משפחות שכולות: "האויבים שלנו יושבים מבסוטים על הכיסא ומאושרים ממה שהם רואים"

המשפחות השכולות דרשו בכנסת לשנות את השיח: "אסור לנו לחזור לשישי באוקטובר - חייבים להמשיך ברוח איתנה ומאוחדת"

ורד אנסבכר, אחותו של רס"ן יהודה כהן הי"ד. צילום: דוברות

משפחות שכולות מפורום הגבורה שיקיריהם נפלו במהלך מלחמת חרבות ברזל הגיעו הבוקר (שני), כמידי שבוע, להשמיע בפני חברי הכנסת והשרים את הדרישה להמשיך בלחימה. בין המגיעים לכנסת היה גם עוזי רוזנצוויג, אביו של סמ"ר איתן הי"ד שנפל ברצועת עזה, שהיום בערב היה צריך לחגוג את יום הולדתו ה-22. בדבריו בוועדה קרא רוזנצוויג לא לתת לרעשי הקרע לשסע שוב את החבאה הישראלית, אלא להמשיך ברוח איתנה ומאוחדת להילחם ולנצח.

לדברי רוזנצוויג, "היום בערב, כ"ג באדר, חל יום הולדתו ה-22 של איתן. יום הולדת עצוב במיוחד. איתן היה למדן וידען, אומן בלתי רגיל שיצירותיו עוד ידברו רבות, ומעל הכל צנוע ואוהב ישראל. באתי היום במסר פשוט וברור, שהמטרה שהותירו לנו בנינו היא להילחם עד הסוף, להכניע את החמאס, להחזיר את החטופים ולהחזיר את הביטחון לכלל תושבי ישראל. הדרך לעשות את זה היא לשמור על האחדות, כל מדינת ישראל צריכה לעמוד מאחורי כוחות הביטחון, צה"ל והלוחמים בשטח. לתת להם את הגיבוי להילחם כמו שהם יודעים וללכת עד הסוף, עד הניצחון. אסור לתת לרעשי הרקע לשסע את החברה הישראלית, אסור לנו לחזור לשישי באוקטובר. חייבים להמשיך ברוח איתנה ומאוחדת להילחם ולנצח. זה הסיכוי היחידי להחזיר בשלום את החטופים, ולהחזיר את תחושת הביטחון לאזרחי ישראל".

דברים דומים השמיעה בוועדה גם ורד אנסבכר, אחותו של רס"ן יהודה כהן הי"ד. לדברי אנסבכר, "מה שהיה, אנחנו עם הפנים קדימה. אנחנו חייבים להביט קדימה ולראות מה החזון שלנו, מה הרוח שלנו, מה אנחנו רוצים, ומה הצוואה שהם השאירו. אני חושבת כעת על החיים, על הילדים שלי, על המשפחה שלי ועל כל עם ישראל כולו שאנחנו רוצים שיחיה פה בביטחון מלא. אנחנו חייבים להרים מבט ולראות שאפשר שיהיה פה יותר טוב, להאמין שיהיה פה ניצחון. אנחנו חייבים להאמין שנכון שיש הרבה אויבים שחורשים רעתנו מסביב, אבל יש לנו את הכוחות לנצח ולמוטט את שלטון החמאס. העם איתנו ללא הפסקה, זו הקריאה שלהם".

בהמשך דבריה התייחסה אנסבכר גם לצורך בשינוי השיח לשיח מאחד. "החורבן שהגיע הגיע בגלל שנאת חינם. במוצאי שבת שפתחתי את החדשות הזדעזעתי, לא האמנתי שזה מה שאני צריכה לראות. לא האמנתי שאנחנו חוזרים למראות שכל כך טלטלו אותנו לפני השביעי באוקטובר. גם לנו יש אחריות פה לאחדות ולשיח מכבד, על זה אחי נלחם, הוא יצא בשם כל עם ישראל. אני קוראת פה ומבקשת מכולם, לשמור על שיח מכבד ומאחד. האויבים שלנו יושבים מבסוטים על הכיסא ומאושרים ממה שהם רואים".

צילום: פורום תקווה
- פרסומת -

"אסור לנו לתת לסינוואר, אסור לנו לתת לאף אחד את הנחמה ולראות אותנו קורעים את עצמנו אחד לשני. אנחנו ממש מבקשים, לשמור על אחדות, זה הכוח, זה מה שקורה בשטח. אנחנו ממשיכים להילחם, אנחנו מבינים שזה מה שנדרש ממנו ואנחנו עושים את זה באהבה לעם שלנו, אבל קודם כל נאהב את אחד את השני, נכבד אחד את השני בשביל שננצח את האויב שרק רוצה לפגוע בנו", אמרה אנסבכר במהלך דבריה בוועדה.

בהמשך היום, כ-100 מתנדבים ובני משפחות חטופים מטעם פורום תקווה שהגיעו לדיון קיימו צעדה שקטה במשכן הכנסת באמירה חד משמעית לגייס את כל הכח לסוגיית החטופים. "לא העת לפוליטיקה ולא העת להפגנות המפלגות את העם" אומרים בפורום תקווה ומוסיפים "חובה עלינו להגביר את הלחץ הצבאי כדי להשיב את כל החטופים כמה שיותר מהר"