הקיץ חם? 5 יעדים קרירים להעביר בהם את החום

צילום: Shutterstock

מחפשים נווה מדבר בתוך הקיץ הישראלי הלוהט? הנה כמה יעדים נבחרים שתצטרכו לארוז עבורם את הסוודרים, דווקא ביולי-אוגוסט!
מעיין מליח

רובנו אוהבים מאד את הקיץ הישראלי ולא בכדי – השמש בחוץ, הילדים לרוב בחופשות ממסגרות, פירות הקיץ טעימים במיוחד ומחקרים כבר הוכיחו כי השמש יכולה מאד להעלות את מצב הרוח. עם זאת, אין מי שיכחיש שלקיץ יכולים להיות גם חסרונות, בעיקר בדמות מעלות שיכולות לטפס אל מעל 40, ולחות ששוררת ברוב חלקי הארץ, ומקשה מאד על התנהלות יומיומית נעימה, בפרט בביגוד צנוע. אם חשקה נפשכם בחופשת קיץ לחו"ל, שלא ממש תרגיש כמו קיץ, אל יעד בו הטמפרטורות מעט יותר קרירות ומרעננות – אספנו עבורכם כמה המלצות נבחרות ליעדים אליהם תשמחו לארוז כובע, צעיף וסוודר!

לפני הכל, איך מתחילים?

תכנון טיול כזה למדינה בה הטמפרטורות מאד שונות מאשר במדינת הבית שלכם, מצריך הערכות מסוימת. ראשית, יש לבדוק בדיוק כמה קר ביעד, ומומלץ לנסות ולקרוא קצת ביקורות ממטיילים ומקומיים שיספרו על תנאי מזג האוויר – האם צפויה להיות חופשה גשומה? האם כדאי להתלבש בשיטת הבצל? האם הבתים והמלונות מחוממים כראוי? לצד זאת, יש לנסות ולהכיר את היעד לעומק – מהו המטבע המקומי, איך ניתן לשכור ביעד רכב, מהן האטרקציות המומלצות ביעד ועוד. בנוסף, חשוב כמובן לרכוש ביטוח נסיעות לחו"ל שמתאים ליעד הנבחר ולוודא שדאגתם לרכוש גם הרחבות רלוונטיות, כמו למשל אם אתם מתכננים לעשות ביעד פעילויות אקסטרים וכדומה. ועכשיו, אחרי כל ההכנה, לאן נוסעים?

תכינו את הכפפות – נוסעים לאיסלנד

לא סתם זכתה איסלנד בכינוי "ארץ הקרח והאש", משום שהיא כוללת את כל האלמנטים הנפלאים הללו של הטבע, לרבות הרי געש פעילים, קרחונים, גייזרים של מים רותחים שבוקעים מהאדמה ועוד המון. איסלנד מתאימה לטיול משפחתי, עם ילדים צעירים (אך לא קטנטנים), ובעיקר לזוג או למשפחה שאוהבים וחוגגים את הטבע. העונה הכי טובה לבקר באיסלנד היא בדיוק בעונת הקיץ – יוני עד ספטמבר, משום שאין המון משקעים, מה שמאפשר לטייל בנוחות, והטמפרטורות נמוכות אך נעימות, בין 10 ל-15 מעלות לאורך החודשים הללו.

צילום: Shutterstock

מטפסים אל האלפים הצרפתים

- פרסומת -

אם אתם מחפשים חופשה מפנקת שהנופים שבה יעצרו את נשימתכם, אין ספק שהאלפים הצרפתיים יכולים להוות מתמודדים ראויים. הנוף הקסום הנשקף מהאלפים, ומן ההר המרשים במיוחד המון בלאן , יהיה משהו שלא תשכחו במהרה, וגם לא את העיירות הציוריות, מסלולי הטיול הקסומים, האוכל המעולה, והטמפרטורות האביביות שנעות בין 15 מעלות בלילה ל-25 מעלות נעימות במהלך היום. רק זכרו, כמובן, אם אתם מתכננים לקחת רכבל ולהאפיל אל הפסגות העליונות, תצטרכו לקחת עוד שכבה אחת או שתיים, משום שהפסגות קרירות במיוחד, גם ביולי ואוגוסט.

קרוב ופופולרי – קופצים אל ורשה

בעת האחרונה הפכה פולין ליעד מאד פופולרי עבור הישראלים, ולא בכדי – המחייה זולה, האוכל טוב והוודקה, כך אומרים, זורמת כמו מים. בנוסף לכל, הטיסות אל פולין לא יקרות, גם בחודשי הקיץ, וכך גם בתי המלון ברוב המדינה. אם תרצו לנסוע בין החודשים יוני עד ספטמבר, תזכו לטמפרטורות שנעות בין 11-12 מעלות בלילה ועד ל-24 מעלות ביום, עם כמה ימי גשם בודדים מדי חודש שלא אמורים להטריד אתכם. אם אתם מחפשים טיול אורבני יותר, עם קניות במחירים נמוכים מהארץ, מלונות בוטיק, מוזיאונים מעניינים ואפילו לא מעט מסעדות כשרות – ורשה היא היעד עבורכם.

חורף בדרום אפריקה

החודשים יוני עד אוגוסט הם חודשי החורף בדרום אפריקה ולכן מהווים הזדמנות מעולה לבקר במקום הקסום לכל מי שמחפש חופשה קרירה ונעימה. החורף בדרום אפריקה הוא חורף קל, כאשר רוב חלקה הצפוני של המדינה נשאר יבש וללא גשמים לאורך רוב חודשי החורף. דרום אפריקה מגוונת מאד ומציעה גם טיול ספארי מרתק למי שמחפש את הטבע הפראי וגם מגוון אטרקציות אורבניות בחלקים שונים של המדינה. הטמפרטורות ביוהנסבורג הבירה נעות בין 4-7 מעלות בלילה בחודשים הללו, ומטפסות ל25- עד 27 מעלות במהלך היום. קל לראות שמדובר בפער די גדול כך שחשוב לארוז בהתאם עם מגוון רחב של בגדים.

טבע קנדי באלברטה

אמנם לרוב קנדה נחשבת למדינה בה החורף קשוח מאד, אך בחודשי הקיץ, באזורים מסוימים בקנדה, תוכלו להנות דווקא מאווירה קרירה ונעימה. אם מתחשק לכם לטייל בהרי הרוקיז הנהדרים, במחוז אלברטה, הקיץ הוא זמן מעולה לעשות זאת משום שהטמפרטורות יכולות לנוע בין 7 מעלות בלילה ועד ל-22 מעלות במהלך היום, מה שמאפשר טיול מהנה מאד. תוכלו להנות מטבע קנדי מרהיב, מעיינות חמים, מפלים ויערות מרשימים ועוד.

קחו סוודר וצעיף, העולם מחכה

תיאורי המקומות הללו כבר גרמו לכם לדמיין את צניחת הטמפרטורה הנעימה והתחושה החורפית המפנקת? מעולה. ארזו מזוודה של בגדי חורף מפנקים, ועוד כמה שבועות כבר תוכלו ללגום שוקו חם על פסגת הר מושלג. שיהיה קריר ונעים!