המדריך השלם לניקוי חלונות לפסח

אילוסטרציה

אם יש משהו שתמיד קשה להגיע אליו וקשה לנקות אותו, אלה החלונות בביתנו, אך חג הפסח לא מותיר ברירה. רגע לפני מבצע הניקיון הגדול, אספנו עבורכם 'עצות מבריקות לניקוי החלונות'.

רות עפרי טאוב 30/03/2009

פסח שוב כאן והפעם חייבים כבר לנקות את החלונות ביסודיות- כמה טיפים שיעשו לכם את החג הזה מבריק.

שמירה על מערכות האלומיניום (חלונות ודלתות) בבית או בבניין לאורך זמן רב מצריכה הקפדה על ניקוי ותחזוקה בצורה שוטפת ונאותה.

- פרסומת -

ניר עמית, מנהל השיווק של חברת קליל אומר כי: יש לנקות את הפרופילים באמצעות חומרי ניקוי ולא באמצעות גירוד העלול לפגוע בפני השטח הצבוע או המאולגן (אנודייז). כמו כן מומלץ להשתמש בחומרי ניקוי חלשים המומסים במים כדוגמת החומרים הבאים; חומרים לניקוי חלונות, סבון כלים מומס במים או אלכוהול בריכוז גבוה.

בנוסף, יש להשתמש רק במטליות רכות ולהימנע מגירוד בסקוצ'ברייט. בניקוי צבעי IRON, צבעים במראה של ברזל המותאמים לסגנון הבלגי, מומלץ להשתמש במטליות ללא סיבים. במידה וצובעים את הבית יש לנקות במטלית ספוגה במים ולהוריד את הסיד/צבע כשהוא עדין טרי.

עצות לניקוי חיצוני של תריסי גלילה שאין אליהם גישה נוחה מבחוץ: לסגור את התריס כמעט עד סופו. להסיר בזהירות את מכסה ארגז התריס (מתוך הבית). להעביר מטלית לחה לכל אורך השלבים הגלויים מבעד לארגז הפתוח. "להעלות" את התריס ב- 2-3 שלבים ולחזור על פעולת הניקוי עד לגלילת התריס כולו. במקרה שהתריס גדול- מומלץ להיעזר באדם נוסף ולהכין מראש קערה/דלי מים בגובה פעולת הניקוי.

עצות לטיפול ואחזקת חלונות ותריסי אלומיניום: מערכות האלומיניום כיום בנויות מחומרים שאינם מחלידים או מתחמצנים. אף אל פי כן לעיתים נדרש טיפול תחזוקתי באיזורים רוויי אבק, לחות ומלח, כגון אזורים הקרובים לים, איזורים מדבריים או השוכנים בסמוך לאתרי הבנייה או מחצבות.

הטיפול הנדרש על-פי שלבים:

שלב א: יש לנקות באופן יסודי מאבק בעזרת מברשת או לחץ אוויר של המנגנונים הזזים כגון: צירים, גלגלים, ומנגנוני נעילה למיניהם.

שלב ב: יש להתיז מעט שמן מגן חודר כגון 40WD או מוצר דומה לו על גבי מנגנון הנעילה, הציר או הגלגל.

שלב ג: יש להפעיל את האביזר מספר פעמים כדי לאפשר חדירת השמן למקומות נסתרים

שלב ד: יש לנגב את שאריות השמן בעזרת מטליות סופגות או נייר סופג שמן. פעולה פשוטה זו תבטיח עבודה חלקה יותר של האביזר לאורך זמן.

מומחים בתחום מחברת קליל מבטיחים שיישום של עצות אלה יבטיח בטווח הארוך שמירה מקסימלית על דלתות וחלונות העשויים מאלומיניום תוך הנאה מהשימוש במוצרים.

העצות באדיבות קליל תעשיות, מפתחת חלון מג'יקליל 7000.