האם עכשיו מתאים להשקיע בחו"ל?

עם ביקוש גבוה מצד הקונים לצד היצע נמוך, השקעת נדל"ן בחו"ל מסתמנת כמשתלמת מתמיד בשנת 2021. משבר הקורונה טומן בחובו הזדמנויות עסקיות שלא נראו בשוק הנדל"ן הגלובלי כבר שנים רבות, ומשקיעים חכמים יודעים לזהות את ההזדמנות ולנצל אותה. אז למה הזמן הטוב ביותר להשקיע בנדל"ן הוא דווקא עכשיו, ואיפה הכי משתלם להשקיע בנדל"ן בחו"ל? פורטל חדשות ינסה לענות על כל השאלות בכתבה הבאה.

רגע, למה להשקיע בחו"ל ולא בארץ?

הישראלים מבינים כבר מזמן שהדרך הטובה ביותר לראות תשואה מהשקעה כספית היא באמצעות נדל"ן. ההבנה הזאת גורמת להצפה בשוק המקומי, הצפה שהופכת את ההשקעה בנדל"ן בארץ לפחות ופחות משתלמת. מחירי הדיור המופקעים בארץ מונעים ממשקיעים רבים להוציא את הכסף שלהם על נדל"ן בארץ, וכאן בדיוק נכנסת לתמונה השקעת נדל"ן בחו"ל. מחירי הנכסים בחו"ל נמוכים ממחירי הנדל"ן בישראל ומניבים תשואה גבוהה יותר.

אוקי, אבל איפה בחו"ל משתלם להשקיע ולמה דווקא עכשיו?

מחירי הנדל"ן הגבוהים בישראל הופכים את ההשקעה בחו"ל למשתלמת הרבה יותר,  מחיר דירה ממוצעת בפריפריה של מדינת ישראל גבוה בהרבה ממחירי הנדל"ן במקומות אחרים בעולם. אלה כמה מהמדינות המשתלמות ביותר מבחינת נדל"ן מניב בחו"ל בשנת 2021:

  • בודפשט, הונגריה: יותר ויותר משקיעים מזהים את הפוטנציאל האדיר של בודפשט. עיר הבירה ההונגרית מהווה מוקד משיכה לתיירים ולסטודנטים, השקעה בבודפשט משתלמת במיוחד והתשואה השנתית הממוצעת משכר דירה בהונגריה גבוה. דמי השכירות החודשיים הממוצעים בהונגריה נמוכים מאד בהשוואה לערי בירה אירופאיות אחרות. משבר הקורונה הוריד את מחירי השכירות בהונגריה, אך נראה שהכלכלה ההונגרית נמצאת במגמת התאוששות מהירה וכעת היא איתנה מתמיד. המשבר הכלכלי של 2008 הביא להקפאה בפיתוח פרויקטים, מה שיצר מצב משתלם במיוחד של היצע נמוך מול ביקוש גבוה.
  • ארצות הברית: ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות עדיין מהווה יעד למשקיעי נדל"ן, אך השקעה בארה"ב מצריכה מחקר מעמיק בנוגע לשיטות המס מכיוון שהוא משתנה ממדינה למדינה.
  • יוון: המשבר הכלכלי שהכה ביוון הוריד את מחירי הנדל"ן בצורה משמעותית ולכן יוון מעוררת עניין בקרב משקיעים מכל רחבי העולם. יחד עם זאת, השקעה ביוון טומנת בחובה מידה מסוימת של סיכון משום שיוון עדיין לא התאוששה מהמשבר הכלכלי שפקד אותה באופן מוחלט.

לסיכום, מי שיודע לזהות הזדמנות מבין שהזמן הנכון להשקעה בחו"ל הוא עכשיו.