הפודי היהודי: סדרת רשת חדשה שתכיר לכם קהילות יהודיות ברחבי ארה"ב דרך האוכל

קרדיט תמונות: באדיבות קרן משפחת רודרמן.
"הפודי היהודי" הינה סדרת רשת חדשה בכיכובו של אורי לייזרוביץ, שיצא לחקור את הקהילות היהודיות בארה"ב במסע קולינרי מרתק. הסדרה הינה הפקת מקור ביוזמתה של קרן משפחת רודרמן, הפועלת כבר למעלה משני עשורים בטיפוח והידוק הקשר בין ישראל ליהדות ארה"ב. חברת הפקה: נאוי פרו, בימוי, צילום ועריכה: אור סיט.

במאמץ לחזק את הקשר המיוחד בין ישראל ליהדות ארה"ב, קרן משפחת רודרמן השיקה לאחרונה סדרה חדשה שעלתה ברשתות החברתיות. ה"פודי היהודי" הינה סדרה בת 10 פרקים מקוריים מהנים ומעניינים שחושפים את הקהילה היהודית בארה"ב, באופן שבו לא נחשפה קודם לכן – דרך האוכל. המטרה המרכזית של הסדרה הינה ליצור חיבור עמוק יותר בין ישראלים ליהודי ארצות הברית, בין היתר על ידי עידוד של הישראלים להעמיק את הידע שלהם על הקהילות היהודיות בארה"ב, וכך גם לגרום ליהודים אמריקאיים להכיר טוב יותר את המורשת והתרבות העשירה והמגוונת שלהם. כל זאת באמצעות מסע קולינרי-תרבותי עשיר ומרתק ברחבי ארה"ב.

המנחה של הסדרה הוא השחקן והקומיקאי הישראלי המוכר בכל בית בישראל – אורי לייזרוביץ, המזמין את הצופים למסע המשקף את המגוון התרבותי הרחב של יהדות אמריקה דרך הקהילות היהודיות השונות, תוך התמקדות בסיפורים האישיים ובהשפעות התרבותיות הקשורות לאוכל יהודי בארבעה אזורים שונים.

קרדיט תמונות: באדיבות קרן משפחת רודרמן.

הסדרה חוקרת את צפון-מזרח ארה"ב, עם הבייגל והסלמון המעושן (לאקס), הקנישים, אוכל המעדניות היהודיות הנקניקיות, האוכל הסיני והמאכלים הטבעוניים שלו; דרום מזרח ארה"ב – שם לייזרוביץ' טועם את הברביקיו, בורבון ומוצרי מאפה; דרום מערב ארה"ב – אזור המפורסם בזכות הטאקו, המבורגרים בסגנון יהודי, ותרבות הרודיאו; ומסיימים את המסע במערב התיכון, שם טועמים את כריכי הפסטרמה, המבורגר מבשר ביזון ומתנסים בהכנת דמי חנוכה לילדי הקהילה היהודית הקטנה של ג'קסון הול, ויומינג. דרך הביקור באזורים אלו, הצופים מגלים לא רק את סיפורי האוכל של הקהילות היהודיות האמריקאיות, אלא גם את האופי הייחודי של כל קהילה וחבריה.

שירה רודרמן, מנכ"לית קרן משפחת רודרמן: "אוכל, מוסיקה, תרבות, וספורט ממזמן הפכו להיות חלק מהיכולת שלנו להתחבר ולהכיר תרבויות שונות. יהדות ארצות הברית מגלמת בתוכה מגוון של תרבויות יהודיות מחד והפכה להיות חלק אינטגרלי מהתרבות האמריקאית מאידך. אני מאמינה שדרך מסע קולינרי ייחודי זה נלמד להכיר טוב יותר את יהדות ארצות הברית, את תרומתה לתרבות האמריקאית גם בתחום הקולינרי, ולמה שהפך להיות חלק מנכסי התרבות הידועה לנו הישראלים, כמו בייגל. אוכל זה סיפור היסטורי, גאוגרפי ותרבותי, שמהווה קרקע יוצאת מן הכלל ללמידה ולהיכרות אחד עם השני. אנו מזמינים את יהודי ארצות הברית והתפוצות, וכמובן את החברה הישראלית לצפות בסדרת הרשת החדשה והמקורית שיזמנו בקרן משפחת רודרמן – הפודי היהודי, ולהכיר יותר לעומק אחד את השני, ולהנות יחד ממסע מרתק זה."

קרדיט תמונות: באדיבות קרן משפחת רודרמן.
- פרסומת -

אורי לייזרוביץ': המסע אחר שורשיו של האוכל היהודי בארה"ב הוביל אותי למקומות פסטורליים, ייחודים ושוממים כמו ג'קסון היל וויומינג, אך גם אל מקומות מרהיבים הומים ורועשים כמו ניו יורק. האוכל הוא בהחלט נושא שמחבר את כל בני האדם ומאפשר לייצר חיבורים חוצי תרבויות ויבשות כאחד. אני מודה לקרן משפחת רודרמן על האפשרות לקחת חלק בסדרה המיוחדת הזו, ולכל אותם ואותן יהודי ארה"ב אשר פגשתי במהלך המסע הקולינרי המרתק.

קרן משפחת רודרמן היא קרן פילנתרופית פרטית אשר הוקמה בשנת 2002 בבוסטון שבארצות הברית. הקרן מנוהלת על ידי בני משפחת רודרמן ופועלת בארצות הברית ובישראל בתחום חיזוק הקשר בין מדינת ישראל לקהילה היהודית בארצות הברית. הקרן רואה ביהדות ארצות הברית נכס אסטרטגי למדינת ישראל וחלק משמעותי בשגשוגו של העם היהודי בכללותו. בכדי לחזק את הקשר, פועלת הקרן באמצעות חשיפת הציבור הישראלי כולו, ומעצבי המדיניות בפרט, לתרומתם של יהודי ארצות הברית להגשמת החלום הציוני מאז קום המדינה ועד היום. בנוסף, הקרן פועלת בקרב מנהיגים ומעצבי מדיניות בישראל באמצעות תכניות מגוונות שמטרתן לחזק את הקשר בין שתי הקהילות היהודיות הגדולות בעולם. בין היתר מפעילה הקרן את תכנית רודרמן ללימודי יהדות ארצות הברית של אוניברסיטת חיפה, הקימה את השדולה בכנסת ליחסי ישראל ויהדות ארצות הברית, מארגנת משלחות של מובילי דעה לארצות הברית, מפתחת שיתופי פעולה עם מכוני מחקר ותומכת בארגונים נוספים. בנוסף, פועלת הקרן להפצת ידע איכותי ומהימן לציבור הישראלי אודות הקהילה היהודית בארצות הברית, על מנת לקדם ולפתח היכרות מעמיקה והבנה רחבה של הצרכים, ההצלחות והאתגרים העומדים בפני יהודים אמריקנים.