הסודות המתוקים של סיקירסקי

השוקולטייה עליזה סיקירסקי, אשה דתייה שעלתה מקנדה ושימשה במשך 12 שנים כעוזרת פרלמנטרית בכנסת מייצרת בעבודת יד שוקולד בלגי משובח, כשר למהדרין, פרווה או חלבי (חלב ישראל) במעבדה המקצועית שהקימה במודיעין.

רות עפרי טאוב 06/10/2008

שוקולטייה הוא מקצוע בהחלט יוצא דופן עבור אשה דתייה, אבל הדרך שעשתה ממשכן הכנסת ועד הלום, גם היא יוצאת דופן.

סיקירסקי עלתה ארצה מקנדה כתינוקת. הוריה בחרו לעלות לארץ, להקים משפחה ולחנך את הבנות בזרם הדתי-לאומי.

- פרסומת -

היא למדה בירושלים בבי"ס פרדס ובתיכון הדתי ג'ינוגלי, והייתה חברה בבני עקיבא. היא בחרה להתנדב לשירות לאומי, ועשתה שנה באולפנת בית בלומה בפ"ת ושנה כמדריכת תיירים בכנסת.

לאחר השחרור המשיכה בכנסת, בתחילה כעוזרת פרלמנטרית של ח"כ חנן פורת במפד"ל עד שהגיעה ללשכתו של ח"כ ד"ר עוזי לנדאו, ושם נשארה משך 12 שנים.

בכנסת מצאה גם את הייעוד שלה וגם את בעלה. סרג' סיקירסקי, שעלה אז מצרפת, עבד במחלקת המחשוב של הכנסת. השניים הכירו, נישאו והקימו משפחה. בתחילה בירושלים ומשם למודיעין.

היום משפחת סיקירסקי מעורה בקהילה במודיעין. הילדים מתחנכים במשואות נריה (הבת הבכורה עברה השנה לאולפנת פלך לבנות בקרית עקרון) וחברים בבני עקיבא סניף רע"מ.

המשפחה משתייכת לבית הכנסת האשכנזי ברחוב קיפודן, וסרג' לומד שם תורה מדי בוקר, ובערבים לימוד בחברותא ושיעורי תורה בצרפתית.

מהעולם הפוליטי לעולם המתוק של השוקולד את דרכה עם עוזי לנדאו החלה כעוזרת פרלמנטרית, יועצת שר ורל"שית של לשכת השר. במהלך השנים לצדו של לנדאו, הכירה את בעלה, נישאה, הרתה וילדה חמש פעמים, ממשלות קמו ונפלו.

בשנת 2006, כשלנדאו לא נכנס לכנסת, קבלה עליזה הצעות מחברי כנסת רבים לעבור לעבוד במחיצתם, אבל היא החליטה שהגיע הזמן לומר שלום לפוליטיקה ולמצוא דרך חדשה.

ברגע שהתוודעה לעולם השוקולד, ידעה שמצאה. בתחילה חשבה לשווק שוקולד של אחרים, אבל כשחקרה את תהליך הייצור של השוקולד, החליטה שהיא רוצה לייצר שוקולד.

עליזה לא הייתה מוכנה להסתפק בסתם שוקולד, והחליטה לייצר רק שוקולד בלגי משובח כשר למהדרין. היא גלתה שקשה מאד למצוא שוקולד איכותי כשר למהדרין, שהוא גם פרווה וגם חלבי, חלב ישראל.

לאחר תקופת למידה של תחום הקונדיטוריה והתמחות בתחום השוקולד, החלה לייצר שוקולד במו ידיה. היא החליטה לפנות אל הנישה המיוחדת של הציבור המקפיד על כשרות למהדרין, וכך תבטיח שגם יהודים יראי שמיים כמוה, יהנו משוקולד בלגי איכותי, ולא יצטרכו להסתפק בתחליפים תעשייתיים ובהכשרים נחותים.

סרג' בעלה העניק לשוקולד שלה את השם או-שוקולה (Ô Chocolat), שמשמעו בצרפתית קריאת התפעלות משוקולד. קריאות ההתפעלות לא אחרו לבוא, ומחמאות על הטעם ועל שהיא נותנת מענה לצורך של הציבור הדתי בשוקולד בלגי איכותי בעבודת יד עם כשרות מהודרת!

את השוקולד של עליזה מזמינים אנשים פרטיים כמתנה מתוקה, כסיום לארוחות משפחתיות, במארזים קטנים כמתנה לאורחים בשמחות או כפלאטות עמוסות כל טוב להגשה כמנה אחרונה באירועים.

המגוון של סיקירסקי כולל חפיסות שוקולד, פרלינים וטרופים (טראפלס), במבחר טעמים ותוספות. בין הטעמים המיוחדים של או-שוקולה ניתן למצוא שוקולד חלב, מריר ולבן, ומגוון תוספות: אגוזים, מנטה, חמאת בוטנים, מרציפן, דובדבן, שקדים, ויסקי, וניל, קינמון, דבש ועוד.

המגוון מופיע באתר www.ochocolat.co.il

גם סדנאות השוקולד שעורכת סיקירסקי זוכות להצלחה בקרב הציבור הדתי, בין אם מדובר באירועים משפחתיים, שמחות, בנות מצווה או אירועים באולפנות. עליזה אומרת שהציבור הדתי צמא לפעילויות שכאלה, והעובדה שהיא מגיעה לבית או לבית הספר, ומביאה אתה שוקולד כשר למהדרין, מהווה אטרקציה ליותר ויותר מוסדות ואנשים פרטיים, שהכשרות חשובה להם .

ההכשר של או-שוקולה השוקולד של או שוקולה הוא כשר למהדרין חלבי (חלב ישראל) או פרווה, בהשגחת הרב דוד לאו מודיעין.

חומרי הגלם מהם מיוצר השוקולד הם כולם עם הכשר ברמת בד"צ. השוקולד המריר הוא עם הכשר בד"צ לונדון והשוקולד הלבן ושוקולד חלב (חלב ישראל) הם בהכשר בד"צ רובין.

המתכון של עליזה סיקירסקי לטרוף (טראפל) דבש ומרציפן לשנה מתוקה

זהו המתכון המיוחד של השוקולטייה עליזה סיקירסקי מאו-שוקולה לטרוף של חגי תשרי. השוקולד נקרא טרוף בצרפתית, טראפל באנגלית והוא טעים בטירוף גם בעברית.

רכיבים: 150 גרם חמאה (רכה ולא מומסת) 100 גרם מרציפן (לקצוץ לחתיכות קטנטנות) 125 גרם דבש 200 גרם שוקולד לבן משובח 200 גרם שוקולד חלב משובח 4 טיפות תמצית וניל

הוראות הכנה: לאחד חמאה ומרציפן במיקסר להוסיף דבש להמיס את השוקולד במיקרוגל ולקרר להוסיף לתערובת כשהשוקולד לא חם, כדי שלא ימיס את החמאה להוסיף שוקולדים ווניל לערבב עד שהמאסה בהירה להעביר לשקית זילוף לזלף לנקניק ארוך לפרוס את הנקניק לפרוסות לגלגל כל פרוסה לכדור לצפות את הכדורים בשוקולד מריר ולגלגל בקקאו

לאכול בתאבון ובהנאה ושתהיה לנו שנה מתוקה משוקולד ודבש!

www.ochocolat.co.il