מתכוננים לחורף? מהן האפשרויות לסגירת חורף שכדאי להכיר

צילום: skyroof

הכנה מקדימה ויסודית של הבית לעונת החורף יכולה להפוך את העונה הקרה והגשומה לנעימה, חמימה ורגועה הרבה יותר. במקום להתחיל להתמודד עם נזילות, טפטופים וחדירה של מים וקור לאזורים שונים בבית ובפרט לאזורים חצי פתוחים כמו המרפסת, מומלץ לערוך את ההכנות הנדרשות מבעוד מועד, וליהנות מראש שקט ומבית יבש וחמים לאורך החורף כולו. אחת האפשרויות האטרקטיביות ביותר שכדאי להכיר בהקשר זה היא של סגירות חורף, המאפשרות לנצל חלקים שונים מהמרפסת או מהחצר ולהשמיש אותן כחדר לכל דבר ועניין לתקופת החורף. להלן כמה מהאפשרויות העיקריות שכדאי להכיר בתחום זה:

סגירת חורף לפרגולה

פרגולות הן פתרון הצללה נפוץ מאוד בישראל, וניתן למצוא אותן באינספור גינות, חצרות ומרפסות, של בתים ודירות כאחד. בעוד פרגולה משמשת לרוב כפתרון הצללה לקיץ, במקרה בו מדובר בפרגולת אלומיניום, המתאפיינת בחוזק מבני, יציבות ואפשרות לסגירה עילית מלאה ואטומה לכניסת מים, ניתן לבצע סגירת חורף לפרגולה, ולהפוך אותה לחדר של ממש, העמיד בפני חדירה של מים וניתן גם לחימום, ממש כמו חדר נוסף בבית. כך ניתן להשמיש את השטח המקורה על ידי הפרגולה לשימוש גם בחורף, ולהרחיב בפועל את השטח העומד לרשותנו בבית

סגירת חורף למרפסת

- פרסומת -

בדירות ובתים רבים בישראל ישנן מרפסות, שכן לאורך חלק ניכר מן השנה מדובר בשטח בו ניתן לשהות, לשבת בכיף ו/או לאחסן דברים כאילו היה זה חדר נוסף מן הבית. אך כל זה לא רלבנטי בעונת החורף, בה הגשמים והרטיבות גורמים לנו כמעט שלא להשתמש במרפסת. סגירת חורף למרפסת היא למעשה סגירה המתבצעת על גבי המבנה הקיים של המרפסת (במידת האפשר), כך שעל ידי הוספת מספר זגוגיות המשמשות כקירות, ניתן לאטום את המרפסת ולהפוך אותה לחדר נוסף בבית. היתרון על פני סגירה של מרפסת, כפי שנהגו בעבר לעשות בארץ לא מעט, היא כי סגירת חורף למרפסת היא חוקית לחלוטין, וניתנת לפירוק בקלות יחסית עם תום החורף, למעוניינים בכך

סגירת חורף מתקפלת

סגירות החורף המדוברות כאן למעשה משלימות מבנה קיים (דוגמת המרפסת של הבית) או קונסטרוקציית בסיס (פרגולת אלומיניום) בזגוגיות ופתרונות איטום שונים, על מנת לייצר מרחב סגור ומוגן מפני מים ושאר מפגעי מזג האוויר האופייניים לחורף. עם זאת, החורף הישראלי הוא הפכפך ובדרך כלל כול גם לא מעט ימים יפים, שמשיים וחמימים. לכן, סגירת חורף מתקפלת אותה ניתן לפתוח ולסגור בקלות יחסית, היא הפתרון האולטימטיבי עבור בתים רבים בישראל. סגירת חורף מתקפלת ניתן למצוא מסוגים שונים, כולל אפשרות לפתיחה חשמלית וממונעת, או פתיחה ידנית מהירה ופשוטה. מדובר בפתרון האולטימטיבי להשמיש אזור נוסף בבית או בגינה לקראת החורף באופן אשר לא יהיה "מחייב", אלא ישאיר לנו תמיד את האפשרות לעבור למצב פתוח או חצי פתוח, ולחזור למצב סגור ואטום למים.

*** skyroof מציעה פתרונות הצללה רב עונתיים כולל סגירת חורף לפרגולות, סגירת חורף למרפסת, סגירת חורף מתקפלת ומשקיעה בחומרי הייצור הטובים ביותר.