ההשוואה הגדולה – לברדור נגד גולדן רטריוור

לברדור. צילום: Pixabay

הגולדן רטריוור והלברדור הם שני גזעים פופולאריים מאוד שמתאימים במיוחד למשפחות. אבל לעיתים אנו לא מצליחים להבדיל ביניהם או חושבים שלמרות שהם גזעים שונים, אין בהם כמעט הבדל.

אז למרות שמדובר בשני גזעים שדומים מבחינה חיצונית, ישנם כמה הבדלים בין הגולדן ללברדור שיכולים להכריע מה יותר מתאים למשפחה שלכם.

היסטוריה:

שני הגזעים פותחו בממלכה המאוחדת. הלברדור פותח בצפון בריטניה, והגולדן פותח בסקוטלנד. הם שניהם פותחו מהכלאות מגזעים שונים, ולא הייתה מעולם כוונה שהם יהיו בעלי דמיון גבוה.

- פרסומת -

המטרה הראשונית של פיתוח הלברדור הייתה על מנת ליצור כלב שמירה טוב שמסוגל גם לשחות ואפילו לגרור דברים מהמים. בעוד שמטרת הפיתוח של הגולדן הייתה ציד.

כמה דורות לאחר שהגולדן פותח הוא פיתח תכונה שנתנה לו גם את שמו, הוא נהג להחזיר לבעליו כל דבר שאסף ללא צורך באילוף, ועל כן שמו, גולדן רטריוור.

מראה חיצוני:

שני הגזעים הם גזעים גדולים בעלי גוף שרירי.

לברדור מגיע בצבעי שחור, לבן, חום בהיר – ג'ינג'י, וחום כהה. הם בעלי פרווה קצרה וקשיחה ובעלי פרווה פנימית שעמידה מאוד למים.

צילום: Pixabay

הגולדן מגיע בגוונים זהובים, וניתן לפעמים גם למצוא גולדנים בעלי פרווה ג'ינג'ית חומה.

הפרווה שלו ארוכה וחלקה או גלית, וגם לו יש שכבת פרווה פנימית שעמידה במים. ללברדור יש גולגולת גדולה יותר. שני הכלבים משירים שיער.

אישיות:

הגולדן והלברדור נמצאים שניהם ברשימת עשרת גזעי הכלבים האינטליגנטים ביותר למרות שהגולדן נחשב חכם יותר.

הם שניהם אקטיביים וידידותיים ושניהם יכולים להשתלב טוב עם חיות מחמד אחרות. גם עם חתולים. הם שניהם עדינים ואמפתיים.

הגולדן נחשב לכלב טיפולי טוב יותר, ויכול להתאים יותר לאוכלוסייה מבוגרת, בעוד שהלברדור צריך פעילות רבה, ומשתעמם בקלות. הם שניהם מועדפים כיום ככלבי נכיה בעיקר בגלל עדינותם והאינטליגנציה שלהם.

אם אתם מעוניינים בכלב שיהיה גם כלב שמירה טוב, הלברדור נחשב ככלב שמתאים יותר למטלה. הוא יותר רכושני לביתו ולבעליו מהגולדן. הגולדן עלול לא להתריע מפני פורץ או סכנה אפשרית שנגרמת מאדם אחר, בגלל אהבתו הגדולה לבני אדם.

טיפול ואילוף:

כיוון שמדובר בשני גזעים אינטליגנטים במיוחד, האילוף אינו אמור להוות בעיה. הם נהנים מקבלת הוראות וחיזוקים חיובים, וישמחו ללמוד דבר חדש בכל שלב בחיים, למרות שמומלץ כמובן לאלף כאשר הם גורים.

הלברדור דורש פחות טיפול חיצוני מהגולדן בגלל פרוותו הקצרה, חשוב להבריש את הגולדן אחת לכמה ימים על מנת שלא ייווצרו קשרים או ראסטות.

לסיכום, גם הגולדן וגם הלברדור הם גזעים מדהימים שיתאימו כמעט לכל משפחה! הם נאמנים, אינטליגנטיים, וחברותיים.