינתטי מחייב ממש אפס של תחזוקה. כל מי שיש בביתו גינה, מודע לעצימות הגבוהה של התחזוקה, אשר מחויבת מן המציאות, ברגע שיש דשא רגיל. יש להשקות אותו, לכסח אותו, לדשן, ומה לא? ומה התועלת בכל הפעולות הללו? בפרט שלא תמיד הדשא הטבעי כה מוצלח, בלשון המעטה. לעומת זאת, הדשא הסינתטי ייוותר נקי ומסודר במשך כל ימות השנה. ממש אין תהיו מחויבים להשקות אותו מדי יום, או מספר פעמים ביום בעונת הקיץ היוקדת, והדשא הסינתטי אך פעם לא יגדל פרא, בלי שמץ של טיפוח. וכל אזור שנותר יבש, ימשיך להיות ירוק, ושימותו הקנאים.

האם דשא סינתטי ידידותי לחיית המחמד או לילדים קטנים?

אכן כן, דשא סינתטי בהחלט ידידותי לחיות מחמד או לילדים קטנים, בפרט ששניהם כה נמשכים לדשא המלאכותי. מאוד כיף להישכב עליו, בשל הרכות שלו, ושניהם עשויים להתגלגל מעליו, בלי מפרע, וכמובן ללא לכלוך וירקת, כפי שקורה מההתחככות עם דשא טבעי. וכמובן, שלא תהיו חייבים להשקיע המון זמן בהוצאת הפרווה של חיית המחמד שלכם מהדשא. כמו כן, הדשא הסינתטי חף מכל קיומם של כימיקלים או לחלופין של חומרי הדברה, שאפשר למצוא בדשא הקונבנציונלי. משמעות הדברים היא שחיות מחמד וילדים קטנים רשאים לשחק עליו כאוות נפשם, בלי הסכנות של תופעות לוואי שליליות.