חנקה עובר אורח ברובע המוסלמי "בגלל שהוא יהודי", הפרקליטות סגרה את התיק – צפו בתיעוד

התיק נסגר: מחבלת חנקה יהודי חרדי סמוך לשער שכם בירושלים, אך למרות תיעוד התקיפה וההודאה בחקירה – החליטה הפרקליטות על סגירת התיק. ארגון חוננו הגישו ערר בבקשה להעמיד את המחבלת לדין בגין תקיפה ממניע לאומני. עו"ד אופיר שטיינר מחוננו "יש להגיש נגדה כתב אישום חמור, למען יראו וייראו".

צילום מתוך חומרי החקירה

מחבלת ערביה שחנקה יהודי חרדי 'יצאה ללא פגע', לאחר שתיק החקירה נגדה נסגר. בידי הפרקליטות היו סרטוני תיעוד של הפיגוע וכן חקירתה של המחבלת, בה הודתה כי זיהתה את המותקף כיהודי וכי 'הרימה עליו יד', אך למרות זאת הוחלט על סגירת התיק. עו"ד אופיר שטיינר מארגון חוננו הגיש ערר בבקשה להעמיד לדין את המחבלת.

הפיגוע אירע לפני כשלוש שנים, כאשר ר', תלמיד ישיבה חרדי, צעד ברחובות הרובע המוסלמי סמוך לשער שכם. בתיעוד התקיפה ניתן לראות כיצד בשלב מסוים המחבלת, ראג'א עמאר, מיהרה לעברו ולפתה את צווארו בשתי ידיה בתנועת חניקה, כשהיא מאחוריו. ר' נבהל וניסה להשתחרר מאחיזתה, והשניים נפלו ארצה.

ר' מיהר לקום ולעזוב את המקום, ניגש לכוח משטרתי שהיה בסמוך ותיאר להם את שאירע. בזכות מצלמות האבטחה עצרה המשטרה את המחבלת, שבחקירתה הודתה כי זיהתה שמדובר ביהודי "בטוח שהוא יהודי כי יש לו פאות ולבש כובע". בהמשך חקירתה אף הודתה בתקיפה "אני הרמתי עליו יד כמו שרואים בסרטון", ואמרה כי הגיעה להתפלל בהר הבית ללא אישורי כניסה מתאימים.

למרות תיעוד התקיפה והודאת המחבלת, החליטה הפרקליטות לסגור את התיק לאחר שנתיים וחצי.

- פרסומת -

עו"ד אופיר שטיינר מארגון חוננו, המייצג את ר', הגיש ערר בבקשה להעמיד את המחבלת לדין. בערר נכתב כי גרסתו של ר' תואמת את סרטוני תיעוד התקיפה, ולכך מצטרפת הודאת התוקפת בדבר הבחנתה בחזותו החרדית.

"הסרטון מעיד על תקיפה מכוונת ומסוכנת. המתלונן חש מחנק, והצליח לחמוק רק עם נפילת שניהם לקרקע. יש בחומר הראיות כדי להוכיח את תקיפת המתלונן על ידי התוקפת, מתוך מניע גזעני", נכתב בערר. עוד הוסיף עו"ד שטיינר כי מדובר בעבירה חמורה, היות ונעשתה מתוך מניע גזעני, ועל הדבר להתבטא בעונש שייגזר על המחבלת.

בסוף הערר סיכם עו"ד שטיינר "אין להקל ראש באירוע במהלכו יהודי שהלך לתומו ברחוב הותקף באלימות אך ורק בשל היותו יהודי. יש למצות עם התוקפת את הדין – 'למען יראו אחרים וייראו'. זאת, מתוך אינטרס ציבורי ראשון במעלה – שמירה על בטחון הציבור ומניעת אירועים אלימים הנובעים ממניע גזעני-לאומני. אשר על כן יבוקש לפתוח את התיק מחדש ולהעמיד לדין את התוקפת".