חשבתם לעשות קורס בשוק ההון? ככה זה יעלה לכם

בשנים האחרונות חלה מגמת עלייה ניכרת בכל מה שקשור לשוק ההון. בורסות ברחבי העולם נמצאות בשיאים של כל הזמנים ואם תשאלו ברחוב אנשים אקראיים, אחד משלושה יגיד לכם שהוא כבר משקיע בשוק ההון או השקיע בעבר.

הקלות שבה ניתן להשקיע ולסחור היום במניות דרך המחשב בבית או הסמארטפון, דוחפת עוד ועוד אנשים ללמוד איך לנסות לייצר רווחים באמצעות קורס שוק ההון וכתוצאה, להגדיל את החסכונות ואפילו – לייצר הכנסה פסיבית או לרכוש מקצוע חדש לחיים.

המחירים של קורס שוק ההון משתנים בהתאם לאיכות שלו

אם תרשמו "קורס שוק ההון מחירים" בגוגל, תגלו עשרות מודעות של מכללות ומנטורים אישיים אשר מוכנים ללמד אתכם את "סודות" הבורסה והמסחר בניירות ערך. והאמת, שמאוד קשה להבחין מי דובר אמת ומי דובר שקר כי האתרים של כולם וההבטחות שלהם נראים מרשימים ומקצועיים מאוד.

בבדיקה שנעשתה, התגלו קורסים בהחל מכמה מאות שקלים (הנמוך ביותר שנמצא 199 ש"ח) ועד סכום גבוה ולא נתפס של 17,000 ש"ח. שנציג המכירות של הקורס בסכום הנמוך ביותר נשאל למה העלות שלו נמוכה יותר משמעותית משל המתחרים הוא ענה: "אין סיבה לגבות מחיר גבוה על חומר לימודי כזה". ולעומת זאת, כששאלו את נציג המכירות של הקורס בעלות הגבוהה ביותר למה המחיר כל-כך גבוה הוא ענה: "מי שיודע לייצר רווחים בשוק ההון, לא ימכור את הידע שלו ב 1,000 שקל".

איך יודעים באיזה קורס לבחור?
- פרסומת -

התשובה נמצאת בניסיון של תלמידים אחרים שכבר עברו קורסים בעבר ויכולים להעיד האם החומר הנלמד סייע להם באמת לייצר רווחים, או שלחילופין הכסף שהם השקיעו בקורס לשוק ההון הונח על קרן הצבי.

חוות דעת הן סופר חשובות, ואנחנו לא ממליצים לאף אחד, ללמוד את שוק ההון, בשום מקום שלא על סמך המלצות אלו. לחלופין, אתם יכולים להיעזר בשירותי הכוונה בשוק ההון של אינסיידרס (insiders.co.il) כדי לאתר קורסים ומכללות שכבר נבדקו והומלצו על-ידי תלמידים לשעבר.

אל תסכימו למחיר הראשון שנותנים לכם

כמובן, שאל תבקשו הנחה לקורס של 199 ש"ח (וגם אל תלמדו בקורס במחיר הזה). אבל מכללה או גוף רציני שמציע לכם ללמוד דרכו, לרוב יכול גם להעניק הנחה מסוימת מהמחיר הראשוני שהוצע כדי "לסגור עסקה". ממש כמו בכל עסק אחר.

בסקר אנונימי שנערך בכיתת תלמידים של קורס שוק ההון באחת המכללות המובילות בארץ, התגלה כי קיים פער של 2,000 ש"ח בין המחיר הנמוך ביותר שתלמיד שילם לבין המחיר הגבוה שתלמיד אחר שילם – על אותו הקורס בדיוק! גלו איפוק ותנהלו משא ומתן לגבי המחיר. ברוב המקרים, תקבלו הנחה מהמחיר הראשוני.

וודאו כי הקורס מועבר על ידי מרצה מקצועי ומיומן!

אל תפלו להבטחות שווא. דרשו לדעת את שמות המרצים ותעשו גם עליהם "גוגל" כדי להבין על מי מדובר. ללמד את שוק ההון מצריך איכויות מסוימות ממרצה – ולא כל אחד יכול לעשות את זה.

ישנן מכללות שמכשירות בוגרים צעירים שלהם להיות גם מרצים בסיום הקורס מבלי שיש להם ניסיון כלשהו (או שיש להם ניסיון מועט) במסחר, השקעות או בהעברת קורס כלשהו.

מומלץ מאוד לעבור קורס רק אצל מרצה מיומן, בעל ניסיון עשיר בשוק ההון וגם בעל כישורי הוראה נהדרים. גם אם החומר הנלמד של הקורס כתוב בספר, הדרך שבה המרצה מעביר את החומר ומתחבר לתלמיד, חשובה מאוד להצלחה.