חגית משה בראיון ראשון: "בנט השתמש בנו וזרק; אני לא ביביסטית"

חגית משה, שעשתה היסטוריה ונבחרה בראשות הבית היהודי, יורה לכל הכיוונים. "לפיד לא בא בחשבון, אם סער או בנט ילכו איתו - לא נצטרף. הראיון המלא לכתב הפוליטי יהודה שלזינגר, יפורסם מחר (ו') במוסף "ישראל השבוע" של "ישראל היום"

חגית משה
חגית משה. צילום: צילום מסך מפייסבוק

חגית משה כבשה את ראשות הבית היהודי ועשתה היסטוריה. היא הפכה לאישה הראשונה שנבחרה לעמוד בראש המפלגה הדתית־לאומית אחרי 100 שנה. מדובר אמנם במפלגה שלא עוברת את אחוז החסימה, אבל סביב בחירתה התנהל קרב איתנים שעשוי להשליך אפילו על זהותה של הממשלה הבאה. בינתיים היא יורה לכל הכיוונים.

בראיון התיייחסה חגית משה להקלטה בה היא נשמת מסבירה בשיחת זום עם חברי מפלגה כי בשיטת הבחירות בישראל מצביעים בשני פתקים, פתק אחד לראשות הממשלה ופתק נפרד למפלגה, דבר שעורר גיחוך רב וייצר מבוכה רבה בקמפיין המועמדת, שכביכול מגיעה מהפוליטיקה המקומית, שם אכן מצביעים בשני פתקים, ואינם בקיאה כלל בשיטת הבחירות בישראל: "דיברו על אפשרות ללכת עם בנט, כי הוא הולך לכיוון של ראשות ממשלה, לעומת הבית היהודי שהיא מפלגה סקטוריאלית. אז אמרתי שיש כאלה שרוצים ללכת למפלגת שלטון כדי להיות ראש ממשלה – זה פתק אחד, ויש פתק סקטוריאלי, שזה אנחנו, שרוצים בית יהודי של שישה־שבעה מנדטים. אבל יצא מישמָש. הם הבינו לְמה אני מתכוונת. אז טעיתי בדוגמה. בגלל זה להגיד שאני לא מבינה פוליטיקה?".

על האפשרויות לחיבורים, כולל חיבור ברגע האחרון גם עם ימינה של נפתלי בנט אמרה משה: "אני מעריכה אותו, הוא מוכשר. אבל הוא השתמש בבית היהודי וזרק". על האפשרות להטצרף למפלגה מאוחדת יחד עם סמוטריץ' שתכלול גם את איתמר בן גביר היא אומרת בכנות שהיא, "חוששת מאוד מבן גביר. אני מקווה שאני סתם חוששת. כל הגישה הזאת שלו, זה לא אני. כל ההתלהמות הזאת. זה לא הסגנון שלי, זו לא השפה שלי. אני באה משפה אחרת. אבל אני לא פוסלת. צריך לבלוע הרבה צפרדעים בדרך".

ההקלטה של חגית משה בה היא נשמעת אומרת ש"כולם מבינים שבישראל מצביעים בשני פתקים":

בנוסף מצהירה חגית משה על תמיכתה בחוק הצרפתי, אך כלפי העובדה שניצחונה עשוי לעזור לנתניהו להקים ממשלת 61, משה די אדישה: "אני עושה את זה כי לי חשוב הבית היהודי. זה שזה מתאים לרצונות של נתניהו, זה בסדר. אני לא ביביסטית, לא ליכודניקית, ולא באה בשם הליכוד".

- פרסומת -

לדבריה, "אם גדעון סער ילך עם לפיד, לא נלך איתו. ואם בנט ילך עם לפיד, לא נלך עם בנט. יאיר לפיד לא בא בחשבון. הגוש הערבי לא בא בחשבון".

בראיון מתייחסת משה, שהיא כידוע, משמשת גם סגנית ראש עיריית ירושלים, גם לעניין ערביי ישראל והתמיכה האפשרית שלהם בראש ממשלה וחלקם במערכת הפוליטית: "אי אפשר לקחת 300 אלף ערבים ממזרח העיר ולמחוק אותם מהמפה. הם שם, השאלה אם הם הופכים להיות גַיִס חמישי, מחבלים, זורקי אבנים, דוקרים ועבריינים, או שאנחנו הופכים אותם לאזרחים שאנחנו מחויבים כלפיהם והם מחויבים כלפי ירושלים".

כאמור, הראיון המלא שערך הכתב הפוליטי של "ישראל היום" יהודה שלזינגר יפורסם מחר במוסף "ישראל השבוע".

הערה 1

  1. לחגית אין קהל (חוץ מנהנתניהו…). היא גם יודעת מצויין שמרבית הציונות הדתית עם נפתלי בנט. לכן גם ה 0.3% העלוב שיש לה בסקרים ירד ל 0.1% אם תמשיך להתבטא כך כלפי נפתלי. מה שכולם יודעים עוד יותר מצויין, ואפילו חגית, זה שנהנתניהו זרק את ימינה כשכבר לא היה צריך אותם ופירק את הגוש. השתמש וזרק. והיא עוד מעיזה להשתמש באותו ביטוי כי היא חושבת שיש לחלק מהאנשים בציונות הדתית זיכרון של נעל. היא גמרה אצלי את הקריירה. מעדיפה את נהנתניהו שמחלל שבת ואוכל שרימפס, שלא מצליח כבר 4 מערכות בחירות להקים ממשלה. למרות שרוב הציבור בישראל ימני. אין תקציב. מחדלי קורונה. מ"ממשלת ריבונות" גמרנו עם בריתות של נהנתניהו עם מנסור עבאס… והיא עוד מעדיפה את נהנתניהו ומתלוננת על נפתלי בנט. לא יאומן איך יש לה אפילו 0.3% עדיין. מחר יורד ל 0.2%. נפיץ את ההתבטאות הזו בכל מקום.

Comments are closed.