חרדה? דיכאון? איך תצלחו את השגרה החדשה?

צילום: Depositphotos

במהלך חצי השנה האחרונה נזרקנו כולנו למציאות חדשה ולא מוכרת. מגפה שמתפשטת בכל רחבי העולם, כלכלה קפואה שמכניסה מיליונים למצוקה כספית חמורה ובעיקר המון חוסר וודאות בנוגע לעתיד לבוא. בנסיבות אלו, רק טבעי ואפילו מתבקש שרבות ורבים מאיתנו נחווה חוויות נפשיות יומיומיות לא פשוטות או קלות כלל. בפרט, חרדה ודיכאון הם שניים מהמצבים השליליים והמצערים המאפיינים את חיי היומיום של אינספור אנשים במהלך החודשים האחרונים. כיצד ניתן להסתגל למצב ולצלוח את השגרה החדשה שהשתלטה על החיים שלנו, לפחות בינתיים?

הסתגלות מתחילה בזיהוי ואבחון הבעיה
הן במקרה של דיכאון והן במקרה של חרדה, הבאה פעמים רבות לכדי ביטוי בהתקפי חרדה מסוגים שונים, הצעד הראשון של כולנו בדרך להתמודדות אפקטיבית עם הבעיה היא לזהות ולאבחן אותה, להבין שהחוויות השליליות שאנחנו חווים לאחרונה הן סוגים של דיכאון ו/או חרדה, ובמקרה של חרדה גם לזהות התקפי חרדה בתור מה שהם.

זה אולי נשמע טריוויאלי וברור מאליו – על מנת לטפל ולהתמודד בהצלחה עם בעיה יש לזהות ואבחן אותה בתור התחלה. עם זאת, במציאות זה הרבה פעמים לא פשוט כלל, במיוחד במקרים של דיכאון וחרדה. אנשים רבים חווים התקפי חרדה לאורך חודשים ושנים ואינם מבינים שזה מה שהם עוברים, ולכן גם מתעכבים משמעותית במציאת הטיפול המתאים.

לכן, במידה ואתם מרגישים דכדוך, עצבות וחוסר חיות באופן יומיומי, ייתכן בהחלט כי אתם סובלים מדיכאון. במידה ואתם חווים מצבים של דפיקות מלב מואצות, הזעה בלתי מוסברת, סחרחורות, שלשולים וכאבי בטן ואפילו התעלפויות בלתי מוסברות, בהחלט ייתכן כי מדובר בהתקפי חרדה המתפרצים מכיוון שאינכם מודעים לחרדה המצטברת אצלכם ולכן אינכם נותנים לה את המקום הראוי.

- פרסומת -

במידה ואתם חווים משהו מכל התסמינים הללו או כל דבר אחר שגורם לכם לחשוד כי אתם סובלים מדיכאון ו/או חרדה, פנו לקבלת אבחון. ברגע שתאבחנו את המצב ותשימו אצבע על הבעיה, הדרך לריפוי ולשיפור משמעותי של המצב כבר תהיה סלולה בפניכם

טיפולים אפקטיביים ביותר למצבים הנפוצים של דיכאון וחרדה

במידה ואתם מצלחים להבין, בין אם בעצמכם ובין אם בסיועו של איש מקצוע מאבחן, כי (גם) אתם סובלים בשגרה החדשה שנכפתה עלינו מדיכאון או חרדה, מדובר בחדשות טובות מבחינתכם. זאת מכיוון שכיום קיימות שיטות טיפול יעילות רבות ושונות הן לדיכאון והן לסוגים שונים וספציפיים של חרדה.

טיפול בחרדה, במיוחד בשנים האחרונות ועל אחת כמה וכמה במהלך חצי השנה האחרונה, הציל אינספור אנשים בכל רחבי העולם משגרה יומיומית כואבת, מאתגרת ולא נעימה כלל. אותו הדבר נכון גם לגבי טיפול בדיכאון.

חשוב לציין כי לאנשים שונים ולבעיות שונות (דוגמת סוגים שונים של חרדה) מותאמים סוגי טיפול שונים, אך כיום מגוון הטיפולים היעילים הקיימים בתחומים אלו מאפשר לסייע משמעותית מעט לכל אחד ואחת הפונים לקבלת סיוע.

לסיכום, המסקנה החשובה באמת עבור כל מי שמתקשה מאוד עם השגרה החדשה ואפילו רק חושד כי הוא סובל מדיכאון ו/או חרדה, היא קודם כל לפנות לקבלת סיוע באבחון המצב, ולאחר מכן להתאים טיפול בהתאם לאבחנה. ישנן סיבות להיות אופטימיים – סביר מאוד להניח שטיפול יצליח לסייע גם לכם!