האם מותר על פי הדת לעשות ניתוחים פלסטיים

קרדיט: canva
ניתוחים פלסטיים הם ניתוחים שהמטרה שלהם ברוב המקרים היא שיפור המראה של המנותח. יכול להיות שהוא לא מרוצה מהצורה של אפו או שאישה לא תהיה מרוצה מהגודל של החזה שלה והם יחשבו על אפשרויות לתקן את המצב על מנת לשפר את איכות החיים שלהם.

נשאלת השאלה – האם ניתוחים אלה מותרים על פי הדת וההלכה לאנשים דתיים או שומרי מסורת. 

על מנת לענות על השאלה הזאת צריך להבין מה אומרת ההלכה באופן כללי על טיפול בגוף או תיקון שלו. באופן כללי וגורף מתירה ההלכה לבצע ניתוחים שיש בהם משום סיכון לחיים ולתפקוד התקין אך אי אפשר לומר שניתוחים פלסטיים נכללים בקטגוריה זו. 

יחד עם זאת, יש לא מעט אנשים שסבורים שהמראה שלהם פגום והמצב הנפשי והרגשי שלהם בהחלט עלול להתערער בשל כך (לפרטים נוספים לחצו כאן לעבור לאתר של ד"ר גוברין.

מה אומרת ההלכה על ניתוחים פלסטיים

ברגע שמבינים שניתוחים פלסטיים אינם נחשבים כניתוחים רפואיים מצילי חיים או כאלה שנדרשים לשם הגנה על הגוף, יש לשים לב לנושאים אחרים כמו תחושתו האישית של אותו אדם וכמובן איך הוא חש כאשר הוא אמור להיראות בחברת הרבים במראה הנוכחי שלו. 

- פרסומת -

יש אנשים שיתביישו מאיך שהם נראים וימעטו ככל האפשר להיראות בציבור, מה שעלול לפגוע בדימוי העצמי שלהם ובתחושת הביטחון האישי שלהם. מצד שני – אנשים דתיים מאמינים שנולדו ונבראו בצלמו של אלוהים ויכול להיות שאל להם לשנות את המראה שהעניק להם אלוהים. 

קרדיט: canva

קיימים לא מעט סוגים של ניתוחים פלסטיים ויש חשיבות לאיזה מהם רוצים לפנות (לקבל מידע נוסף אודות ניתוחים פסטיים עברו לאתר של ד"ר גוברין). במידה ומדובר במצב בעייתי מאד שבו שרוי אותו אדם בשל מה שמפריע לו בגוף או בשל פגם שהוא חש שנולד איתו – בהחלט ייתכן שהרבנים יתירו לבצע את הניתוח וכך להרגיש טוב יותר, מה שיעזור לו להמשיך לקיים את חייו בצורה מאמינה ושלווה.

המחלוקת ההלכתית בנוגע לניתוחים פלסטיים

העניין עם ניתוחים פלסטיים הוא שאין הם רפואיים או כאלה שנועדו להציל חיים או לרפא אדם מבעיה רפואית או בריאותית. הם נועדו לשפר את המראה ולא תמיד יש קשר ישיר בעיני הרבנים בין העלאת הדימוי העצמי והתחושה האישית לבין שדרוג החיים של אותו האדם. 

לא בטוח שהרצון שלו לשפר את חייו ולהעלות את הסיכוי שלו להצליח למצוא פרנסה או זוגיות ייראה כחשוב או משמעותי יותר מהצורך לשמור על הגוף שלו כפי שברא אותו אלוהים. 

יחד עם זאת, כבר יש יותר פתיחות לנושא זה והרבה יותר אנשים דתיים פונים לניתוחים פלסטיים, כמו אלה שאפשר להתרשם מהם במעבר לאתר של ד"ר גוברין.