אוזמפיק – פתרון מהפכני להשמנת יתר

השמנת יתר מתרחשת כאשר קיים חוסר איזון בין כמות אנרגיה גדולה הנכנסת לגוף כתוצאה מאכילה עודפת לבין הוצאת אנרגיה פחותה כתוצאה מפעילות גופנית לא מספקת. זהו מצב פיזיולוגי כרוני המתפתח כתוצאה משילוב של גורמים סביבתיים וגנטים. ניתן לכלול גם משתנים חברתיים, תרבותיים, התנהגותיים ונפשיים במכלול הגורמים המאפשרים את השמנת היתר. גורמים אלו אחראיים במידה רבה להתפתחות מגפת ההשמנה העולמית. את המדד להגדרת עודף משקל מגדירים כ- BMI, מדד זה מחשבים באמצעות משקל בקילוגרמים חלקי ריבוע הגובה במטרים. כעת, פתרון תרופתי חדש עשוי לשנות את כל התמונה.

מהי אוזמפיק ומהו החידוש שהיא מביאה לתחום?

אוזמפיק היא תרופה לטיפול בסוכרת סוג 2 בהשמנת יתר ובעודף משקל. החומר הפעיל באוזמפיק, סמגלוטייד, מאושר כיום לטיפול בסוכרת כשנוטלים אותו במינון נמוך. לעומת זאת, סמגלוטייד במינון גבוה מאושר כיום בארצות הברית לטיפול בעודף משקל והשמנת יתר. מחקרים קלינים הוכיחו כי מינון של 2.4 מ"ג השפיע גם על מרכז השובע במוח ועל האטה של קצב התרוקנותה של הקיבה, וכך למעשה המינון מוביל לירידה מהירה במשקל. בישראל ניתן לקבל טיפול בהשמנת יתר ועודף משקל באמצעות אוזמפיק (סמגלוטייד) במינון של 2.4 מיליגרם בכפוף למרשם רופא והגשת טופס על ידי הרופא למשרד הבריאות.

קריטריונים לטיפול בתרופה

הקריטריונים לטיפול בתרופה הם מצב של השמנת יתר חמורה עם ערך של BMI 30 ומעלה, או מצב של עודף משקל עם ערך BMI 27 ומעלה או במידה וקיים גורם סיכון אחד לפחות (סוכרת, יתר לחץ דם או רמות גבוהות של כולסטרול וטריגליצדרידים בדם). עם זאת חשוב לזכור כי אוזמפיק במינון גבוה אינו תרופת קסם לירידה במשקל וכדי שהטיפול יהיה מיטבי הוא צריך לכלול ייעוץ רפואי ותזונתי תוך ליווי והתאמת תפריט.

טיפול באוזמפיק

מחקרים שנעשו בשנים האחרונות תומכים בשיטת טיפול מותאמת אישית על ידי מספר מומחים מתחומים שונים הנותנים טיפול הוליסטי למטופל המתמודד עם השמנת יתר. צוות מומחים בהובלת רופא המתמקצע בטיפול תרופתי בהשמנת יתר מובילים כגישת טיפול אופטימלית לשיפור תוצאות הטיפול. בגישה זו מתאימים תוכנית תזונתית המותאמת למטופל ולאורח חייו בליווי דיאטן קליני, הרופא מתאים את מינוני התרופה בהתאם לקצב הירידה במשקל, למטופל מותאמת תוכנית פעילות גופנית אישית בהתאם להעדפותיו וכמו גם טיפול רגשי בהתאם לצרכי המטופל. כל אלו מובילים לירידה משמעותית במשקל. חשוב עם זאת לציין כי הטיפול לא יצלח ללא מעורבות מלאה של רופא המתמחה בהשמנת יתר, שיפקח באופן קבוע אחר התהליך וכך יוכל להפחית או אפילו למנוע את תופעות הלוואי במהלך הטיפול, תוך כדי מעורבות והתאמה של הטיפול התרופתי. על פי מחקרים ליווי של רופא מומחה יכול להגביר את ההיענות לטיפול ולהקטין את תופעות הלוואי העלולות להופיע בשל תרופת האוזמפיק, ועשויות להתבטא בנשירת שיער. לסיכום, כדאי להעזר במומחים שילוו את התהליך כדי להגיע לתוצאות מיטביות שיחזיקו לאורך זמן.

- פרסומת -

.