פעילות של עמותות בישראל

צילום: PIXABAY

בישראל קיימות עמותות רבות אשר פועלות ברבדי עשייה שונים. מי שמזהה קושי בנישה מסוימת מחליט לעסוק לא רק בתחום העבודה היום יומי שלו אלא להקים עמותה שמבצעת פעולות שונות של נתינה למען הציבור. קיימות עמותות באין ספור תחומים והמגמה של מקים העמותה היא תמיד לסייע לציבור במקרים קשים שהאזרחים חווים והם אינם מוצאים לכך פתרונות. עמותות בישראל פועלות על פי החוקים שנקבעו על ידי רשם העמותות. הם מחויבים להגיש דוחות כספיים מפורטים בכל תחילת שנה לגבי הפעילות הפיננסית בשנה החולפת, כדי לוודא שכל הפעילות של העמותה היא כשרה. הדוחות הללו כוללים מידע רב על ההכנסות שקיבלה העמותה מתרומות של אנשים פרטיים, אנשי עסקים וקרנות פילנתרופיות וגם כוללים מידע מפורט על ההוצאות השונות כמו שכר עובדים, רכישה של ציוד, קנייה של חומרי גלם וכל זאת בהקשר ישיר לתחומי הפעילות של כל עמותה.

עמותות בישראל אינן מסוגלות לפעול ללא מימון כספי ולכן הן פונות אל קרנות השקעה פילנתרופיות כדי שישקיעו בהן כספים אחת לשנה מתוך התקציב שלהן שמנותב לטובת העמותות. בתהליך זה כל עמותה מציגה את הפעילות שלה ואת היקף התמיכה לו היא זקוקה. כל עמותה מקווה שהקרנות הללו יקבלו החלטה לסייע להן וכך יהיה להם תקציב שנתי למימון כל מעטפת הפעילות שלהן. הקרנות מעניקות לעיתים תמיכה שנתית קבועה לעמותות ספציפיות, או לחלופין הן משנות בכל שנה את הגורמים שלהם היא עוזרת וזאת על פי תחום הסיוע של כל עמותה, כדי לסייע לגורמים השונים באופן רוחבי.

פעילות הומניטרית של עמותות בישראל

כמות המשפחות העניות בישראל עולה משנה לשנה. מגפת הקורונה הובילה למכה נוספת על המשפחות העניות וגם על משפחות שהיו במעמד הבינוני ועקב העובדה שלא היו להם הכנסות, הן הידרדרו למצבים קשים וגם לעוני. זו הסיבה שגורמים רבים הבינו שהסיוע יגיע רק באמצעות עמותות בישראל אשר מחלקות סלי מזון בכל שבוע לכמות עצומה של משפחות, שללא סלי המזון הללו לא היה להם אוכל עבורם ועבור ילדיהם.

חלוקת סלי מזון

סלי מזון למשפחות נזקקות מכילים מזון יבש כמו אורז, פסטה וקמח. יש עמותות בישראל שדואגות גם למזון טרי כמו פירות וירקות ובשר ומעבירות זאת למשפחות אחת לשבוע. לנוכח המצב יש פניות תכופות לכל העמותות וידיהם של התנדבים עמוסות בעבודה לאורך כל השנה. הם מעבירים סלי מזון למשפחות הקבועות שמקבלות תמיכה שוטפת וגם למשפחות חדשות אשר מצטרפות מדי יום למעגל העוני.

תחומי סיוע של העמותות

- פרסומת -

מעבר לסיוע של מזון שהוא בסיסי יש עמותות בישראל ששמו להן למטרה לעזור בתחומים אחרים כמו לדוגמה סיוע לילדים שיקבלו הזדמנויות שוות בנושא חינוך, סיוע למשפחות שמצבים של בעיות רפואיות אקוטיות של ההורים או של הילדים, עזרה ברכישת ציוד רפואי, איתור תרופות מיוחדות ועוד.