השמנת יתר – מהי וכיצד נתמודד עמה?

השמנת יתר היא מצב גופני בו יש הצטברות עודפת של שומן העשויה לפגוע בבריאות. השמנת יתר נפוצה בעיקר כאשר הפעילות הגופנית מועטה והמזון נצרך בצורה מוגברת. העלייה באחוזי ההשמנה בעולם בכלל ובישראל בפרט נובעת משינויים בתזונה ובדפוסי פעילות גופנית. אלו נובעים לרוב כתוצאה ממאפיינים סביבתיים, תרבותיים וחברתיים המתאפיינים בהרגלי תזונה, אורחות חיים ובמחסור במדיניות למניעת השמנה ובצמיחה כלכלית.

הדרך לחשב השמנת יתר

המדד המקובל להשמנה היום על ידי גורמי בריאותים נקרא מדד מסת הגוף או בשמו המקצועי BMI. הנוסחה לחשב את ה- BMI משקללת את משקל האדם ביחידות קילוגרמים תוך חילוק שלו בגובה האדם ביחידות מטרים בריבוע. משקל תקין של בני אדם נע בין ערכי 18.5 עד 25, בעוד שערך BMI מעל 25 מכונה עודף משקל וערך BMI מעל 30 מכונה השמנת יתר. השמנת יתר חולנית היא מקרה בו ערך ה- BMI הוא מעל 40 וזהו נחשב למצב קיצוני. חשוב לדעת ש- BMI  גבוה מעלה את הסיכון לסוכרת וגם את הסיכון למחלות כלי דם (כלומר מחלות לב, אירוע מוחי ומחלות כליה). על מנת לגלות מה ה- BMI ניתן להשתמש במחשבוני BMI  שמופיעים באינטרנט.

סיבות להשמנת יתר

אחד הגורמים להשמנת יתר הוא מחסור בפעילות גופנית אל מול שימוש בסוכר שאינו מספק תחושת שובע. הפרעות הורמונליות במיוחד מול הורמון הגרלין יכולות גם הן לגרום להשמנה. בין היתר השמנה יכולה להיות קשורה בגנטיקה, במינון הפרשת הורמון האינסולין בדם וגם בשל הריון ולידה. כפי שמודגם, להשמנה יש מחוללים רבים ועל כן הטיפול המתאים בהשמנה בדרך כלל יהיה כזה המותאם לאדם ספציפי בהתאם למבנה גופו .

טיפול בהשמנת יתר במרכז הרפואי לטיפול בהשמנה בניהול ד"ר רז

על פי כל הנתונים והמחקרים הידועים לנו כיום, הטיפול המיטבי בהשמנת יתר יעשה באמצעות תוכנית טיפול היקפית בתמיכה של צוות רב מקצועי בראשות רופא מומחה המטפל בהשמנת יתר. מן הידוע שיעילות הטיפול התרופתי בהשמנה עולה כשהיא מלווה במעקב רפואי מותאם אישית ובפיקוח רופא. במרפאתו של ד"ר רז הטיפול מתבצע כך וגם בשיטה ייחודית של שילובי תרופות חדשניים והתאמת מינונים בהתאם לקצב הירידה במשקל ובשמירה על הירידה במשקל לאורך זמן.

- פרסומת -

המרכז הרפואי לטיפול בהשמנה בניהולו של ד"ר רז הגואל מתמחה בהענקת טיפול רפואי תרופתי, רגשי ותזונתי המותאם אישית לכל מטופל תוך כדי הקדשת מחשבה לשיפור מתמיד באיכות החיים של מטופליו. במרכז היו עד כה אלפי סיפורי הצלחה של מטופלים הודות למערך המשולב של צוות המומחים שמעניקים תמיכה מקצועית, יחס אישי וביטחון. במרכז שלנו תמצאו מגוון רחב של אפשרויות עבור טיפול בהשמנת יתר ושימור תוצאות לטווח הרחוק. אנו משתמשים בטיפולים בשיטות מתקדמות ובטכנולוגיות חדשניות מעולם הרפואה. לפרטים נוספים, ניתן ליצור קשר באתר.