רועה גרמני מול האסקי סיבירי

כלב מסוג רועה גרמני. צילום: Pixabay

שניהם גדולים, שניהם חברותיים, ושניהם כלבי שמירה מצוינים. אבל מה ההבדל ביניהם. ומי מהם יותר מתאים לבית שלכם?

היסטוריה

הרועה הגרמני מגיע אלינו מגרמניה שם הוא פותח על מנת לרעות אחר כבשים וכבן לויה. ההאסקי הגיע אלינו ממזג האוויר הקפוא של סיביר שם הוא פותח על מנת לגרור מזחלות לעזור בציד.

מראה חיצוני

- פרסומת -

שניהם נחשבים ככלבים גדולים בעלי פרווה באורך בינוני. הרועה הגרמני גדול יותר מההאסקי סיבירי ובעל פרווה טיפה יותר ארוכה. הוא מגיע בצבע חום עם כתמים חומים כהים על עורו. יש לו עיניים חומות צהובות ושתי נקודות שחורות ייחודיות בשני צידי פיו. מטרתן היא לתת לו טווח חישה רחב יותר.

להאסקי מבנה גוף אתלטי יותר. בניגוד לרועה הגרמני הוא מגיע במגוון רחב יותר של צבעים. הוא לרוב יהיה בעל גוף לבן עם צבע אחד נוסף, שחור, אפור, או חום בהיר. אחת מהתכונות החיצוניות הבולטות ביותר אצל ההאסקי הן עיניו. יש לו לרוב עיניים כחולות בהירות אך הוא גם מגיע עם עיניים חומות ולעיתים אפילו אחת מכל צבע.

בריאות

ה האסקי סיבירי נחשב כבריא מבין השניים. הוא פחות חשוף למחלות וחי יותר שנים. הוא יכול להגיע עד גיל 15. בניגוד אליו, הרועה הגרמני חשוף יותר למחלות וחי חיים קצרים יותר. הוא יכול להגיע עד גיל 12.

האסקי סיבירי. צילום: פרשיה סינגטו

שמירה

שניהם נחשבים ככלבי שמירה מצוינים. למרות שכאן לרועה הגרמני יש ייתרון קל בתחום הזה

אופי

שני הכלבים אינטליגנטיים מאוד למרות שהרועה הגרמני נחשב אינטליגנטי יותר. למרות זאת, ההאסקי נחשב אתלטי יותר. הוא נהנה מריצות ארוכות בכל עונות השנה ודורש יותר פעילות מהרועה הגרמני באופן כללי. הרועה הגרמני נחשב ככלב רגוע יותר ולכן יכול להתאים יותר לאוכלוסיות מבוגרות. שני הכלבים מצוינים עם ילדים ועם בעלי חיים אחרים. יש לשים לב אצל ההאסקי לנטייתו הטבעית לציד, מה שיכול להתבטא בתוקפנות כלפי חיות קטנות יותר.

אילוף

האחת התכונות הייחודיות של ההאסקי היא חוסר רצונו לעשות דברים שאינם באים לטובתו, דבר שיכול להקשות מעט על תהליך האילוף שלו, הוא לא ירצה ללמוד טריקים שהוא לא רואה בהם תועלת, כמו לחיצת יד לדוגמא. לעומתו הרועה הגרמני אוהב מאוד ללמוד טריקים חדשים גם בבגרות.

לסיכום, שני הכלבים הם נהדרים ועומדים בזכות עצמם. ההאסקי יתאים יותר למשפחה פעילה והרועה הגרמני יתאים גם למשפחה אך גם לאדם יחיד, בכל גיל.