"חרדי חדש" עם סינגל חדש

(צילום: יחצ)

יהודה אברמצ'יק בן ה-30, הוא מה שנהוג לכנות "חרדי חדש". עד לפני ארבע שנים הוא היה חסיד גור מן המנין, בעיר ערד. בשנים האחרונות, בחר יהודה בדרך חיים חדשה, שכחלק ממנה הוא מממש את נטיותיו האמנותיות כמוזיקאי.

אביחי טבק 13/06/2019

בשיחה שערכנו עם יהודה לקראת צאת הסינגל החדשי, הודה מספר כי: "אני מוגדר היום כחרדי מודרני, אבל לא הייתי כזה עד לפני 4 שנים. הייתי מבכירי אברכי השטיבל של חסידי גור בערד.

"אשתי היא חרדית חזקה מאוד, לכל דבר ועניין: יש לה רק טלפון כשר, היא לא מוכנה ללמוד נהיגה והיא לבושה לפי הכללים הקפדניים של ה'הארדקור' החרדי. והעיקר: הבית שלנו הוא בית חרדי לחלוטין. אין לילדים גישה לאינטרנט, אין רדיו ואין עיתונים – חוץ מ'המודיע' עליו אנחנו מנויים".

- פרסומת -

"סעודות השבת אצלנו הן עם דברי תורה וזמירות. אנחנו עושים מבצעים לילדים על לימוד תורה, נטילת ידיים וכדומה, החינוך שלנו מצוין, אנחנו משקיעים בילדים. הם עדינים ויראי שמים, חלקם גם עם פאות ארוכות של חסידים".

הוא החל לכתוב בגיל 17 בעיקר שירים עם אוריינטציה דתית ורק בשנים האחרונות נחשף לעולם תוכן חדש במוזיקה שמוביל אותו אל מחוזות חדשים.

השירים של יהודה מזכירים את הניחוח החסידי עליו הוא גדל עם טקסטים חשופים העוסקים באהבה וגעגוע בפתיחות מפתיעה ללא הפילטרים עליהם גדל.

"נפש יקרה" הוא הסינגל הרביעי בפרויקט, שאותו הוא מקדיש לאשתו אשר צעדה איתו דרך ארוכה במסע המשמעותי שלהם מתוך המיינסטרים של חסידות גור אל עבר העולם הגדול והחופשי.

במילות השיר, הוא מבטיח לה שעוד יבוא היום בו הוא יספר לילדיו על כל מה שהיא עשתה עבורו ועבורם.

בשיא של השיר, מצטרפת מקהלה ששרה את "אשת חיל" בלחן המפורסם של רבי נפתלי מרופשיץ זצ"ל מלפני 250 שנה.

העיבוד לשיר נעשה ע"י אוהד דרשן והשתתפו בו הנגנים אורן צור, אביחי קצב ובני וייל.