הרחק מזרקורי הפרסום: גור אריה ועמותת ׳תקוות עולם׳ חילקו ציודים וצ'ופרים ומאות זוגות תפילין לחיילים

חיזוק רוחני, הרחק מזרקורי הפרסום: במהלך חודשי המלחמה ראש עמותת ׳תקוות עולם׳ ראובן גור אריה חילק מאות זוגות תפילין לחיילים בגבול הצפון וגבול הדרום, לצד ציודים נוספים והרבה צ׳ופרים בשווי של כמיליון ₪.

רק אחרי הפצרות ובקשות רבות הסכים ראובן גור אריה, מהפעילים הבולטים בשומרון ובמפלגת הבית היהודי שבימים אלה מתמודד בבחירות למועצה האזורית שומרון, לשתף את כתב "דתילי" בפעילות החסד הגדולה של העמותה בראשה הוא עומד.

״זה התחיל מבקשה קיבלנו מהרב איתן שנרב היקר לכמה זוגות תפילין ולציציות המותאמות לחיילים בקרב," סיפר גור אריה, "מייד התגייסנו ונסענו לגבול הצפוני עם 10 זוגות תפילין מהודרות ו- 95 ציציות מותאמות לחיילים קרביים שחילקנו במספר מוצבים. במהלך החלוקה התברר לנו שמקצת החיילים לא הניחו תפילין מאז בר המצווה, מה שרק הוסיף התרגשות למעמד שגם ככה היה מאוד מרגש".

אבל מה שהתחיל מבקשות בודדות שעברו מפה לאוזן׳ הפך במהלך חודשי המלחמה למבצע של ממש שבמסגרתו, כאמור, חילקה העמותה כ-500 זוגות תפילין לצד ציודים נוספים והכל תוך שיתוף פעולה עם ארגונים ועמותות נוספות ואולי הכי חשוב – בשקט, מתחת לרדאר התקשורתי פרסומי.

- פרסומת -

בימים של שגרת עמותת תקוות עולם שקמה לפני כשמונה שנים מסייעת בחלוקת זוגות תפילין ותשתמשי קדושה לנערי בר מצווה ממשפחות מעוטות.

״בקורונה התחיל גל ביקוש לתפילין בקרב קהלים רחבים יותר", נזכר גור אריה. "המלחמה הנוכחית גרמה לגל ביקוש אדיר. בשנה רגילה אנחנו מספקים בין מאתיים ל־300 זוגות תפילין, ואילו רק בשלושת החודשים האחרונים סיפקנו כ-500 זוגות תפילין, ועוד כמאתיים כבר הוזמנו״, מתאר גור אריה.

לדבריו, הפניות לתפילין הן מגוונות. ״היו חיילים שפשוט החליטו שהם רוצים להניח תפילין בעקבות המלחמה. היו שפנו כי הזוגות שלהם אבדו בשטח. כל בקשה מרגשת אותנו מחדש״.

לצד העזרה לחיילים, ראשי עמותת תקוות עולם כי ממשיכים לספק זוגות תפילין לנערים ממשפחות מעוטות יכולת. גור אריה" ״אנשים כבר יודעים לפנות אלינו ורק השבוע הבאתי זוג תפילין לבחור ממוצא אתיופי מהקריות. לבן שלו היה בר מצווה, וחודשיים הוא ניסה להשיג תפילין ולא הצליח עקב מצוקה כלכלית. לפני שבוע, בעקבות פוסט בפייסבוק, הוא פנה אלינו. לא יכולתי להתחייב כמה זמן זה ייקח, אבל לשמחתי בתוך כמה ימים השגתי תרומה ייעודית, והספקתי להביא לו את התפילין יומיים לפני בר המצווה. בהשגחה פרטית נסעתי לחתונה בחדרה, ונפגשנו בתחנת הרכבת״.

מעבר לבקשות הישירות לתפילין שמגיעות לפתחו בצורה מסודרת, גור אריה פוגש לא מעט רצון להניח תפילין כשהוא מסתובב בריכוזי צה"ל ברחבי הארץ. "אני מגיע למחסומים, וחיילים חילונים אומרים לי: יש לך תפילין לתת לנו? אנחנו חייבים משהו שישמור עלינו. "ביקרתי בפלוגה של הרב שנרב חמש פעמים כדי להביא להם תפילין וציציות. כולם היו חילונים חוץ מדתי אחד שטיל פגע בתפילין שלו והיה חייב זוג חלופי. בדרך כלל אני מביא כמה זוגות תפילין לכל פלוגה, והם מסתדרים עם זה בינם לבין עצמם. בתוך עזה אי אפשר לתת זוג לכל חייל, לכן בכל פלוגה כולם עומדים בתור כדי להניח תפילין", מתאר גור אריה את הפעילות השקטה בזמן המלחמה שלו ושל עמותת תקוות עולם.