התקיים טקס לזכר שליח מדינת ישראל בבריטניה ד"ר עמי שחורי שנרצח לפני 50 שנה

קרדיט : Stuart Mitchell

50 שנה לרצח שליח מדינת ישראל הד"ר עמי שחורי, טקס זיכרון וחנוכת גינה בביה"ס Jewish Free School. ברביעי, 9 בנובמבר, שגרירות ישראל בבריטניה קיימה טקס זיכרון בבית הספר Jewish Free School (JFS) בצפון לונדון לציון 50 שנה לרציחתו של ד"ר עמי שחורי.

ד"ר שחורי שירת כנספח החקלאי בשגרירות ישראל בבריטניה ושליח לסקנדינביה במשך 4 שנים ונרצח ב-19 בנובמבר 1972, ימים ספורים לפני סיום שליחותו באמצעות מעטפת נפץ שנשלחה לשגרירות. הרצח בוצע על ידי ארגון הטרור הפלסטיני "ספטמבר השחור" שגם נטל אחריות לכך.

קרדיט : Stuart Mitchell

בטקס השתתפה משפחתו של ד"ר שחורי וסיפרה על חיו ומורשתו. בנוסף, בטקס נשאו דברים שגרירת ישראל ציפי חוטובלי, סמנכ"ל אגף אירופה במשרד החוץ דניאל מירון ומנהל בית הספר דיוויד מודי.
במהלך הטקס המשתתפים חנכו גינה בשטח בית הספר המוקדשת לזכרו של ד"ר עמי שחורי. הגינה שממוקמת בלב בית הספר היהודי הגדול באירופה, תהיה מקום של זיכרון, מורשת והנצחה.

קרדיט : Stuart Mitchell

בנאומה, השגרירה ציפי חוטובלי אמרה "המורשת שד"ר עמי שחורי השאיר אחריו הינה של שליחות מסורה של הדיפלומטיה בשירות משרד החוץ הישראלי, והיא ממשיכה לעורר השראה ולעמוד איתנה במשך 50 שנה".
בנו של ד"ר שחורי, רון, אמר "בכל שלב בקריירה שלו, הוא תמיד היה אותו עמי – פעיל, מעורר השראה, חרוץ, משימתי וחדור מטרה. זה היה עמי, נעים הליכות, נפש עדינה, אהוב על כל מי שפגש אותו וזוכה לאמון והערכה של כל הסובבים אותו".