"הקורונה לא מבדילה בין בני אדם"

במועצה האזורית שומרון נערכים לחיסון כ 5000 עובדים פלסטינים, ראש מועצת שומרון יוסי דגן: "אנחנו מצילים חיים, לאף אחד בהאג לא היה אכפת אם ערביי יו"ש היו מתים מקורונה"

צילום: רועי חדי


מועצה אזורית שומרון נערכת בימים אלו בכוחות מתוגברים לאפשר חיסון קורונה החל מיום ראשון הקרוב לכ 5000 פועלים פלסטינים העובדים באיזור תעשייה ברקן וביישובי הסביבה ומעוניינים בחיסון.

בין השאר הוכשר איזור מיוחד באיזור תעשייה ברקן, שיחל לפעול החל מיום ראשון בשעה 9:00 בבוקר אליו יגיעו העובדים, ויזכו לקבל את החיסון הנחשק שבו מעוניינים בכל העולם.

המבצע התאפשר לאחר שגורמים רבים ביניהם מועצה אזורית שומרון
פנתה בשבועות האחרונים למשרד הבריאות בדרישה לחסן את העובדים הפלסטינים, הן כדי להגן על חייהם והן כדי למנוע הפצת הנגיף ביישובי השומרון בהם עובדים הפועלים

דגן הגיע הבוקר יחד עם שייח אבו חליל תמימי מנהיג פלסטיני בולט התומך בחיים בשלום ובכבוד הדדי עם מדינת ישראל ועם המתיישבים ביהודה ושומרון ואחד המנהיגים הבולטים שמייצרים את האלטרנטיבה לדרך הטרור של הרשות הפלסטינית והקים לאחרונה את מפלגת אל וואסטיה שתתמודד בבחירות מול אבו מאזן, וכן חלדון חוסייני שהוא איש ציבור בולט ושותף בהקמת המפלגה, דגן סקר בפניהם יחד עם מנהל מחלקת הרפואה של המועצה האזורית שומרון אביאל ממליה, את ההיערכות למבצע החיסונים הגדול.

- פרסומת -

"אני מודה לשר הבריאות יולי אדלשטיין ולמערכת הבטחון שנענו לפניותינו וכן של חברי אישי הציבור וראשי הרשויות בנושא זה, בבקשה לאפשר גם לעובדים מערביי יו"ש להתחסן" אומר יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון "לקורונה אין גבולות היא מסוכנת לכולם באותה מידה. בזמן שהג'נטלמנים באירופה עושים יחסי ציבור על הגב של ערביי יו"ש, אנחנו עושים דו קיום. לאף אחד בהאג לא באמת אכפת אם מישהו מהעובדים הללו ימות מקורונה. אנחנו מזמינים את כל העולם לראות מה זה דו קיום ומה זה יחסי אנוש. זהו מסר נכון וראוי, מי שרוצה לחיות איתנו בשלום, ובכבוד הדדי, אנחנו צריכים לדאוג לו ולעזור לו גם לפרנסה גם לבריאות וגם לחיסונים.

שייח אבו חליל תמימי הודה לראש מועצת שומרון על השותפות בפרוייקט הענק ועל פעילותו מול ממשלת ישראל להביא את החיסון: "הרחק מהקונפליקט הפוליטי, נושא חיסוני הקורונה הוא עניין אנושי חשוב, אני קורא לממשלת ישראל לדאוג לחיסונים לכל הציבור הפלסטיני. אנחנו נמשיך בשיתוף פעולה באזור. אנחנו נמשיך את המאמצים שלנו סביב נושא קידום החיסונים לכל אדם מהציבור הפלסטיני, ונמשיך לפעול בכל זירה לטובת העם הפלסטיני"

צילום: רועי חדי

חלדון אל חוסייני: " אני רוצה להודות לכל מי שהשתתף והתאמץ בכדי להביא את החיסונים לעם הפלסטיני, תודה לראש מועצה אזורית שומרון יוסי דגן שלוקח חלק במבצע הגדול הזה, ללא קשר לפוליטיקה, זה עניין רפואי חוצה גבולות, צריך לדאוג שכל אדם יקבל את החיסון. לצערנו הקורונה לא יודעת להבדיל בין ישראלי לפלסטיני.

עבדאללה קאסו עובד באיזור תעשייה ברקן סיפר: "אנחנו מחכים לחיסונים הרבה זמן, באזור התעישה בברקן, היום נקבל את החיסון הזה, תודה רבה להם, הכל יהיה טוב. מאוחדים בקורונה הזאת, תודה רבה לכולם שדואגים לפועלים הפלשתינאים".

מבצע החיסונים הראשון יארך כשבועיים ויתבצע בשיתוף מחלקת הרפואה הדחופה של המועצה האזורית שומרון, מד"א, פיקוד העורף והמנהל האזרחי. מבצע החיסונים יתקיים במפעל דיספו בד, שהבעלים שלו העמיד לרשות המועצה האזורית שומרון את אחד המבנים של המפעלים שלו והמועצה הכשירה אותו לטובת העניין. מד"א תספק את החיסונים עצמם וצוותי הרפואה ופיקוד העורף את האבטחה ורשימות המתחסנים עד לסיום המבצע.