המשבר והמקרר: איך לנהל מזווה ביתי בתקופת מיתון

"גל הפיטורים, המיתון והמשבר הכלכלי משפיעים גם על כמות היוגורטים שאנחנו קונים בסופר", כך טוען עמית נשרי, מנכ"ל ובעלים של חברת לאפיס, המתמחה בייעוץ עסקי בענף המזון, בתכנון, הקמה ושיקום עסקים בתחום המזון.

כתב דתילי 24/12/2008

לדברי נשרי, ישנם כמה כללי אצבע שכדאי לאמץ על מנת להתנהל נכון גם מבחיה קולינרית בתקופת משבר:

תכנון תפריט שבועי – אחד הכללים הכי חשובים לחסכון ולניהול קולינרי נכון של המזווה הביתי, הוא תכנון מוקדם של התפריט השבועי לכל המשפחה. גם אם בני הבית אוכלים בעיקר בחוץ במהלך היום, הרי שארוחה אחת לפחות נאכלת בבית. תכנון מוקדם של התפריט יסייע בהרכבת רשימת קניות חסכונית התואמת במדויק את הצרכים לאותו שבוע וכך נמנע בזבוז מיותר.

- פרסומת -

תמיד על בטן מלאה – את הקנייה השבועית בסופר, נשרי ממליץ לבצע לאחר שאכלנו ארוחה קלה. "הסטטיסטיקה מוכיחה כי מי שבא רעב לסופר, קונה יותר", אומר נשרי בחיוך, "מספיק אם נאכל לחם מרוח בגבינה כבר נרגיש תחושת שובע". לכן מומלץ ורצוי ללכת לסופר שבעים על -מנת, שנקנה רק מה שצריך וניצמד לרשימה.

"אנחנו לא בתקופת מצור"- נשרי ממליץ לא למלא את המזווה בקופסאות שימורים מיותרות שאין לנו צורך בהן, "אנחנו לא נמצאים במצב חירום או בימי מלחמה, הסופר השכונתי נמצא מתחת לבית ואם פתאום אנו זקוקים לשימורים, נוכל לרכוש אותם קרוב לבית. מילוי המזווה בקופסאות שימורים שווה כסף, וכאשר אנחנו מחפשים היכן לחסוך ואיפה לקצץ, זה המקום" אומר נשרי.

אלתור זה שם המשחק –"לא פעם אנחנו נקלעים למצב בו פותחים את המקרר ומוצאים בו שאריות של מזון כמו ביצים שתוקפן עומד לפוג תוך מספר ימים, 100 ג' גבינה צהובה, 1/2 שקית מקרוני וחצי מיכל שמנת מתוקה לבישול. גם משאריות אפשר להכין יופי של ארוחת ערב למשפחה".

ולאלה הפחות יצירתיים שבינינו, ממליץ עמית נשרי להיכנס לאינטרנט ולחפש מתכונים שמכילים את המצרכים שנמצאים בבית ברגע זה.

לא להיות מקובעים – בפרט בזמן משבר, אומר נשרי, לא צריך להיות מקובעים על המתכונים שאנחנו מכירים. אפשר להשתמש במרכיבים שיש לנו בבית כמו לחם ישן, להכנת קרוטונים באפס מאמץ. בזמנים כאלה, לא כדאי לחפש מתכונים מתוחכמים שדורשים מרכיבים יקרים שלא נוכל לעשות בהם שימוש מאוחר יותר כמו תמצית וניל מיוחדת במחיר של 50 שקלים. "בשביל טיפה אחת של תמצית וניל, חבל לנו להשקיע סכום כסף יקר יחסית במרכיבים איכותיים המיועדים למתכוני גורמה".