הנקודה היהודית של רגב הוד

הוד. משתטח ומתפלל (צילום: עידו איזק)

הזמר רגב הוד משתתף בהילולות, משתטח על קברי צדיקים , מאזין למידד טסה ומקפיד לקרוא "שמע ישראל" לפני עלייתו לבמה. חיים שובל מאתר החדשות דתילי פגש אותו לשיחה על מוסיקה ואמונה.

חיים שובל 11/05/2011

הזמר והמגיש רגב הוד נולד בעיר רחובות ומתגורר שם עד היום. את הקריירה שלו החל בדוכן פלאפל ומאז הוציא ששה אלבומים, הגיש תוכנית טלוויזיה יומית בערוץ 24 בשם "בכפיים" עם עידן יניב וכן תוכנית רדיו "מוסיקה ועוד עם רגב הוד" ברדיו לב המדינה.

כיום, הוא עובד על הדיסק השביעי שמתוכו כבר יצאו כמה סינגלים לרדיו: "הראש משתגע", "זוג משמים", "את לי האור" ו "רק אלוקים יודע" שיראה אור לאחר ספירת העומר.

כמה אתה מחובר למסורת/לדת? אתה אדם מאמין?

- פרסומת -

אני אדם מאמין המגיע ממשפחה מאוד מסורתית למרות שלמדתי בבית ספר חילוני. לסבא שלי היה מאוד חשוב שנלך איתו להתפלל וללמוד תורה בבית כנסת. בגיל 8, אבא לקח אותי למורי להתחנך על דרך היהדות, בבית שומרים שבת, לא מחממים אוכל ולא מבשלים, שומרים על כל החגים וכך אני נוהג גם בחיים הפרטיים שלי, שומר כשרות, חגים ושבת. לא מופיע בשבת למרות כל הפיתויים והכספים שמציעים. משתתף בהילולות, עולה לקברות צדיקים ואף טסתי לאומן לקברו של רבי נחמן.

מתי התחיל חיידק השירה? מי גילה אותך?

גדלתי בבית מאוד מוסיקלי, אבי ואחי הם בעלי קולות "נעים זמירות ישראל" אשר היו חזנים בבית כנסת. אני היחיד שפניתי לכיוון הזה והפכתי את זה למקצוע. כבר בגיל 12, הופעתי במסיבת הסיום של בית הספר ומאז הרגשתי שדבק בי "חיידק הבמה". במהלך התיכון הצטרפתי למקהלת בית הספר והייתי סולן ראשי. אבא ניסה להרחיק אותי מהבמה אבל נתקל בהתנגדות מצד המשפחה ומצד אנשי מקצוע שאמרו לו לעזוב ולתת לי לבטא את הכישרון. פריצת הדרך הגיע בדוכן פלאפל שבו עבדתי לפני הגיוס ושרתי כל הזמן, יום אחד נכנס הסוכן והמנהל שלי עד היום אלון צדוק שצפה כנראה את הכישרון והאמין שצריך לטפח אותי.

יש לך איזה סיפור או חוויה יהודית שעברת בקריירה?

על הצוואר שלי אני עונד שרשרת ועליה תלויה מזוזה. באחת ההופעות באירופה, נגנים מקומיים הצטרפו אלינו ובאחת מהחזרות ראו את השרשרת. מיד אמרו לי שכדאי להוריד את זה לפני שעולה לבמה כי זה לא חכם להופיע עם זה. הייתה לי תחושה מאוד לא נעימה וכאב לב שאני צריך להתבייש ביהדות שלי ואסור לי להיות עם סממן יהודי.

כמה אתה מחובר למסורת בחיי היום יום?

מחובר מאוד, מניח תפילין כל בוקר הולך לשעורי תורה מפעם לפעם, כל ר"ח משתדל לעלות לקברי צדיקים בירושלים. לפני שאני עולה לבמה אני אומר "שמע ישראל", מתנהג בדרך ארץ ובענווה. הולך להילולות ועולה כשליח ציבור בבית כנסת. בכל הופעה משתדל לקדש ה' ברבים שותה מים ומברך בקול כדי שכולם יענו אמן.

מה אתה אוהב במסורת/ ביהדות?

בעיקר את דרך הארץ שהקב"ה והתורה מלמדים אותנו, התורה נותנת לנו את נחת הרוח והתקווה לעומת המיני גיהנום שיש בחוץ. הדת מאוד יפה, מאוד מחזקת גם בריאותית וגם נפשית.

מה אתה עושה בשביל הנפש?

אני משתדל להתנדב הרבה ולתת מעצמי כי אין אפשרות רק לקבל ולא לתת. אחת מההתנדבויות שזכורה לי כמרגשת הייתה ערב גיוס תרומות לילדה חולת סרטן עבור מח עצם, היה לי חשוב מאוד לקחת חלק בערב זה. במקביל, אני תומך במשפחות נזקקות כמה שאני יכול ובכל ראש חודש בילדים שלומדים אצל ה"מורי", יש עוד הרבה דברים אבל אני מאמין במתן בסתר.

איזה חג יהודי מועדף?

אני מתחבר לכל החגים, אוהב את תפילות ראש השנה ויום כפורים. יום כיפור נותן לי אווירה של אחדות בעם. אני אוהב במיוחד את חג השבועות ובתור ילד אהבתי מאוד את ל"ג בעומר.

מה ההישג בו אתה הכי מתגאה?

כל יום הוא הישג, לאחרונה כבשתי את היכל התרבות בת"א עם אולם מלא, לפני כמה שנים יצאתי להופיע בארה"ב וזו הייתה אחת מהתקופות הטובות בקריירה שלי.

יש לך אמונות טפלות?

יש לי כמה אמונות מוזרות. מה שעולה לי בראש עכשיו כשאני רואה נעל הפוכה זה עושה לי לא טוב ומיד מסדר את זה, אני עולה תמיד לבמה ברגל ימין ומשתדל לא לעבור בין עמודים כי זה גורם לחיכוכים בין אנשים שיקרים לי.

סיפור תנ"כי שאתה מחובר אליו?

משפט שלמה – בכל פעם שאני שומע אותו, זה מלמד אותי על האמת של האנשים, זה סיפור שלקוח ממש מהמציאות של היום. וכמובן גם סיפור עקידת יצחק – רגעים מאוד מרגשים בסיפור הזה, לחשוב עד כמה אברהם היה מוכן להקריב לקב"ה וכמה אנשים מוכנים לתת מעצמם לבורא עולם.

אם לא היית זמר מה היית עושה?

אם לא הייתי זמר אני בטוח הייתי מתעסק במשהו שקשור למוסיקה אבל אולי הייתי אברך ונשוי עם 3 ילדים. עולם המוסיקה הוא עולם שלא נותן להתעסק בדברים אחרים. כדי להצליח צריך לתת את כל כולך לזה, ככה בכל אופן אני מרגיש

למה המוסיקה הים תיכונית כל כך נתפסת בציבור? ולמה לדעתך יש מי ששוללים אותה?

אנחנו עם של קיבוץ גלויות, עם של מהגרים. יש למוסיקה הזאת רוב כי הרבה רוצים להתחבר לשמחה ולעשות טוב על הלב. חשוב שבין מבזק למבזק עם כל הצרות יהיו שירים שיגרמו אוירה אחרת ולא להיות לחוצים.

למרות זאת, נשמעים הרבה ביטויים על מוסיקה זו אבל לא חושב שצריך להתייחס לזה כי זה נמוך מדי, אולי זה מגיע מצרות עין ואולי אפילו מכאב להצלחה. בכל מקרה תמיד עדיף לשמור בתוך הלב. אני לא מצטרף לטרנד הזעם על תחנות רדיו. אני לא כועס על כלום כי הכעס לא מוביל לדבר. הפלייליסט הכי טוב הוא הקהל שבא להופעות, מנגן את השיר במכונית ומוריד לסלולר. היום עם הסלולר ויו-טיוב, השיר יכול להגיע בכל דרך ואתה לא ממש תלוי בפלייליסט של תחנות הרדיו, זה חשוב אבל זה לא הכל.

מה מעצבן אותך?

מעצבן אותי לשון הרע, מניפולציות של אנשים. לפעמים, אני מרגיש שאיבדנו את הדרך ארץ ואת התום של העולם הזה. אני לפעמים שומע ילדים מרימים קול על ההורים ומתחצפים, זה גורם לי זעזוע כי הילדים מרשים לעצמם יותר מדי.

האם אתה מחובר לאומנים דתיים? אם מי היית רוצה לשתף פעולה?

יש הרבה אמנים דתיים שאני אוהב לשמוע. במכונית יש לי את הדיסקים של מידד טסה וחיים ישראל. לא חשבתי על שיתופי פעולה אבל יכול להיות בעתיד.

לסיום תן טיפ או מוטו שאיתו אתה הולך ומאמין בו ?

קודם כל דרך ארץ, "דע מאין באת ולאן את ההולך" יש אנשים שמצליחים אבל שוכחים מאיפה הגיעו, הצניעות והענווה תמיד בראש מעיני.