הרב לאו: רבבות ילדים גוועים ברעב – והעולם מחריש

הרב לאו קורא לכנסת לפעול באופן מיידי (צילום: באדיבות לשכת הרב לאו)

בעקבות פרסום ד"וח האו"ם שגילה כי 18,000 ילדים מתים ברעב מידי יום קורא הרב לאו לכנסת ישראל לפעול מיידית לתיקון המצב ואומר "העם היהודי חייב לגלות רגישות מיוחדת".

עמיעד טאוב 20/02/2007

הרב הראשי לת"א-יפו, ישראל מאיר לאו, קורא הבוקר ליו"ר הכנסת ולנשיאות הבית לקבוע בהקדם מושב מיוחד, עוד בטרם הפגרה המיועדת, כדי לדון, להשמיע קול צלול ורם, ואולי גם להניע גלגלי עשייה, בעקבות נתון מזעזע העולה מדו"ח מחלקת המזון והבריאות של האו"ם: כ-18 אלף ילדים מתים מרעב, מדי יום, ברחבי העולם.

הדו"ח פורסם השבוע על-ידי היו"ר היוצא של הארגון, ג'יימס מוריס, והוא מעיד, לדברי הרב לאו, על תופעה מדהימה, כמעט בלתי נתפסת במושגים של עולם מודרני: מאות אלפי ילדים בהודו, בסין, במדינות העולם השלישי, פשוט מתים מרעב.

- פרסומת -

"זה כבר לא אסון טבע, זאת לא רעידת אדמה ולא צונאמי, זאת לא מחלה או מגפה חשוכת מרפא. מדובר בלחם, במים ובמזון, שלא מגיעים אל פיהם של רבבות ילדים, הנופלים כמו זבובים בשולי דרכים – והעולם עומד מנגד, לא מזדעזע ומחריש" אמר הרב לאו.

הרב לאו, שחווה בילדותו את מוראות השואה(, מציע לנשיאות הכנסת לעשות לפחות את המינימום הנדרש, אם לא למעלה מכך, כדי לנסות ולהעלות את הנושא ההומניטרי הזה אל השיח הציבורי ואל סדר היום הכלל עולמי ולהושיט יד מסייעת.

"עם כל הכבוד לשלל האירועים הדרמטיים והחשובים, העוברים על החברה הישראלית ומזעזעים את המדינה, אין מתאים יותר ממוסד הכנסת, המייצג את המדינה, כדי לנסות ולהעביר זעקת אמת, זעקה מוסרית ואנושית, אל כל הפרלמנטים האחרים בעולם. אין ספק שעולם היודע לפתח טילים וטכנולוגיות מתקדמות, יודע ומסוגל, במאמץ לא גדול מדי, להגיע גם אל הילדים המסכנים הללו, להציע להם פת לחם ופשוט להציל חיים. לנו אסור לשתוק ולהבליג. עלינו להיות רגישים יותר מכל עם אחר, כאשר קול דמיהם של ילדים שלא חטאו – זועק אלינו מן האדמה".