צילום: דוברות מועצת שומרון

במבצע לילי תחת אש במחנה הפליטים טולכרם, נעצר עלאא קואטו – שוטר פלסטיני שתכנן להתנקש בראש מועצת שומרון יוסי דגן ולבצע פיגועי ירי בצירים. במקביל נמשכת האבטחה הכבדה על דגן, עקב קריאת ארגון טרור המקושר לחיזבאללה להתנקש בחייו. יוסי דגן: "האיומים הללו רק מחזקים אותי – לבנות את השומרון עוד יותר"

במבצע לילי חשאי של סיירת צנחנים, ימ"ר ש"י וחטיבת מנשה, נלכד ונעצר במחנה הפליטים טול כרם השוטר הפלשתיני עלאא קואטו, שתכנן להתנקש בראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן.
במהלך המבצע פתחו מחבלים בירי מאסיבי על רכבי הלוחמים ואף השליכו לעברם מטעני חבלה, קוואטו הודה בחקירה כי תכנן להתנקש בראש מועצת שומרון וכן לבצע פיגועי ירי בצירים. המחבל מבוקש כבר מזה כ-4 חודשים על איומים וכוונה להתנקש בחיי ראש מועצת שומרון.

לפני מספר חודשים פשטו כוחות הבטחון על בית משפחתו של קואטו, אולם הוא לא נתפס.
מאז, במשך תקופה, הסתתר המחבל המבוקש ביריחו, ככל הנראה במתקן של המשטרה הפלשתינית ובסיוע הרשות פלשתינית.
משהרגיש כי הטבעת מתהדקת עליו, הוא עבר להסתתר במחנה הפליטים בטול-כרם, מתוך מחשבה כי צה"ל יירתע מללכוד אותו בתוך מחנה פליטים. כל זאת בזמן שמדובר בשוטר פלסטיני במדים.

המחבל שכבר סומן על ידי כוחות הביטחון כגורם שיש ללכוד באופן מיידי, אותר בימים האחרונים על ידי מערכת הביטחון בטולכרם וכוח של סיירת צנחנים, ימ"ר ש"י וחטיבת מנשה לכד אותו במבצע לילי.

המחבל במדי המשטרה
- פרסומת -

במהלך המבצע ללכידתו התנהלו חילופי אש בין לוחמי מערכת הביטחון לבין חוליית מחבלים ואף נזרקו על הכוחות מטעני חבלה.
בתום המבצע הצליחו הכוחות ללכוד את המחבל ולהביאו למעצר, שם כאמור הודה בתוכניתו להתנקש בחיי ראש מועצת שומרון.
במקביל, לפני כשבוע הוכרז יוסי דגן שוב כאישיות מאוימת בדרגה הגבוהה ביותר – דרגה 6, והוצמדו לו מאבטחים חמושים צמודים וכן הופקדה שמירה חמושה על ביתו 24 שעות ביממה סביב ביתו, זאת בפעם השלישית בשנתיים האחרונות.
דגן הוכרז כמאויים דרגה 6 לאחר שארגון הטרור "כוחות הגליל – זאבים בודדים", שמקורו במחנות הפליטים הפלסטינים בסוריה ומקושר לארגון החיזבאללה,
פרסם ברשתות החברתיות הפלסטיניות סרטון בו הוא נשבע כי ירצח את ראש מועצת שומרון.
הסרטון והקריאה להתנקשות בחייו פורסמו לאחר ההספד אותו נשא דגן בלוויתו של נרצח הפיגוע סמוך לחרמש מאיר תמרי הי"ד. בהספד אמר דגן: "גם אם נצטרך ללעוס את הסלעים ניאחז בשומרון".

בתגובה פרסם ארגון הטרור, העומד מאחורי הפיגוע בצומת מגידו, בסרטון ובהודעה רשמית:
"יוסי דגן, אתה נשבע לאכול סלעים. נשבעים שאתה תמות כמו שימות חזירים – הו חזיר של שבת – מותך קרוב בשומרון. הדייט (התאריך) שלך קרוב. אתה תישרף בשומרון". גם לאחר שכוחות הביטחון לכדו את המחבל בטול כרם נותר דגן מאויים בדרגה 6 ומאובטח, שכן האיום מצד ארגון הטרור "הזאבים הבודדים" המקושר לחיזבאללה נותר על כנו.

גם לפני חצי שנה הוכרז דגן כמאויים בדרגה 6 ואבטחה הוצמדה אליו, לאחר ש"גדודי חללי אל אקצה" של הפתח' (ארגונו של אבו מאזן), וכן ארגוני הטרור חמאס ו"גוב האריות" פרסמו קריאה רשמית להתנקש בחייו.
ראש מועצת שומרון יוסי דגן מסר בתגובה: "אני מודה לכוחות הבטחון, לימ"ר ש"י, לסיירת הצנחנים, לשב"כ ולחטיבת מנשה. יחד עם כל עם ישראל אני מחזק את מערכת הביטחון בהשבת הביטחון והכבוד הלאומי של עם ישראל. אישית, אני לא שונה מאף אזרח אחר – מי שביקש לפגוע בי מבקש לפגוע בכל אזרחי מדינת ישראל ובכל מקום ברחבי המדינה. אנחנו יהודים מאמינים, לעולם לא נחשוש ולעולם לא נירתע. האיומים הללו רק מחזקים אותי לבנות את השומרון, וארץ ישראל עוד יותר".