הכפלה של למעלה מ-300 אחוזים במתן רישיונות נשק

במטרה להאיץ את תהליכי קבלת האישור לנשיאת נשק הנחה השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר את האגף לרישוי כלי יריה במספר צעדים להאצת מתן הרישיונות לנשק אישי מכ-2,000 רשיונות לכ-10,000 רשיונות בחודש, באופן שיתן מענה במקרה של אירוע ביטחוני ויתרום לחיזוק תחושת הביטחון האישי. מדובר עליה של כ-500% במתן רישיונות לנשק.

מטרת המפכה באגף למתן רישיונות נשק הינה לתת מענה מיידי לכ- 9,000 ממתינים לקבלת אישור לנשיאת נשק. השר בן גביר הנחה את אנשי האגף כלי יריה במשרד לביטחון לאומי לפעול עד חודש מאי 2023 במתכונת חירום לפיה, קציני צה"ל ושב"ס במילואים הממתינים לאישור נשיאת נשק אישי יאושרו במסלול פטור מראיון.

נציין כי ביום אחד כ-1350 מבקשי אישור נשיאת נשק קיבלו הודעות להקדמת התור המוזמן והונפקו היום כ-408 אישורים מותנים. מדובר על גידול של כ 300% ביחס לממוצע היומי.

בנוסף, הוחלט להרחיב במיידית את שעות המענה הטלפוני במוקד ושעות קבלת הקהל כך שזמני ההמתנה לקבלת אישור לנשיאת נשק אישי יצומצמו בכ- 75% והאישורים ינתנו תוך 45 יום בלבד. כמו כן, לאחר מתכונת החירום תוכפל כמות עובדי האגף לרישוי ופיקוח כלי ירי בכ-40 עובדים ויוכפלו שירותי מיקור החוץ של המוקד ויורחבו שעות המענה הטלפוני.

- פרסומת -

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: "הנחתי את אגף כלי ירי לפעול במתכונת חירום, אין סיבה שתהיה המתנה של 7 חודשים לאישור נשיאת נשק ולא אאפשר שיהיו כ- 10,000 ממתינים לקבלת האישור. מעתה מרגע הגשת הבקשה ועד תיאום ראיון יחלפו 45 יום.
תחושת הביטחון האישי של האזרחים צנחה בשנים האחרונות ועל מנת להאיץ את כמות נושאי הנשקים ברחובות, באופן שיוכל להציל חיים בזמן אמת".