חוק החשמל 'החדש' חוזר?

תנועת רגבים: "מפתיע ביותר שאותם אנשים שהתנגדו לחוק החשמל בממשלת בנט - לפיד, אופוזיציה לוחמנית, מקדמים חוק חשמל מסוכן בהרבה כחברי קואליציה"

צילום: חברת החשמל

היום תקיים ועדת הכלכלה דיון רביעי בהכנתו לקריאה ראשונה של חוק אספקת החשמל. בתנועת רגבים יצאו הבוקר בדרישה לעצור את החוק המסוכן.

על פי דברי ההסבר, החוק מבקש לתת מענה זמני, לכאורה – ולאפשר לחברת החשמל לחבר לרשת החשמל מבנים לא חוקיים ביישובים הדרוזים והצ'רקסים. אלא שברגבים מדגישים: "יש לציין את המובן מאליו – לא תיתכן מציאות של חוק המיועד למגזר מסוים, והחוק יוחל בסופו של דבר על כל הבתים."

בסרטון שהוציאו הבוקר בתנועה מדגישים את דברי חה"כ אחמד טיבי שאמר בדיון בכנסת שמיד לאחר אישור החקיקה הם יעתרו לבג"ץ כדי לאשרר ולחבר לחשמל את כלל הבתים הלא חוקיים בנגב ובגליל.

במסמך מפורט מרחיבים ברגבים על השינוים הקיצונים שעבר החוק המקורי במסגרת דיוני הוועדה. בין השאר, בעוד שבחוק הקודם דובר על הסדרת מבנים שנבנו עד שנת 2018 בחוק הנוכחי רוצים לאשר את כלל המבנים. כמו גם הצורך באישור של מהנדס בכל מועצה המקומית בלבד בעוד בחוק הקודם דובר על תוכנית ממשלתית.

- פרסומת -

"מפתיע ביותר שאותם אנשים שהתנגדו לחוק החשמל בממשלת בנט – לפיד כאופוזיציה לוחמנית בטענה מוצדקת שזה יביא לאובדן הנגב והגליל. דווקא הם מקדמים חוק חשמל מסוכן בהרבה כחברי קואליציה. חייבים לעצור את זה." מסכמים ברגבים.