הציבור החרדי יסייע לבטיחות בדרכים

ועידת ישראל לתחבורה (צילום: באדיבות אריאל פלר)

שירות לאומי ב'בטיחות בדרכים' לחרדים ורכבת לאילת הם חלק מבשורות שר התחבורה בוועידת התחבורה הארצית המתקיימת כעת.

אייל רותם 20/06/2011

שר התחבורה, ישראל כ"ץ,פתח את וועידת התחבורה ה-3 המתקיימת היום בכפר המכבייה. "נושא התחבורה הוא נושא מרכזי במדינת ישראל על כל ההיבטים שלו אך מעל הכל נגיעתו בערך חיי אדם ובטיחות" אמר השר בפתיחת דבריו. "אני שמח לומר שתכנית נתיבי ישראל מתקדמת בצורה טובה מאד והדברים כבר נראים ברחבי הארץ. מימוש החלטות בתחום פרויקטים תחבורתיים אינה דבר מובן מאליו במדינת ישראל ותפקידי כשר הוא לסלק את המכשולים העומדים בפני מימוש ההחלטות המתקבלות בתחום פרויקטים בתחבורה", הוסיף השר.

השר גם עדכן בדבריו כי תוקם רכבת לאילת שתאפשר לתושבי העיר הדרומית להגיע לתל אביב תוך שעתיים וחצי. "נחבר בין ים סוף לים התיכון על ידי קו הרכבת מאילת. כך נוכל להעביר סחורות מים סוף ליציאה מהים התיכון. זה מהווה תחליף ראוי לתעלת סואץ. לפרויקט זה משמעות היסטורית חשובה ויהפוך את ישראל

- פרסומת -

במסגרת דבריו, התייחס השר למצב הבטיחות בתחבורה בתוך הערים. לדברי השר כ"ץ בתוך הערים בישראל, ביחס לעולם, מספר הנפגעים הגבוה ביותר. "הקצנו מעל 350 מליון שקלים שיועברו לרשויות המקומיות להשקעה עוד השנה באמצעי בטיחות מיידיים (מעקות, סימונים) כדי להוריד את מקרי הפגיעה בתוך הערים. השירות הלאומי האזרחי יכלול מעתה שירות למען טיפוח בטיחות בדרכים וכבר עכשיו אנו מוציאים לדרך פרויקט שבו יהיו 100 מתגייסים מהמגזר החרדי שיסייעו במאבק בתאונות הדרכים. העלות של פרויקט זה היא זולה בהרבה מפרויקטים אחרים אך בהחלט מהווה גורם יעיל לחסכון בחיי אדם.

עוד הזכיר השר את החלטתו להשבית את פעילות רכבת ישראל ב-16, במקרה בו לא תוגש תכנית התייעלות. "לא אתפשר בעניין השבתת הרכבת אם לא תוגש תכנית התייעלות. כשאני רואה שמערכת שלמה נבנית באופן שאינו מאפשר לה להיערך מבחינה בטיחותית, אני הוא האחראי לתיקונה וכך אעשה" אמר השר.

מורג יועצים לארגון וניהול – פיתוח ארגוני וטכנולוגי לציי רכב מובילה את וועידת התחבורה השלישית, בשיתוף משרד התחבורה וארגוני תחבורה בישראל ובשיתוף עיריית רמת-גן, אשר תתקיים ב-16.6.11 בכפר המכביה. בוועידה, יידונו הנושאים המרכזיים בתחום התחבורה בישראל בכלל וברשויות המקומיות בפרט.

יו"ר הוועידה, אריה חממי, מציין כי לקיום הוועידה חשיבות רבה בתכנון רב מערכתי של התחבורה בישראל. "מטרתה של הוועידה היא העלאת נושאים בוערים בתחום התחבורה וטיפול בהם", אומר חממי. "כל אזרח בישראל מושפע בדרך זו או אחרת מאופי התחבורה הישראלית. אנו שואפים לשפר ולייעל את התחום כדי ליישר קו עם המדינות המפותחות בעולם בתחום זה", הוא מוסיף.