חוזים עתידיים: מהיכן הוא הגיע ולמה אנחנו צריכים אותו

יש כל כך הרבה מושגים בשוק ההון, שלרוב האנשים שלא מגיעים מהתחום הזה אין מושג במה מדובר. אך למעשה, הרבה מהמושגים מגיעים מהעולם הפשוט של פעם, ומתבסס על עקרונות מסחר פשוטים של סחר חליפין בין קונה למוכר. כדי להבין מה זה בכלל אומר חוזה עתידי, מהיכן הוא הגיע ולמה אנחנו צריכים אותו, והאם בכלל אפשר לסחור לפי חיזויים עתידיים הכנו עבורכם מאמר עם התשובות לכל השאלות.

צילום: pixabay

מהם חוזים עתידיים ומהיכן הם באו

כדי להבין מהם חוזים עתידיים צריך לחזור אחורה בזמן ולהסתכל על החקלאים. בעונת הסתיו, החקלאי זורע את החיטה ומצפה שיהיה לו יבול בעונת האביב. הבעייתיות היא שהחקלאי איננו יודע להגיד כמה כסף יקבל על החיטה שלו באביב. כשהוא מגיע לשוק הוא פוגש שם כמה מחבריו שגם הם מגיעים עם היבול שקצרו וכך הוא מוצא את עצמו בתחרות כדי לכבוש את ליבם של האנשים שבאו לקנות חיטה, ולעיתים גם מסכים למחיר שחבריו כבר קבעו, מתוך ההבנה שאם יעלה את המחיר כנראה שלא יצליח למכור.

כשמגיעה עונת האביב, החקלאי יכול להבין מה טיב היבול שלו, ובהתאם לקבוע את מחירו. אם החיטה הצטמקה בשל תנאי מזג האוויר, בעלי תחנות הקמח, קרי, סוחרי החיטה, ישלמו יותר על החיטה, וכך בהתאם מחיר הלחם יעלה. מצד שני, אם יבול החיטה היה משגשג ושופע, מחירי החיטה ירדו אצל החקלאים, וכך גם מחירי הקמח שמוכרים סוחרי החיטה.

מבחינת החקלאי, הוא לרוב יודע עלויות מראש על תשלום לעובדים וציוד חקלאי, אבל היה מאושר לדעת מה יהיה מחיר החיטה לפי ק"ג כבר בסתיו כדי שיוכל לתמחר עלויות. גם מבחינתם של סוחרי החיטה, הם היו שמחים לדעת מראש כמה תעלה להם החיטה ולא רק כשהחקלאי מגיע לשוק.

על מנת להתגבר על הבעיה הזו, החקלאי וסוחר החיטה היו מחליטים כבר בסתיו על התשלום שהסוחר צריך לשלם לחקלאי באביב. מבחינתם זהו הסכם מעולה כי הוא נותן להם וודאות. הבורסה, לקחה דוגמה מהחקלאים, והחלה להשתמש בהסכמים עתידיים כאלה שיאפשרו לסחור בחוזים עתידיים כדי לתת וודאות לשני הצדדים.

יתרונות המסחר בחוזים עתידיים

- פרסומת -

מינוף – שליטה בפוזיציה עם ערך גבוה ביחס להון קטן.

גיוון – היחשפות ליותר מ-150 חוזים עתידיים והרחבת המסחר למטבעות, ניירות ערך, מניות, בקר ועוד.

נזילות – מאפשר לנהל את המסחר בצורה יעילה בשווקים להם יש נזילות גבוהה.

24/7 – מסחר בחוזים עתידיים ניתן לעשות בכל ימות השבוע ובכל שעה ללא הגבלה ובזמן שנוח ומתאים לכם.

מאפשר יותר – בשונה מהגבלות שיש על מסחר במניות, כשסוחרים בחוזים עתידיים אין הגבלות כל כך קשות.

באיזו מערכת מסחר לבחור

כדי לסחור בחוזים עתידיים צריך להשתמש במערכת מסחר שתתווך ביניכם, לבין הבורסה. מערכת המסחר של חברת טריידסטיישן פותחת בפניכם גישה ישירה לשווקי החוזים העתידיים המובילים ביותר בשוק. בנוסף, מערכת המסחר של טריידסטיישן פועלת במהירות אור וסורקת בפניכם את כל שווקי החוזים העתידיים בחלון אחד. יתרה מכך, היא מבצעת ניתוחי שוק שמאפשרים לכם לבנות אסטרטגיית מסחר וליצור לעצמכם את הכלים הרצויים, ואם כל זה לא הספיק – היא עושה בדיקה של כל אסטרטגיות המסחר בעבר שלכם עם נתוני חוזים של 48 שנים רצופות שמותאמים אישית לכם.