העילוי מהישיבה גילה שהוא גוי

שאלה ידועה מספרת על אדם דתי אדוק שגילה יום אחד שהוא בכלל גוי. האם הוא היה מעדיף לזנוח הכל או שאולי דווקא להמשיך להיות דתי? ובכן, השאלה המורכבת הזו הפכה למציאותית. אחד מבחירי התלמידים בישיבה חרדית מוכרת - התגלה כגוי שנולד לאם גויה.

תלמידי ישיבה (למצולמים אין קשר לנאמר בידיעה). צילום: איגוד ישיבות ההסדר

הסיפור הדרמטי, שמכה גלים, ושפורסם באתר החרדי כיכר השבת, התגלה כאשר הבחור התחיל לשמוע שידוכים ואז התברר שהבחור ששוקד על התורה יומם ולילה ונחשב ממש לעילוי- הוא בכלל גוי גמור.

מדובר בבחור ישיבה שההורים שלו עלו מאוקראינה לפני מספר שנים. בחודש שעבר, כשהתחיל לצאת לפגישות במסגרת שידוכים התברר לו דבר דרמטי. בשיחה שערכה אתו אמא שלו היא חשפה בפניו כי אמנם אביו הוא יהודי כשר – אך היא עצמה גויה, מאוקראינה, שלא עברה גיור.

הבחור מיהר לאחד הר"מים בישיבה, ושיתף אותו בסוד שנחשף בפניו. בעקבות זאת אחד מרבני הישיבה פנה בבהילות אל הראשון לציון והרב הראשי, הרב יצחק יוסף, בכדי לנסות ולמצוא פתרון הלכתי מהיר ויעיל עבור הבחור.
אחרי שהוא דן בסוגייה הוא קבע שהבחור חייב כמובן לעבור גיור על-פי ההלכה. הרב פנה לבכירים במערך הגיור כדי שיזרזו ככל יכולתם את הליך הגיור של העילוי הישיבתי.

"צריך לנהוג במקרה הזה כבית הלל, ואהבת את הגר", הסביר הרב הראשי בשיחה עם בכירי מערך הגיור, את הבהילות לזרז את גיורו של הבחור החרדי. ואכן, בימים האחרונים החל הבחור לעבור את תהליך הגיור, כדת וכהלכהכדי שיוכל לחזור אל הסטנדר ולפגישות השידוכים.