היום: שנה לפטירתה של אסתר פולארד

פולארד

במלאת שנה לפטירתה, יהונתן פולארד יוצא למאבק אחד אחרון – קמפיין גיוס למען הנצחתה של רעייתו אסתר ז"ל שנפטרה מבלי שזכתה להביא ילדים לעולם

היום, כ"ט בטבת, ימלאו 12 חודשים לפטירתה של אסתר פולארד ז"ל שנפטרה מבלי שזכתה להביא ילדים לעולם

יחד עם מאות מהפעילים והתומכים במאבקה למען שחרורו, יהונתן פולארד יוצא היום לקמפיין גיוס המונים במטרה להנציח אותה בהקמת "מרכז ילדי אסתר".

פולארד מסביר כי "למרבה הכאב, את הזכות להביא ילדים לעולם הזה לא אוכל להשיב לאסתר לעולם, אך כל ילד שילמד ב"מרכז ילדי אסתר" ויתחבר באמצעותו לזהותו ושורשיו – זה ירגיש עבורי כאילו הוא קצת הילד שלה"

אסתר, רעייתו של המרגל הישראלי יהונתן פולארד, הקדישה את חייה במשך 3 עשורים למאבק ציבורי עיקש לשחרורו של בעלה ולחיזוקו ועידודו כדי לסייע לו לשרוד את שנות הכלא הקשות.

- פרסומת -

בשל תנאי המאסר הקשים בהם הוחזק פולארד, נמנעה ממנו ומאסתר הזכות להביא ילדים לעולם. פולארד סיפר בסוף השבוע כי "מעבר לכל שנות המאסר והייסורים, לא היה דבר שכאבנו יותר מאשר העובדה שנגזלה מאתנו הזכות להביא ילדים לעולם. פנינו לכל ערכאה אפשרית אך דבר לא עזר. לא היה יום שלא בכינו על כך"

פולארד

בקמפיין שיצא היום לדרך, הציבור מוזמן לסייע להקמת המרכז באמצעות השתתפות מלאה או חלקית בעלותו המקום לילד אחד מתוך 1000 הילדים הראשונים שילמדו במרכז. יעדי התרומות חושבו ע"פ יתרת עלות הבנייה לאחר שותפויות רבות שפולארד והפעילים למענו הצליחו לגייס לקראת הקמפיין.

אתמול (א') בשעה 20:00 התקיים במלון רמדה בירושלים כנס פתיחת הקמפיין בהשתתפות הראשל"צ הרב שלמה משה עמאר והרב שמואל אליהו שליוו את אסתר במאבקה לשחרור יהונתן ופעילים ותומכים רבים. בשיא האירוע נאם יהונתן פולארד ולאחר מכן לקחו על עצמם המשתתפים יעדי גיוס על מנת לסייע לו בהגשמת החלום ובהנצחתה של אסתר.

יו"ר המטה לשחרור פולארד לשעבר, אפי להב: זהו יום מרגש מאוד. לפני 37 שנים יהונתן פעל במסירות נפש כדי להציל חיי אזרחים במדינת ישראל מבלי שאנחנו יכולנו לדעת על כך. לאחר מכן במשך שנות המאבק בהובלתה של אסתר – עם ישראל פעל למענו אך הוא יכל לשמוע על כך רק מרחוק. כעת זו הזדמנות ראשונה ויחידה לכולנו לתת ליהונתן להרגיש את האש בעיניים ואת החום בלב שליוו את המאבק למען שחרורו.